@Dogo Argentino
Ik versta dat je het niet leuk vindt, maar als meerdere mensen het van een kilometer ver zien aankomen, moet je niet verwonderd zijn dat het uiteindelijk gebeurt en ze je er op wijzen. I mean, het was nogal obvious dat de job description zelf al ge-greenwashed was. What did you expect ?
Ik ben jaren samen geweest met iemand die in de consulting business zat. Uitgeperst tot en met en van burn out naar burn out. Zoveelste heads up, it ain't worth it. Uiteindelijk zijn we daardoor zelfs uit elkaar gegaan. Newsflash, nu zit ze in een normaal bedrijf, normale uren, normale work-life balance en meer centen.
Ik versta ook niet wat je madam probeert te bereiken. Haar werk is niet leuk, ze werkt zich kapot en het betaalt niet goed. Het zal niet opeens beteren uit zichzelf. Ze is above average ingekocht, en een signing bonus gekregen, dan verwachten ze meer dan average. Obviously not gonna happen. Ze is gewoon de zoveelste die gefopt is in big4 met een laag loon en fancy title, maar wel uitgeperst wordt om "apenwerk" to mogen doen.
En mijn Phd en salaris pakket is weinig relevant. Mijn eerste industry job heb ik zelfs contract getekend waar het loon niet ingevuld stond. I didn't care. En het loon was in het begin OK, maar nu ook niet schokkend veel (3800 bruto zonder bonussen of extra's). Ik heb daar gewoon 4-5y mijn nikkel afgedraaid (ik was jong, single en geen kinderen) omdat ik het werk leuk vond. Uiteindelijk zijn die verantwoordelijkheden uitgebreid en is het loon pas de laatste ~5y steil naar boven gegaan (maar dan was ik al tegen de 30).
Ik denk dat weinigen je het advies zullen geven "wil je veel verdienen? Vanaf begin je 20 op de centen focussen en keihard kapot werken" (behalve misschien big4 managers). Er zijn wel degelijk andere manieren.... Je hebt toch zelf een deftige job waar je jezelf niet kapot moet werken ?