Biertopic!

Gisteren een la Trappe oak aged van oktober 2019 gedronken. Ik had er een gedronken in 2020 en die was super. Nu ervaren dat wat ze van die la trappe zeggen klopt: na een jaar of 3 is het beste er vanaf. Nochtans altijd bewaard volgens de regels van de kunst. Houdbaarheidsdatum is tot 2044 maar ik wil niet weten hoe hem dan gaat smaken.

Na de trip naar zee nog eens naar De Dolle Brouwers geweest en een voorraadje ingeslagen. XL maken ze ook nog altijd :love2:.
En was daar een Brits koppel die al heel wat dozen Westvleteren in hun koffer hadden steken en die daar ook nog met enkele dozen van DDB hun koffer aan het volstoempen waren :laugh:.

Vandaag in Bokrijk een Wildeman-bier gedronken, ging zeer mooi samen met de fantastisch lekkere bloedworst die ze daar serveren. Dedju zeg, moet zowat de lekkerste beuling zijn die ik al heb gegeten!

Onlangs gedronken:

Tripick 6: verfrissend biertje, leuk voor op een terras
Elfique Blanche: beetje flets
Ch'Ti Blonde: kon me ook niet overtuigen
La Petite Redoutable Blonde: idem als Tripick 6
Cristal Xtra: Vond ik verassend goed eigenlijk, iets anders dan een standaard pils
Brigade Bier 2022: biertje met Hennep smaak,
Kwak Blonde: geef mij maar toch de oorspronkelijke kwak (amber)
Tynt Meadow: hoge verwachtingen, die niet helemaal ingelost werden... (ik had een biertje verwacht a la Rochefort 10....)

Onlangs Chimay 150 & Spencer Imperial Stout. Voor beide hoge verwachtingen!

Gisteren een la Trappe oak aged van oktober 2019 gedronken. Ik had er een gedronken in 2020 en die was super. Nu ervaren dat wat ze van die la trappe zeggen klopt: na een jaar of 3 is het beste er vanaf. Nochtans altijd bewaard volgens de regels van de kunst. Houdbaarheidsdatum is tot 2044 maar ik wil niet weten hoe hem dan gaat smaken.

Dat is me ook al opgevallen met hun quadrupel; die evolueert ook niet zoals bv. een Rochefort 10 / Chimay Blauw / ..., na een paar jaar gaat de smaak van La Trappe niet de goeie richting uit.

Toer de Geuze gaat verder, nu de allicht meest commerciële van de bende, de Mort Subite Oude Gueuze. Niet echt memorabel te noemen, weinig echt uitgesproken smaken te herkennen en zelfs wat bitter bij momenten. Ook geen fan van de kleur.

Ander en beter maar mocht ik ergens op café zitten en persé een geuze willen en er is enkel deze neem ik hem gewoon hoor!
Zelfs al is er niks anders zou ik 'm niet drinken, komt nog niet aan de enkels van de anderen.
Vanmiddag na de lovende woorden van @Tomski eens twee groene Chimays gaan halen en met een maat opgedronken. Heeft zeer zeker gesmaakt.
Wat heeft uwe maat dan gedronken?
Dat is me ook al opgevallen met hun quadrupel; die evolueert ook niet zoals bv. een Rochefort 10 / Chimay Blauw / ..., na een paar jaar gaat de smaak van La Trappe niet de goeie richting uit.
Ik drink graag La Trappe Quadrupel, maar is inderdaad niet om "weg te zetten". Een Rochefort 10 inderdaad absoluut wel, een tijdje geleden hier eentje (of meer?) gedronken van een jaar of 2 oud :drool:.

Het was mijn laatste. Ik heb nog een batch 39 liggen maar ga die wat sneller opdrinken en niet te lang meer met wachten.

Van Chimay heb ik hier sinds 2015 van elk jaar minstens 1tje die aan het rijpen is. Rochefort ook aantal, WV 12 paar, St Bernardus een paar, een bak Orval (zolang ik daar kan vanaf blijven), nog wat Goudenbands van verschillende jaren. Ik heb redelijk wat staan rijpen. Ver weg uit het zicht, waar ik niet alle dagen passeer of ze gaan er niet lang staan. 😉

Het was mijn laatste. Ik heb nog een batch 39 liggen maar ga die wat sneller opdrinken en niet te lang meer met wachten.

