Black Friday

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afgelopen week een hoesje voor mijn gsm gekocht bij Vandenborre aan halve prijs (van net geen 20 euro afgeprijsd naar 10 euro)
Nu ook nog een screenprotector vinden.

- Logitech MX Master 3s voor 90€ op Amazon.
- Sony WF-C700N voor 79€
- Samsung Galaxy s23+ via m'n abonnement. Met 200€ cashback.

En morgen wss om een Samsung Galaxy Watch 4 classic voor 149€. En wss een hoesje voor m'n nieuwe gsm. Kheb eentje besteld op AliExpress, maar ik vertrouw dezelfde niet om zonder berscherming rond te lopen tot als dat geleverd is.

Paar dagen geleden ook artikel gekocht met 50% bij Fnac kreeg 2dage later mail bestelling geannuleerd wegens fout op de website terwijl ik gewoon dacht dat een black friday actie was.
Artikel staat gewoon zo nog op de website.
1. Dan duurt het wel heel lang om die fout recht te zetten.
2. Zelfs al is het een fout, dan is de verkoper alsnog verplicht u het product aan die prijs te verkopen.

Punt 2 is na feedback andere leden en opzoeken niet juist...
Excuses.

Laatst bewerkt:
Artikel staat gewoon zo nog op de website.
1. Dan duurt het wel heel lang om die fout recht te zetten.
2. Zelfs al is het een fout, dan is de verkoper alsnog verplicht u het product aan die prijs te verkopen.
Sorry voor de verwarrign gaat over een ander artikel bij Fnac.

Hoe regel ik punt 2?

Laatst bewerkt:
Fomix, dit is geen absoluut recht.

Maar je kan wel proberen voor een waardebon of zo te scoren. Indien de prijs echt onrealistisch geadverteerd werd dan kan men die verplichting niet moeten nakomen.

Edit : hij was niet de enigste. https://www.test-aankoop.be/klagen/bedrijven/fnac-belgium/100000439?updateBeanConsent=true
Ik was niet meer 100% zeker maar vond toch niet het tegendeel... Zelf al twee maal meegemaakt en toch altijd men ding aan de geafficheerde prijs meegekregen.
één keer bij Carrefour en een andere keer (de schoonbroer) bij Asus online.

Ik vermoed dat de meesten het uit commerciële overweging wel zullen doen maar denk dat het bij Fnac wel gewoon ***bags zijn.

Fomix, dit is geen absoluut recht
Is de korting 10% en je stapt naar de rechter --> 100% kans dat de Fnac op hun kin kunnen kloppen en deze alsnog moeten toepassen.
Staat iets geprijst aan 10€ ipv 1000€ --> Dan gaat Fnac die rechtzaak winnen

Maar alles daartussen? Wat is acceptabel? 500€ ipv 1000€? Is dat onrealistisch? Waar ligt de grens? :support:

De vraag is of mensen de moeite doen dit voor de rechter te brengen. Meestal is het antwoord neen (99.999999999%). Kosten vs baten he.

Geen idee hoe je hier zo confident over wil zijn terwijl dit niet klopt. Als je advies gaat geven dat juridische gevolgen kan hebben (bvb Pikachu die verdere stappen neemt) dan moet je toch echt zien dat het juist is?

Het klopt dat de consument "normaal gezien" de geafficheerde prijs moet betalen. Er zijn echter uitzonderingen, indien het om een duidelijke vergissing gaat bvb dan is het bedrijf niet verplicht tot levering. Ik zeg maar iets: 2 jaar geleden kon ik een Sony XM4 kopen voor 69 euro. Toestel ging toen voor 300 euro denk ik. Wel, ik heb die nooit ontvangen, en ik had geen poot om op te staan 🙂

Waar exact de grens ligt is niet bepaald voor zover ik weet, bij verdere stappen zal daar een hogere instantie over moeten beslissen.

Geen idee hoe je hier zo confident over wil zijn terwijl dit niet klopt. Als je advies gaat geven dat juridische gevolgen kan hebben (bvb Pikachu die verdere stappen neemt) dan moet je toch echt zien dat het juist is?
Je hebt gelijk...
Originele post aangepast zodat toekomstige lezers niet het verkeerde idee krijgen.

