Big Four

Mooie auto heeft ze hoor. Is een gewone C klasse 200d business solution met leren zetels van 2018. Nog geen 50000 km. Wellicht zal ze dit jaar alweer een nieuwe moeten bestellen. Is ook een mooie deal voor de leasing maatschappij :p
De facelift? Heerlijke wagen heb de niet break versie 1,5 jaar privé gehad wel de amg line.
Maar rijd echt goed en die automaat is unmatched. 160 pk is ook net voldoende.

Ze zal wel wat VAA betalen denk ik omdat het een diesel is jammer genoeg. Ken de precieze uitstoot niet.

De facelift? Heerlijke wagen heb de niet break versie 1,5 jaar privé gehad wel de amg line.
Maar rijd echt goed en die automaat is unmatched. 160 pk is ook net voldoende.

Ze zal wel wat VAA betalen denk ik omdat het een diesel is jammer genoeg. Ken de precieze uitstoot niet.
Is nog net voor de facelift denk ik. Deze heeft 150 pk en is van 2018.

Ik dacht dat dit anders was bij big 4 aangezien ze jaarlijks 'pronken' met artikels "Deloitte besteld +100 nieuwe mini's voor schoolverlaters".
Ik vermoedde dat als ze dit bij de start deden het voor hen moeilijk ging zijn bij een promotie een poolwagen 'verkocht te krijgen' aan hun werknemers.

Maar ik zou er geen probleem mee hebben dus is het inderdaad logisch dat anderen dat niet hebben :)
Bedankt voor je vele toelichtingen! Ik kan er maar uit leren!
Hangt beetje af van uw startdatum. De grote lading auditors/consultants die in september/oktober starten krijgen vaak een nieuwe wagen. Schoolverlaters die in de zomermaanden al opstarten of doorheen het jaar zullen ook vaak een poolwagen krijgen. Experienced hires krijgen vrijwel altijd een poolwagen. Vaak met de boodschap die uit te rijden. Is dat een wagen van enkele maanden oud, dan heb je pech en zit je praktisch 4 jaar aan die wagen vast. Ze kijken ook niet meer naar promotie: kom jij als senior binnen, krijg jij een senior wagen die nog 3,5 jaar loopt en promoveer je binnen het jaar naar manager, dan zal je toch uwe senior wagen uitrijden (zij het met een beperkte financiële compensatie).

De tijd dat een bedrijfswagen een godsgeschenk was is voorbij hoor :p.

Heel de fuzz van auto upgrade nooit gesnapt.

Ik heb nu mijn A4. Zit al een jaar over contract. Zolang niemand mij lastig valt, blijf ik ermee bollen. Al die moeite om een andere auto te kiezen. Het heeft 4 wielen, brengt me van a naar b en free naft? All good for me.

Ik heb nu mijn A4. Zit al een jaar over contract. Zolang niemand mij lastig valt, blijf ik ermee bollen. Al die moeite om een andere auto te kiezen. Het heeft 4 wielen, brengt me van a naar b en free naft? All good for me.
Tuurlijk maar je rijdt dan ook met een luxe wagen, degene die er naar uitkijken zijn meestal degene met een corsa ofzoiets

Een A4 is dan ook gewoon een deftige wagen. Heeft alles dat je moet hebben.. ruimte, kwalitatief, goed infotainment etc. Sommige wagens zijn echt geen cadeau. Die oude C klasse infotainment is een nachtmerrie vergeleken met wat er in VW, Audi, Skoda of Seat zit.

Tuurlijk maar je rijdt dan ook met een luxe wagen, degene die er naar uitkijken zijn meestal degene met een corsa ofzoiets
Inderdaad. De overstap van een 1 serie naar een 3 serie interesseert me vooral.
Ik zou namelijk liever een golf variant hebben dan een 1 serie. meer ruimte en moet qua luxe niet meteen onderdoen.
Een 3 serie is wel mooier en de noodzakelijkheid van de luxe & ruimte kan ik ergens nog inzien.
Vanaf een 5 serie heb je die toch enkel "omdat het kan". Fantastisch maar ik zou nu ook niet gehaast zijn een 3 door een 5 te vervangen

Dank voor enige nuancering doorheen deze berichten. Ik snap ergens het "leuke" aan een nieuwe wagen wel, zelf ben ik echter ook van mening dat het leuke er na een week weer af is (ligt aan mij, ik heb gewoon niet echt iets met auto's).

Heb zelf een Skoda Superb als salariswagen, was op moment dat ik hem kreeg anderhalf jaar oud met net geen 30.000km op de teller. Heb hem nu goed 3j en hoop hem gewoon nog 3j te kunnen aanhouden tot 2025 wanneer er allicht een switch nodig zal zijn van ons wagenpark... Rijdt heerlijk, heeft alle opties die ik maar kan bedenken (buiten panoramisch dak), kinderen hebben vanachter een zee van ruimte en ik kan in de koffer 15 bakken bier knallen (of het equivalent daarvan in koffers). We grappen er op kantoor dan wel is over dat het "maar een Skoda'ke is", er zijn collega's die met een XC60 rijden of een Mercedes (vaak dan met geen enkele optie), telkens er iemand van de collega's mijn auto gebruikt is het wel "amai dat rijdt precies nog wel goed".

Soit, zoals ge zegt, autorijden is quasi gratis, de naft wordt betaald, geen verzekering te betalen, geen taksen of onderhoud, ge geraakt van hot naar her, meer moet dat niet zijn.

Inderdaad. De overstap van een 1 serie naar een 3 serie interesseert me vooral.
Ik zou namelijk liever een golf variant hebben dan een 1 serie. meer ruimte en moet qua luxe niet meteen onderdoen.
Een 3 serie is wel mooier en de noodzakelijkheid van de luxe & ruimte kan ik ergens nog inzien.
Vanaf een 5 serie heb je die toch enkel "omdat het kan". Fantastisch maar ik zou nu ook niet gehaast zijn een 3 door een 5 te vervangen
Hier ga ik toch niet mee akkoord. Een bmw 1 serie is kwalitatief nog steeds beter dan een golf variant.
Een bmw 3 serie is eigenlijk een verlengde 1 en delen heel wat zaken met elkaar.

Ik rij zelf al een tijdje onder mijn klasse en word hiervoor gecompenseerd. In principe heb ik ook al een tijdje recht op een 3 serie/C klasse/A4, maar doordat we hier de switch maken naar elektrisch/hybride, wordt mijn contract continu verlengd :p

Nu, geen probleem voor mij, want de 1 serie rijdt super en heeft achterwielaandrijving. Ideale wagen voor in de bochtjes.

Hier ga ik toch niet mee akkoord. Een bmw 1 serie is kwalitatief nog steeds beter dan een golf variant.
Een bmw 3 serie is eigenlijk een verlengde 1 en delen heel wat zaken met elkaar.

Ik rij zelf al een tijdje onder mijn klasse en word hiervoor gecompenseerd. In principe heb ik ook al een tijdje recht op een 3 serie/C klasse/A4, maar doordat we hier de switch maken naar elektrisch/hybride, wordt mijn contract continu verlengd :p

Nu, geen probleem voor mij, want de 1 serie rijdt super en heeft achterwielaandrijving. Ideale wagen voor in de bochtjes.
:thumb:

Iemand hier trouwens ervaring met interne functies bij zo'n bedrijven? Want het gaat hier specifiek over consultancy, maar die gasten hebben natuurlijk ook interne zaken te regelen...
Geen eigen ervaring, maar wel enkele vrienden/oud collega's die intern bij Deloitte werken. Mijn ervaring leert mij dat dat wel volledig andere bedrijven zijn, in hoeverre je dat kan zeggen. Werkdruk is helemaal anders, mentaliteit ook. Wat mij betreft wel een minder 'sexy' job vergeleken met de meeste jobs die ze wel hebben, maar sommige interne projecten zijn wel zeker de moeite en interessant.

Ik weet dat er op 9lives wel een occasionele vermelding was van de loonsevolutie voor consultancy bij big4. Maar ik vroeg me af of mensen op het forum hier een meer recenter beeld van hebben ( moet zelfs niet exact zijn , eerder grosso modo schetsen wat ik zou kunnen verwachten voor zo’n type functie)

Ik weet dat er op 9lives wel een occasionele vermelding was van de loonsevolutie voor consultancy bij big4. Maar ik vroeg me af of mensen op het forum hier een meer recenter beeld van hebben ( moet zelfs niet exact zijn , eerder grosso modo schetsen wat ik zou kunnen verwachten voor zo’n type functie)

Toen ik startte (2016) was dat 2.200 bruto, met dan nog maaltijdcheques, bedrijfswagen, groepsverzekering,... Vroeger kregen we de maaltijdcheques 'cash' uitbetaald, zijnde 50 EUR/week als je voltijds werkte, maar die fiscale ruling is aangepast en geen idee hoe dat nu zit.

Elk jaar heb je daarbij loonsverhoging, afhankelijk of er promotie ook bij zit. Van Consultant 1 naar 2 was iets van een 200 EUR dacht ik, van consultant naar Senior Consultant was rond de 400-500 erbij. Netto onkostenvergoeding (carwash,...) steeg ook na twee jaar met 100 euro ofzo. Nu niet iedereen krijgt dezelfde promotie, is ook een beetje in functie van uw ratings, maar in grote lijn lag dat wel in de buurt van elkaar. Verschillen tussen de besten en de 'zwaksten' lagen niet zo hoog.