Van Chimay heb ik hier sinds 2015 van elk jaar minstens 1tje die aan het rijpen is. Rochefort ook aantal, WV 12 paar, St Bernardus een paar, een bak Orval (zolang ik daar kan vanaf blijven), nog wat Goudenbands van verschillende jaren. Ik heb redelijk wat staan rijpen. Ver weg uit het zicht, waar ik niet alle dagen passeer of ze gaan er niet lang staan. 😉

Mooie collectie, zeker zo'n reeks van verschillende jaren lijkt me tof om te vergelijken!

Ik heb eigenlijk teveel flessen die liggen rijpen, o.a. Chimay van 9 jaar oud, Rochefort 8 van 9 jaar oud, West-Vleteren 12 van 8 jaar en WV8 van 7 jaar (denk ik), Goudenband van 9 en 7 jaar,... Wel allemaal 33 cl flessen, 75 cl is eigenlijk beter geschikt maar minder evident om met vrienden op te drinken als ze nog moeten rijden. En door het teveel aan flessen zijn er redelijk wat die richting de 10 jaar gaan, al was 5 jaar vermoedelijk een beter moment om ze te proeven :tongue:

Bon Secours Brune vind ik ook een zeer goed bewaarbier, en vers eigenlijk ook 1 van mijn favorieten bij de donkere; ik ben benieuwd of Cuvée du Château positief evolueert (heb ik nog 3 grote flessen van liggen met houdbaarheidsdatum 2017, geen idee hoe oud die precies zijn)

Mooie collectie, zeker zo'n reeks van verschillende jaren lijkt me tof om te vergelijken!

Ik heb eigenlijk teveel flessen die liggen rijpen, o.a. Chimay van 9 jaar oud, Rochefort 8 van 9 jaar oud, West-Vleteren 12 van 8 jaar en WV8 van 7 jaar (denk ik), Goudenband van 9 en 7 jaar,... Wel allemaal 33 cl flessen, 75 cl is eigenlijk beter geschikt maar minder evident om met vrienden op te drinken als ze nog moeten rijden. En door het teveel aan flessen zijn er redelijk wat die richting de 10 jaar gaan, al was 5 jaar vermoedelijk een beter moment om ze te proeven :tongue:

Bon Secours Brune vind ik ook een zeer goed bewaarbier, en vers eigenlijk ook 1 van mijn favorieten bij de donkere; ik ben benieuwd of Cuvée du Château positief evolueert (heb ik nog 3 grote flessen van liggen met houdbaarheidsdatum 2017, geen idee hoe oud die precies zijn)
Zeg maar waar en wanneer ik mag komen proeven :unsure:.
Marriage Parfait. :drool:

Er zijn natuurlijk ook geuzes van €50 die subliem zijn, maar dat krijg ik budgettair niet verantwoord aan El Jefe.
Ik heb er hier nog van 2012/2013 :coolbrows: .

Ik ging wat Orvallekes uit de kelder halen om fris te leggen voor de BBQ, kom ik toch nog wel 12 flesjes uit 2017 tegen zeker :woohoo:

Met dat warme weer misschien een XL drinken van de Dolle Brouwers. Eigenlijk heb ik nog geen slecht bier gedronken daarvan.

Vergeet jupiler, stella of andere pils. Geef mij vanaf nu maar de vernieuwde Estaminet Refined Lager pils (zwart blikje in de winkel).

Zij hebben hun recept aangepast en zeer lekkere pils.

Aaah gij had al uw adres aangevuld op de kaart dat ik weet waar ik moet zijn? 😄

Je kan me vinden in een straal van +- 400 meter, let the games begin :D

Bon tis gene Boon geworden maar Timmermans, vrij zuur maar voor één van de meest prominente namen in Geuze land te zijn, was ik niet overdonderd.

Terug
Bovenaan