Ednolb
Active member
Komt dat zien, komt dat zien. HYPEHYPEHYPE!!!Iemand deze al getest? Veel goesting om er eens om te rijden vandaag...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Komt dat zien, komt dat zien. HYPEHYPEHYPE!!!Iemand deze al getest? Veel goesting om er eens om te rijden vandaag...
Lekker, stuk zwaarder en minder hoppig is mijn uitgebreid oordeel. Net twee geproefd.Iemand deze al getest? Veel goesting om er eens om te rijden vandaag...
Bijna 8 jaar oud? Veel te oud. Orval is op zijn top na 2 jaar, daarna echt downhill. Wordt flets(er), muffer en de hoppige bittere kick verdwijnt snel.
De schuimkraag blijft wel indrukwekkend, dat moet gezegd worden.
Komt dat zien, komt dat zien. HYPEHYPEHYPE!!!
Of niet…Morgen verjaardagsfeestje van de dochter en mijn vriendin kwam thuis met 12 flesjes van de nieuwe Duvel!
Dat gaat smaken morgen!
Of niet…Morgen verjaardagsfeestje van de dochter en mijn vriendin kwam thuis met 12 flesjes van de nieuwe Duvel!
Dat gaat smaken morgen!

Nope, nein, no - Duvel is gewoon een zeer correct gebrouwen bier die nog altijd de juiste stappen volgt, dit in tegenstelling tot alle commerciële rotzooi van ABI. Van de duizendste barrel aged, tripel rotzooi word ik echt niet meer enthousiast. Als new kid on the block probeer dan eens echt iets origineel te doen. Indien niet blijf ik wel bij de classics hangen, misschien ben ik gewoon oud aan het worden maar nu krijg je gewoon de typische tegenreactie van 'El Hipstero'.Of niet…
De Belg en zijn Duvel, ik heb het nooit gesnapt. Het is een OK bier, maar er zijn er veel betere, meer boeiende bieren.
Ik vind het gewoon bizar dat een nieuwe Duvel heel wat mensen triggered, terwijl er wekelijks heel wat nieuwe, betere en interessantere bieren uitkomen.
Dit is gewoon een zoveelste poging van Moortgat om even te cashen in een bepaald segment, waar eigenlijk niemand zit op te wachten want er zijn er al veel en veel betere. Ze zetten het gewoon zo in de markt alsof je er juist wel nood aan hebt en zat op te wachten. Het is namelijk een NIEUWE Duvel!!!
Zelfde met die Barrel Aged bieren. Er zijn zoveel betere en belangrijkere Barrel Aged bieren, maar die worden overgeslagen door heel wat mensen, want hey, er is een Duvel Barrel Aged! Nu, dat laatste vind ik op zich niet erg want dan is het makkelijker om aan de lekkere BA bieren te komen![]()
Of niet…
De Belg en zijn Duvel, ik heb het nooit gesnapt. Het is een OK bier, maar er zijn er veel betere, meer boeiende bieren.
Ik vind het gewoon bizar dat een nieuwe Duvel heel wat mensen triggered, terwijl er wekelijks heel wat nieuwe, betere en interessantere bieren uitkomen.
Dit is gewoon een zoveelste poging van Moortgat om even te cashen in een bepaald segment, waar eigenlijk niemand zit op te wachten want er zijn er al veel en veel betere. Ze zetten het gewoon zo in de markt alsof je er juist wel nood aan hebt en zat op te wachten. Het is namelijk een NIEUWE Duvel!!!
Zelfde met die Barrel Aged bieren. Er zijn zoveel betere en belangrijkere Barrel Aged bieren, maar die worden overgeslagen door heel wat mensen, want hey, er is een Duvel Barrel Aged! Nu, dat laatste vind ik op zich niet erg want dan is het makkelijker om aan de lekkere BA bieren te komen![]()

Maar de zoveelste hoog alcoholische, quad van bovendien in dit geval een van de grootste spelers op de markt ga je dan wel proeven?Alleen de 1001e brouwerij die een blond, dubbel, tripel lanceert, die laat ik compleet links liggen![]()

Maar van dit wordt je wel enthousiast? Ze doen niks nieuws he?Nope, nein, no - Duvel is gewoon een zeer correct gebrouwen bier die nog altijd de juiste stappen volgt, dit in tegenstelling tot alle commerciële rotzooi van ABI. Van de duizendste barrel aged, tripel rotzooi word ik echt niet meer enthousiast. Als new kid on the block probeer dan eens echt iets origineel te doen. Indien niet blijf ik wel bij de classics hangen, misschien ben ik gewoon oud aan het worden maar nu krijg je gewoon de typische tegenreactie van 'El Hipstero'.
Maar de zoveelste hoog alcoholische, quad van bovendien in dit geval een van de grootste spelers op de markt ga je dan wel proeven?
Wat maakt dat je deze dan niet links laat liggen?
Soms moet het toch niet meer zijn? Mijn favoriete bier is het ook niet, ik heb wel veel Duvel drinkers in de familie, maar ik ga het nooit tegen mijn goesting opdrinken.Ik snap de commotie rond duvel ook niet. Ik vertel altijd dat het een pils is van 8,5% clean correct gebrouwen en dat is het.