Toen ik startte (2016) was dat 2.200 bruto, met dan nog maaltijdcheques, bedrijfswagen, groepsverzekering,... Vroeger kregen we de maaltijdcheques 'cash' uitbetaald, zijnde 50 EUR/week als je voltijds werkte, maar die fiscale ruling is aangepast en geen idee hoe dat nu zit.

Elk jaar heb je daarbij loonsverhoging, afhankelijk of er promotie ook bij zit. Van Consultant 1 naar 2 was iets van een 200 EUR dacht ik, van consultant naar Senior Consultant was rond de 400-500 erbij. Netto onkostenvergoeding (carwash,...) steeg ook na twee jaar met 100 euro ofzo. Nu niet iedereen krijgt dezelfde promotie, is ook een beetje in functie van uw ratings, maar in grote lijn lag dat wel in de buurt van elkaar. Verschillen tussen de besten en de 'zwaksten' lagen niet zo hoog.
Ja dat is bij ons ook zo (niet big4). Ook één van mijn frustraties als leidinggevende dat je je topperformers niet significant meer kan geven dan iemand die naar verwachting presteert.
Hier en daar kan ik voor een select clubje een eenmalige bonus loskrijgen bij HR/directie, maar dan moet je met serieuze argumenten afkomen en sommige van die topperformers reageren daar dan niet al te enthousiast op.. :rolleyes: Dan doe ik eens extra moeite voor hen..
En die topperformers komen bij ons steevast in de pool van mensen die iets sneller promotie zullen maken of de uitdagendere projecten toegewezen krijgen, maar ja dat is hen de spreekwoordelijke wortel voorhouden.

Dan is het hopen dat niet al teveel van die sterke profielen te snel vertrekken, want dan blijf je met de middelmaat over en een nieuwe hoop schoolverlaters. Rinse and repeat, het business model van grote consultancy boites.

De Sr. consultants en experten (>10j ervaring) zijn dan ofwel die enkelingen die wel sinds het begin gebleven zijn, buitenlanders die een instap zoeken in België of Sr. profielen die van onze klanten komen. Die krijgen dan weer wel een ok verloning.

Bruto is er niet zoveel veranderd als ik dat zo hoor, maar netto houden de meer junior posities een stuk meer over dan jaren terug.

Naast wat Blake aangeeft, managers verdienen bruto ongeveer het dubbel van starters, zonder de bonus mee te rekenen.

@Dogo Argentino

Who would have thought...

Gelukkig is het een premium job title...
Haha standaard cege met de unbiased consultant commentaar.

Wou gewoon ff het verhaal delen. De worklife balance is gewoon nog iets erger dan verwacht. Wel heeft ze op 2 maand veel meer geleerd dan de 2 jaar op haar eerste job.

Nogmaals de “premium” job title is niet waarvoor ze het doet. Het gaat om de leer-en carrière mogelijkheden die het oplevert. Het loon en de voorwaarden zijn idd meh voor het aantal uren, maar het zal het waard zijn als ze binnen x aantal jaar een zeer gegeerd profiel heeft.

Haha standaard cege met de unbiased consultant commentaar.

Wou gewoon ff het verhaal delen. De worklife balance is gewoon nog iets erger dan verwacht. Wel heeft ze op 2 maand veel meer geleerd dan de 2 jaar op haar eerste job.

Nogmaals de “premium” job title is niet waarvoor ze het doet. Het gaat om de leer-en carrière mogelijkheden die het oplevert. Het loon en de voorwaarden zijn idd meh voor het aantal uren, maar het zal het waard zijn als ze binnen x aantal jaar een zeer gegeerd profiel heeft.
Je doet alsof de enige manier om op korte termijn ervaring op te doen is door jezelf in een burnout te werken en je gezondheid op het spel te zetten. Genoeg andere manier om hetzelfde doel te bereiken waar je je gezondheid niet op het spel zet.

Cege heeft hier gewoon gelijk.

Je doet alsof de enige manier om op korte termijn ervaring op te doen is door jezelf in een burnout te werken en je gezondheid op het spel te zetten. Genoeg andere manier om hetzelfde doel te bereiken waar je je gezondheid niet op het spel zet.

Cege heeft hier gewoon gelijk.
Geef eens een voorbeeld

Genoeg voorbeelden te vinden. Het begint eerst en vooral bij het zoeken naar de juiste job bij een geschikte bedrijf. Het is aan jou om tijdens het sollicitatiegesprek relevante vragen te stellen over opleiding, kansen om op korte termijn veel bij te leren, enz.
Aan jou of je vriending om haar huiswerk te doen dus.

Bovendien kan je ook in je vrije tijd op je gemak ervaring op doen door persoonlijke projecten te doen. Iemand die een goede programmeur wil worden kan heel veel in zijn vrije tijd doen.
Idem voor veel technische jobs. Je kan perfect CAD op eigen houtje meester maken door heel veel zelf daar bezig mee te zijn.
En grootste bonus is dat je jezelf niet in een burnout werkt.

Terug
Bovenaan