Biomutant

Action PC PS5 PS4 XBOX SWITCH Biomutant

Heb het ook besteld, zou vandaag moeten aankomen. Kijk er wel naar uit. Wat ik wel een vervelende trend vind is dat next gen altijd moet wachten op een patch. Kunnen ze dat niet gewoon bij de release erbij steken. Release het dan wat later. Next gen is er nu gewoon, zorg dat dat in orde is
Het spel werd al 1 (of zelfs een aantal) keer uitgesteld. En aangezien het oorspronkelijk enkel voor “previous gen” bedoeld was, snap ik wel dat ze releasen. Ik vind het gewoon raar dat er zo’n verschil zit op PS5 en Xbox Series X. 1080p op PS5 is echt wel jammer, maar goed.
 
Het spel werd al 1 (of zelfs een aantal) keer uitgesteld. En aangezien het oorspronkelijk enkel voor “previous gen” bedoeld was, snap ik wel dat ze releasen. Ik vind het gewoon raar dat er zo’n verschil zit op PS5 en Xbox Series X. 1080p op PS5 is echt wel jammer, maar goed.
Das puur door Backwards compatibility verschil. PS5 runt als het ware gewoon als PS4 pro, terwijl bij Xbox kunnen ze veel meer aanpassen in backwards compatibility mode
 
Gameranx is vrij positief. Ik koop zelden games op release dus ga dat nu ook niet doen maar ga hem zeker spelen.

 
Deze is dan weer minder enthousiast

Ik ga hem sowieso wel eens spelen, maar zal niet voor meteen zijn.
 
Ik heb er een tweetal uur in zitten.
Voorlopige conclusie:
combat voelt een beetje floaty aan maar wel een leuke mix tussen magie, melee en shooting. De graphics zijn goed. Omgevingen zijn prachtig (modellen zijn ietsje minder).
Het grote minpunt bij mij persoonlijk is het verhaal en vooral de narration.
Alles wordt aan elkaar gepraat door een little big planet Stephen Fry-achtige narration.
Als dit jou ding is, perfect,,, maar ik word er zot van als hij het weer heeft over de 'Thinga-ma-bob' dat ik moet steken in de 'Googely-Goo' om zo de 'Fuzza-ma-Job' te kunnen verslaan :p
 
Het grote minpunt bij mij persoonlijk is het verhaal en vooral de narration.
Alles wordt aan elkaar gepraat door een little big planet Stephen Fry-achtige narration.
Als dit jou ding is, perfect,,, maar ik word er zot van als hij het weer heeft over de 'Thinga-ma-bob' dat ik moet steken in de 'Googely-Goo' om zo de 'Fuzza-ma-Job' te kunnen verslaan :p
Van hetgeen dat ik al gezien heb, vind ik dit geniaal 😂. Volledig mijn ding! Allez, de narration bedoel ik.
 
Ik kan ook wel om met de verhaalstem. Npc conversaties zijn dan wel irritant gezien hij alles gaat vertalen. Melee combat is inderdaad niet zwaar qua impact. Ga dan ook focussen op een rifle build.
 
Ik vind het gewoon raar dat er zo’n verschil zit op PS5 en Xbox Series X. 1080p op PS5 is echt wel jammer, maar goed.
Volgens mij doet microsoft echt moeite om alles in een zo hoog mogelijke resolutie met een zo hoog mogelijke framerate te laten verlopen, omdat ze weten dat ze weer wat achterop lopen op Sony met onderhande geen nieuwe controller etc...

Als je de lijst ziet van games die op de xbox op hoge framerate lopen (60 of zelfs 120fps) in vergelijk met playstation vind ik dat echt beschaamtelijk voor Sony met hun next gen console.
 
Gisteren een uurtje gespeeld.

Alle vooral zitten lachen met character creation, vooral dat gespierd lichaam en klein hoofd als je vol strenght gaat :ROFLMAO: .

Combat lock systeem is wel even wennen.
 
Ik had deze game blijkbaar heeeel lang geleden ge-pre ordered bij Bol (ergens in 2018). Dus uit het niets kreeg ik maandag namiddag een email van bol dat de game onderweg was. Ik mag em vandaag ophalen in de box dus ik ben benieuwd wat de game te bieden heeft.
Heb al enkele dingen gehoord en het is afhankelijk van persoon tot persoon, either you like it or you don't.
Ik hoop dat ik bij de eerste categorie hoor.
 
Vandaag zo'n 3 uurtjes gespeeld. Vind het wel amusant, maar is zeker geen topgame. Tis dat ik al een tijdje men playstation niet meer had aangeraakt en ik eens iets nieuws wou spelen anders had ik hier niet de volle pot voor betaald (het was deze of de mass effect legendary edition maar die heb ik ooit al eens gespeeld dus deze heeft gewonnen)
 
Volgens mij doet microsoft echt moeite om alles in een zo hoog mogelijke resolutie met een zo hoog mogelijke framerate te laten verlopen, omdat ze weten dat ze weer wat achterop lopen op Sony met onderhande geen nieuwe controller etc...

Als je de lijst ziet van games die op de xbox op hoge framerate lopen (60 of zelfs 120fps) in vergelijk met playstation vind ik dat echt beschaamtelijk voor Sony met hun next gen console.
Hangt af waar je prioriteiten liggen denk ik. Als je graag naar de cijfertjes kijkt en wat extra pixels wilt ga je best voor xbox. Wil je daarentegen graag eens een nieuwe IP of gewoon weg een nieuw spel spelen, koop je best een PS. Maarja "To each their own." ofc...
 
Volgens mij is grafische kracht toch hetgeen next gen het meeste definieert, niet? Dat is ook altijd het argument dat pc gamers gebruiken over console. Ik weet niet wat ik anders dan echt moet verstaan onder next gen 😆

Dat Sony heer en meester is met hun exclusives goes without saying... Xbox heeft voor mij letterlijk geen enkele exclusive dat mij interreseert, maar Ps heeft er talloze.. Toch als het blijkt dat xbox veel betere nummertjes (performance) heeft, dan schaf ik sowieso een xbox aan en speel ik crossplatform games op de xbox. Next gen moet je bij mij niet afkomen met 1080p of 30fps, dat is niet next gen. Maar das mijn mening he 😊
 
  • Leuk
Waarderingen: NoGo
Volgens mij is grafische kracht toch hetgeen next gen het meeste definieert, niet? Dat is ook altijd het argument dat pc gamers gebruiken over console. Ik weet niet wat ik anders dan echt moet verstaan onder next gen 😆

Dat Sony heer en meester is met hun exclusives goes without saying... Xbox heeft voor mij letterlijk geen enkele exclusive dat mij interreseert, maar Ps heeft er talloze.. Toch als het blijkt dat xbox veel betere nummertjes (performance) heeft, dan schaf ik sowieso een xbox aan en speel ik crossplatform games op de xbox. Next gen moet je bij mij niet afkomen met 1080p of 30fps, dat is niet next gen. Maar das mijn mening he 😊
Ik vind graphics een belangrijk aspect afhankelijk van het type spel, maar voor mij definieert het niet per se next gen het meest. In het geval van de Ps5 bijvoorbeeld vind ik het allerfijnste hoe snel de laadtijden zijn (als in, bijna niets). Dat vind ik wel echt een belangrijk verschil met de vorige gen, veel meer dan de GFX :biglaugh:

Neemt niet weg, moest ik beide consoles hebben, zou ik het spel wel kopen waar het het vlotst op draait :tongue:

On-Topic: stukje gespeeld, vooralsnog helaas niet overtuigd. Ik ga nog wat verder spelen, maar vermoedelijk gaat dit early quit & sell worden.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is grafische kracht toch hetgeen next gen het meeste definieert, niet? Dat is ook altijd het argument dat pc gamers gebruiken over console. Ik weet niet wat ik anders dan echt moet verstaan onder next gen 😆

Dat Sony heer en meester is met hun exclusives goes without saying... Xbox heeft voor mij letterlijk geen enkele exclusive dat mij interreseert, maar Ps heeft er talloze.. Toch als het blijkt dat xbox veel betere nummertjes (performance) heeft, dan schaf ik sowieso een xbox aan en speel ik crossplatform games op de xbox. Next gen moet je bij mij niet afkomen met 1080p of 30fps, dat is niet next gen. Maar das mijn mening he 😊
Zoals NoGo ook al deels aanhaald, next gen is meer dan alleen gfx. De nieuwe controller bv, deze is een wereld van verschil om mee te spelen, als games vollop gebruik gaan maken van de extra features er van is dit nog beter. Betere laadtijden (geld voor beide consoles ofc) maar als je hier zoals bij R&C echt op inspeelt en verwerkt in je game, dan maak je daar het verschil. Xbox heeft dan die fuctie om games on hold te zetten en iets anders te spelen (wat super is, maar bij mij wel weinig use zou hebben). Audio is nog zo eentje, vind ik vaak belangrijker dan gfx, goeie audio kwaliteit geeft je zo veel meer en met de 3D Pulse headset en 3D audio in de PS5 games ben ik zeer hyped. Waar ik hoop dat ze in elke nieuwe gen aandacht aan geven is aan physics. BV: dingen die kapot kunnen gaan en veel realistischer vallen of uit elkaar spatten zonder dat het te veel van je systeem vraagt. En tot slot ja de GFX zelf, maar de voorkeur gaat bij mij uit naar 1080p en 60FPS tegen over 4K en 30FPS, meer dan 60FPS is gewoon mooi op papier en da is het dan... er zijn belangrijkere zaken dan 120 FPS en 4K om mooie GFX te voorzien. Kijk maar naar sommige PS4 games zoals TLOU2, Shadow of the Colossus, Red Dead 2, GoW, etc. Betere load times en die ssd voor sneller kunnen inladen van High Res textures met de juiste belichting en/of Ray tracing is zo veel meer waard dan 4K of 120FPS. Dit zijn zaken die next gen voor mij definiëren en die ook effectief aanwezig zijn. Dat we van PS4 naar PS5 niet dezelfde sprong maken als van PS2 naar PS3 of PS3 naar PS4, "No shit Sherlock". Ergens ga je de grens ooit berijken met wat kosten/performance wise acceptable is voor de meerderheid. In de long run zullen de games en wat de console doet met die games de doorslag geven wat de "betere" console is voor mij, niet de "cijferkes", anders had ik nog nooit een PS gekocht... maar kijk PS heeft wat ik wil kwa games en Xbox volgt hopelijk deze gen wat meer.

Edit: Na nu net de Horizon 2 trailer te zien: wat next gen ook definieert is wat je in die trailer te zien kreeg. Zooo veeel objecten en allemaal met eigen animaties en interacties met physics. Hoeveel bomen, vissen, vogels, bladeren, planten, bloemen, vijanden, .... kan je zo nog tegelijk op je scherm zien bewegen. De hoeveelheid objecten op je scherm aan die kwaliteit van textures en animaties + physics overstijgen een saaie 120FPS by far.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het zelf niet aan het spelen, maar volg wel de gameplay via youtube en ik moet zeggen dat het toch wel heel kinderachtig overkomt. Puzzels zijn niet meer dan `verbind de gele dots met de gele en de witte met de witte`, de narrator houdt u echt enorm bij de hand ivm wat ge moet doen en er wordt dan ook nog eens ingezoomd op hetgeen ge moet doen in die plaats zodat ge zeker zelf niets moet uitzoeken.
 
Ik speel het op pc, na 2 dagen 7h ofzo gespeeld (speel nog ME ertussen) de game zelf vind ik toch wel dik ok. De puzzels zijn misschien meh maar ik heb ook geen nood aan ingewikkelde puzzels in een RPG. Na de intro en nadat je een kant hebt gekozen ben je eigenlijk vrij om te gaan en staan waar je wilt.
Je kan altijd zelf gaan exploren als je wilt heb al een paar dingen zelf gevonden. Combat vind ik toch wel dik ok, ik speel een saboteur en de mengeling van ranged en melee is echt super.
dat de wereld “leeg” is snap ik niet er zijn altijd wel dingen te doen, soms kom je ook gewoon enemies tegen, encounters er is gewoon wel altijd iets te doen.
de game in mijn ogen is wel dik oke vind ik.
 
Spel doet me enorm denken aan de Nintendo tijd van Rare. Heeft dezelfde humor. Ik vind m tot nu toe geweldig.
 
Terug
Bovenaan