Biertopic!

Wat betaal je voor een gewoon biertje in Noorwegen op café/restaurant?

Dat zit dan toch tegen de €10 aan?

Inheems bier mss goedkoper?
Gewoon Stella of zoiets kost pakweg 12 euro, Duvel 15-16. Voor zover ik kan zien is er niet echt een groot verschil tussen buitenlands of niet.

Net eens opgezocht, plaats waar ik vorig jaar was is een blauwe Chimay 18,5 euro >.<

Mja is duur, maar ik gun er mijzelf eentje per week en in de winkel zelf hebben ze enkel Westmalle, Maredsous, Duvel, Chouffe en Chimay Bleu. Maar je kan dus wel +/- alles bestellen en het is binnen 2-3 dagen ter plaatse, kost nks "extra". ( https://www.vinmonopolet.no/ )
Hoe komt dat eigenlijk dat alcohol daar zo duur is?

Een kameraad van mij zat onlangs in Zweden op café (streek met weinig toeristen) en keek de barman wat raar op toen hij zijn 3de pint bestelde. De meesten die daar zaten bestelden 2 consumpties voor de ganse avond. 10-15 pinten naar binnen gieten tijdens een avondje café zagen ze daar niet.

Gewoon Stella of zoiets kost pakweg 12 euro, Duvel 15-16. Voor zover ik kan zien is er niet echt een groot verschil tussen buitenlands of niet.

Net eens opgezocht, plaats waar ik vorig jaar was is een blauwe Chimay 18,5 euro >.<
Mijn schoonpa was begin dit jaar in Noorwegen voor een rondreis en we hadden hem gewaarschuwd gelijk hij graag een pintje drinkt: maak u maar klaar voor op zijn minst 10 euro voor een pint.
Maar hij zei dat dat nog redelijk mee viel qua prijzen in de hotels voor het plaatselijke bier. Dacht dat hem zei van iets van een 7-8€.

Mja is duur, maar ik gun er mijzelf eentje per week en in de winkel zelf hebben ze enkel Westmalle, Maredsous, Duvel, Chouffe en Chimay Bleu. Maar je kan dus wel +/- alles bestellen en het is binnen 2-3 dagen ter plaatse, kost nks "extra". ( https://www.vinmonopolet.no/ )
OMG met die bierkaart zou ik niks Belgisch kopen hoor. Salikatt ❤️ en de prijs is daar redelijk hetzelfde als wanneer je het hier zou kopen.
In die landen is alcohol heel duur als je op restaurant/café drinkt. In de drankenhandel is dat echter heel betaalbaar en quasi even duur als hier.

Heeft er soms nog iemand goeie online bierhandels waar ik kan bestellen:

Bij deze 2 heb ik al bijna alles is besteld dus ben op zoek naar anderen :

- Willems = Grobbendonk
- Beeronweb = Rotsaert in Zedelgem

p.s. mss staan er in de forum nog anderen maar ga nu niet alles lezen van posts :)

Heeft er soms nog iemand goeie online bierhandels waar ik kan bestellen:

Bij deze 2 heb ik al bijna alles is besteld dus ben op zoek naar anderen :

- Willems = Grobbendonk
- Beeronweb = Rotsaert in Zedelgem

p.s. mss staan er in de forum nog anderen maar ga nu niet alles lezen van posts :)

Respect als je bij Willems al bijna alles eens besteld hebt! (y)

Willems en Rotsaert hebben sowieso al een interessant aanbod, elk op hun manier; ik zou nog denken aan Bierbazaar (meer buitenlandse bieren) en de Struise Beershop (meer dan enkel hun eigen bieren, ik heb daar bv. ook De Meester, Alvinne, Brambrass, Spencer, Põhjala,... al besteld)

Ben benieuwd naar andere suggesties van het forum, al bestel ik de laatste paar jaar vaker bij brouwerijen zelf nu er meer een webshop hebben.

Respect als je bij Willems al bijna alles eens besteld hebt! (y)

Willems en Rotsaert hebben sowieso al een interessant aanbod, elk op hun manier; ik zou nog denken aan Bierbazaar (meer buitenlandse bieren) en de Struise Beershop (meer dan enkel hun eigen bieren, ik heb daar bv. ook De Meester, Alvinne, Brambrass, Spencer, Põhjala,... al besteld)

Ben benieuwd naar andere suggesties van het forum, al bestel ik de laatste paar jaar vaker bij brouwerijen zelf nu er meer een webshop hebben.
Ik heb nu niet alles besteld want ben niet zo voor stout/donkere bieren :) Ben fan van blondjes

Hops and hopes uit Holland is wel een goeie online.

Stacks in Brugge is wel eens het uitstapje waard 😉

Voor speciale Nederlandse bieren zou ik ook Het Biermoment toevoegen. Al kan ik (nog?) niet vergelijken met Hops and Hopes.

Stacks staat als fysieke winkel nog op mijn to-do lijst, ken die nog maar sinds een paar maanden. Eerst mijn huidige voorraad wat afbouwen :biglaugh:

Wel gevaarlijke winkel, ben altijd rond de 200 euro kwijt als ik daar binnen ga 🙈 .

Bij Geers (Oostakker) neem ik altijd zo'n draagmandje, dat beperkt hoeveel flessen ik kan meenemen. Als je met een kar gaat rondrijden, is het risico inderdaad te groot... :p

Terug
Bovenaan