Is de korting 10% en je stapt naar de rechter --> 100% kans dat de Fnac op hun kin kunnen kloppen en deze alsnog moeten toepassen.
Staat iets geprijst aan 10€ ipv 1000€ --> Dan gaat Fnac die rechtzaak winnen

Maar alles daartussen? Wat is acceptabel? 500€ ipv 1000€? Is dat onrealistisch? Waar ligt de grens? :support:

De vraag is of mensen de moeite doen dit voor de rechter te brengen. Meestal is het antwoord neen (99.999999999%). Kosten vs baten he.
In dit geval stond het nu te koop voor 119€ en was de toen geadverteerde prijs 39€.
Ik acht de kans al groter dat het dan een verkeerde prijs is.
Bij 60€ zou ik er over twijfelen.

Maar uiteindelijk, en zoals bij veel, draait het niet om gelijk hebben maar om gelijk krijgen. En dat is, zoals ondertussen ook al vermeld door eniac, allemaal zo makkelijk niet.

Anders had ik nu ook nog altijd mijn terugdraaiende teller.

Al moet ik eerlijk zijn dat voor het aanbod dat ik gedeeld heb, ik die op andere sites tegenkom voor een prijs tussen de 150 en de 299€. Laatste op de officiële site : https://www.harmankardon.be/home-luidsprekers/CITATION-ONE-MK3.html en dit dus ook mogelijk is. Maar zoals gezegd, ik heb er effectief geleverd gekregen, en het staat er nog altijd op. En ik had ook gelezen bij Harmon Kardon dat er een novemberactie was dat je voor 99.99€ die kon kopen (al vond ik op harmon kardon die actie nergens terug - maar kwam ik dat wel tegen in benefits at work reclame)

Ik heb zitten twijfelen tussen deze en de Sonos One, maar dan grotendeels omdat die laatste ondersteuning bood voor zowel alexa als google. Maar daar kwam dan minstens 50€ bij. En na de test is het geluid voor mij meer dan adequaat voor mijn intentie (ga er 2 zetten wat verspreid in mijn living) om zo stereo geluid te krijgen terwijl ik hoop om een deftig kamervullend effect te creëren gelijk de https://www.krefel.be/nl/p/32001924...1DUIq2ROC-Q10vGOP1flOmp_gXoOpuYEaAuMIEALw_wcB maar voor een fractie van de prijs.

Het is gewoon makkelijk om hey google zet muziek op te zeggen en dat er dan effectief muziek uit die boxen komt, zonder dat ik moet zitten rotzooien met casten of bedieningen of zo.
Eigenlijk komt dit voor mij in de geburen van een gewone radio insteken die je op voorhand al ingeregeld hebt op de juiste zender. Praktisch en doet wat ie moet doen.
En als het dan toch eens moet veranderen zeg je vb gewoon hey google zet mnm, nostalgie, ... op en dat werkt gewoon.

- Logitech MX Master 3s voor 90€ op Amazon.
- Sony WF-C700N voor 79€
- Samsung Galaxy s23+ via m'n abonnement. Met 200€ cashback.

En morgen wss om een Samsung Galaxy Watch 4 classic voor 149€. En wss een hoesje voor m'n nieuwe gsm. Kheb eentje besteld op AliExpress, maar ik vertrouw dezelfde niet om zonder berscherming rond te lopen tot als dat geleverd is.
Voor 150€ mag je mijn galaxy watch 5 overnemen, met screenprotector. Niks op aan te merken. Je weet me ondertussen wonen ;-)

Maar uiteindelijk, en zoals bij veel, draait het niet om gelijk hebben maar om gelijk krijgen. En dat is, zoals ondertussen ook al vermeld door eniac, allemaal zo makkelijk niet.
Mee akkoord. Zie bijvoorbeeld ook mijn discussies met Mega. (Ja die energieleverancier). Ik heb finaal gelijk gekregen. Na 22 (!) maanden. En dat ging over amper 40 €. Met aanmaningen, deurwaarder en al.

En dan lag het initiatief nog bij het bedrijf zelf. Ze eisten namelijk nog geld van mij en dan is het al gemakkelijker om je middelvinger op te steken en alle aanmaningen en dreigementen door de papierversnipperaar te halen (figuurlijk) ;) Moest je zelf nog 40€ te goed hebben van een bedrijf dan geef je dat gewoon meteen op he.

Indien er mensen interesse hebben in de shokz openrun pro, via futurumshop heb je hem aan nog eens twintig euro goedkoper dan op de andere plaatsen bovenop de afgeslagen prijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan