Streamz Billie vs Benjamin

Chill Panda

Well-known member
Crowdfunder FE
300


Hoe ‘een linkse trut' en ‘een rechtse zak’ smoorverliefd op elkaar worden.​

IMDB

Billie en Benjamin ontmoeten elkaar wanneer ze allebei op vrijgezellenweekend aan zee zijn. Ze lijken een match made in heaven. Tot een banale discussie de linkse ‘trut’ in Billie en de rechtse ‘lul’ in Benjamin naar boven haalt. De verliefdheid tussen hen is groot, maar hun tegenstellingen dreigen al snel nog groter te worden.

Charlotte Timmers en Ward Kerremans spelen in deze gloednieuwe serie naast andere toppers als Jeroen Perceval en Joke Emmers, en ook Triggerfinger-frontman Ruben Block vertolkt een belangrijke rol als verteller. De reeks werd geschreven door Tim van Aelst en David Vennix en is een coproductie van Shelter (‘Wat Als?’, ‘Safety First’ en ‘Studio Tarara’) en VTM, met de steun van het Vlaams Audiovisueel Fonds.
‘Billie vs Benjamin’ werd in september vorig jaar trouwens verkozen tot ‘Beste Serie’ op het International TV Series Festival in Berlijn.
 
Laatst bewerkt:
En een extreemrechts clubke dat verdacht lijkt op Schild & Vrienden wordt genoemd naar een welgekende Beyondgamer ...

Ik vond het een fijne serie. Nam zich niet te serieus, luchtig & voorspelbaar maar toch relevant. Afleveringen van een half uur, dus het gaat er ook nog eens vlotjes door. Niet het niveau van Studio Tarara, maar absoluut geen tijdverspilling.
 
Ik had mij verwacht aan goedkope clichés en stereotypen maar het valt zeer goed mee.
Lolwut?

Aflevering 1 gezien. Wat een aaneenschakeling van clichés was dat?

Dit is gewoon troep... en er is niets mis met naar troep kijken en het leuk vinden. Ik heb ook al naar slechte dingen gekeken en mij ermee vermaakt... maar het was toen wel duidelijk dat het objectief gewoon niet goed in elkaar stak.

Edit: de comment van agony had ik nog niet gelezen. Misschien wordt het beter na aflevering één, maar er moet toch een bocht genomen worden van 180 graden om niet het label 'clichématig' opgespeld te krijgen.
 
Lolwut?

Aflevering 1 gezien. Wat een aaneenschakeling van clichés was dat?

Dit is gewoon troep... en er is niets mis met naar troep kijken en het leuk vinden. Ik heb ook al naar slechte dingen gekeken en mij ermee vermaakt... maar het was toen wel duidelijk dat het objectief gewoon niet goed in elkaar stak.
Als je een humoristische serie maakt kan je moeilijk voorbij karikaturen. Billie vs Benjamin is geen realistisch drama met veel sérieux, want als je het zo wil bekijken kom je bedrogen uit. Als de humor je ding niet is ... dan is dat mogelijk omdat humor nu eenmaal erg subjectief is.
 
Lolwut?

Aflevering 1 gezien. Wat een aaneenschakeling van clichés was dat?

Dit is gewoon troep... en er is niets mis met naar troep kijken en het leuk vinden. Ik heb ook al naar slechte dingen gekeken en mij ermee vermaakt... maar het was toen wel duidelijk dat het objectief gewoon niet goed in elkaar stak.

Edit: de comment van agony had ik nog niet gelezen. Misschien wordt het beter na aflevering één, maar er moet toch een bocht genomen worden van 180 graden om niet het label 'clichématig' opgespeld te krijgen.
Wat mij betreft lopen er maar 2 clichés rond in de serie: Emmers en Perceval die (in mijn ogen) de 2 kanten belichamen (woke vs rechts) die je vooral op het internet kan terugvinden. Vooral Perceval heeft wel een leuke rol en heeft me geregeld doen lachen.

Hoe de hoofdrolspelers hierdoor beïnvloed worden en er niet per se gelukkiger door worden is mooi in beeld gebracht.
 
Positieve verrassing. Het duurt ook maar een goede drie uur. Mooi thema met humor en drama.
 
Eerste afl gezien en vond deze tegenvallen.
Gaat het nog naar de betere kant ?
Ik heb er 3 gezien en vind het niet echt beteren. Het verhaal wordt constant geforceerd richting de cliché links vs rechts programmapunten, en ik heb het gevoel dat de audio vaak raar zit (precies alsof het gedubd is).

Charlotte Timmers en Jeroen Perceval zijn wel top.
 
Ik heb de afleveringen even gebinched, zeker niet teleurgesteld. Luchtige reeks, niet te serieus, veelal herkenbare situaties. En vooral Charlotte Timmers met dat Limburgs accent! 😍
 
Hier komt een tweede seizoen van, wat ook het laatste wapenfeit zal zijn van productiehuis Shelter.
 
Kinderen waren op logement en daardoor zeeën van tijd...

Op één avond uit gekeken en het is precies Pol&Actua in een serie gegoten. :laugh:

Vond het luchtig, goed en met momenten héél grappig. Een aanrader!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan