Biertopic!

Laatste dagen wat biertjes van Enigma gedronken. Vooral de blonde en IPA's. Best goed. Komende dagen eens wat van hun donkere bieren proberen.

Vandaag voor Openbedrijvendag eens naar Mouterij Albert geweest. Best interessant om eens te volgen en kwam veel volk op af. Ik gok ook wel een paar voor het gratis pintje :). Het is eens wat anders dan de zoveelste rondleiding in een brouwerij.

Ze hebben bij Albert Heijn tegenwoordig de Bommen & Granaten barley wine van Brouwerij De Molen. In het genre van barley wines niet de allerbeste, maar wel een zeer mooie introductie in het biergenre. Ideaal om met dit herfstweer te drinken. Aan de zoete kant, maar mooi gelaagd door het hoge alcoholpercentage. Aanrader!

Ze hebben bij Albert Heijn tegenwoordig de Bommen & Granaten barley wine van Brouwerij De Molen. In het genre van barley wines niet de allerbeste, maar wel een zeer mooie introductie in het biergenre. Ideaal om met dit herfstweer te drinken. Aan de zoete kant, maar mooi gelaagd door het hoge alcoholpercentage. Aanrader!
Die heb ik nog niet geproefd. Zal ik eens moeten checken. Op vlak van barley wine kan ik L'ensemble van De Dochter Van De Korenaar wel sterk aanraden. Mooi gebalanceerd bier van 13%, één van mijn favorieten. De versie gerijpt op rode wijnvaten is ook top.

Niet in elke Carrefour. Heb hier in't voorjaar eens een paar zien staan en eens eentje meegedaan.
Maar sindsdien heb ik 'm hier niet meer zien staan.
Nu is in de lokale Carrefour hier het aanbod van veel zaken maar erbarmelijk te noemen tbh

Mijn Duits bier meegebracht van verlof deze zomer is ook weer op ☹️ juist op tijd, eind deze maand nog eens een voorraadje gaan inslaan.
Moet wel zeggen. Ik had ook bier van een paar kleine dorpsbrouwerijtjes mee. Geen speciaal bier zoals we dat kennen maar paar helles, pilsbieren, weissbieren. Die smaken gewoon naar kwaliteit en de beste ingrediënten gebruikt te hebben. Is toch van een niveau wat je bij de grote zoals Beck's, Krombacher, veltins, etc niet vindt.

Deze vandaag geprobeerd en de nasmaak sloeg toch dik tegen. Niet direct mijn ding. Je kan niet alles lekker vinden natuurlijk .

Die Bommen en Granaten van de Molen is beter met wat barrel aging. Er zijn veel varianten maar die vind je natuurlijk niet bij AH. Barley Wine is sowieso niet echt mijn favoriete bierstijl. Ik vind die vaak te uitgesproken zoet, en dan vooral die zeer typerende moutige zoetigheid. Er zijn een paar uitzonderingen die ik wel lekker vind, maar ze zijn zeldzaam.

Die Bommen en Granaten van de Molen is beter met wat barrel aging. Er zijn veel varianten maar die vind je natuurlijk niet bij AH. Barley Wine is sowieso niet echt mijn favoriete bierstijl. Ik vind die vaak te uitgesproken zoet, en dan vooral die zeer typerende moutige zoetigheid. Er zijn een paar uitzonderingen die ik wel lekker vind, maar ze zijn zeldzaam.
Het moet je ding wel zijn, maar dat is inderdaad een uitgesproken smaak. Een stout is ook niet voor iedereen weggelegd en soms smaakt dat gewoon naar koude koffie.

Bij stout gaat het dan tegenwoordig vaak de verkeerde kant op met heel die Pastry hype imho.
Op den duur ben je een vloeibaar dessert aan het drinken...

Terug
Bovenaan