Biertopic!

Hoi allemaal,

wist niet dat er een biertopic was en ben content dat ik hem nu gezien heb :) Ben ook bier liefhebber en gebruikt de Untappd app voor alles wat bij te houden. Zit momenteel aan 615 unieke bieren maar het wordt al moeilijker om er nog te vinden vooral omdat ik voorkeur heb voor 'blondjes' ;)

Ik heb nu alles niet gelezen in deze forum maar als er mensen zijn die mij willen toevoegen in Untappd zou dat welkom zijn :) mijn naam is daar Jiebie

Ik woon tegen Halle dus echt in de geuzestreek wat ik dan ook wel graag drink :)

Hoi allemaal,

wist niet dat er een biertopic was en ben content dat ik hem nu gezien heb :) Ben ook bier liefhebber en gebruikt de Untappd app voor alles wat bij te houden. Zit momenteel aan 615 unieke bieren maar het wordt al moeilijker om er nog te vinden vooral omdat ik voorkeur heb voor 'blondjes' ;)

Ik heb nu alles niet gelezen in deze forum maar als er mensen zijn die mij willen toevoegen in Untappd zou dat welkom zijn :) mijn naam is daar Jiebie

Ik woon tegen Halle dus echt in de geuzestreek wat ik dan ook wel graag drink :)
Hoezo je vindt moeilijker en moeilijker nieuwe (blonde) bieren? Het wordt tijd dat je op andere plaatsen gaat zoeken (webshops, buitenland, …). Ik heb er 4096 unieke en heb nog nooit het gevoel gehad dat ik niks nieuws meer vond 😉

Hoezo je vindt moeilijker en moeilijker nieuwe (blonde) bieren? Het wordt tijd dat je op andere plaatsen gaat zoeken (webshops, buitenland, …). Ik heb er 4096 unieke en heb nog nooit het gevoel gehad dat ik niks nieuws meer vond 😉

Dit!

En niet te vergeten, meer en meer brouwerijen hebben ondertussen ook een eigen webshop waar je rechtstreeks bij de bron kan bestellen.

Wat Belgische webshops betreft zijn er voor mij een paar hele goeie (bv. Willems, Beeronweb / Rotsaert, Struise) maar ook een hoop die zich duidelijk op de Engelse en Amerikaanse markt richten met te hoge prijzen.

Halle is ook maar een uurtje rijden van bv. Geers in Oostakker, ik zou denken/hopen dat er daar nog heel wat bieren staan die je nog niet geproefd hebt.

Buitenlandse bieren
A ja ok maar ik zoek alleen maar belgische bieren en nog nooit echt iets online gekocht. Als we ergens naartoe gaan in de weekend of zo zoek ik dan een drankencentrale in de buurt en spring ik daar is binnen :) Zal eens checken op de sites die Noctilucus hierboven meegeeft :)

Buitenlandse bieren

A ja ok maar ik zoek alleen maar belgische bieren en nog nooit echt iets online gekocht. Als we ergens naartoe gaan in de weekend of zo zoek ik dan een drankencentrale in de buurt en spring ik daar is binnen :) Zal eens checken op de sites die Noctilucus hierboven meegeeft :)

Die sites hebben ook een fysieke bierwinkel als je dat verkiest:
- Willems = Grobbendonk
- Beeronweb = Rotsaert in Zedelgem
- Struise Brouwers = Vleteren (op hun webshop verkopen ze niet alleen hun eigen bieren, ik kom er toch af en toe op terecht omdat ik een specifiek bier zoek dat weinig anderen verkopen; geen idee of die ook in hun fysieke winkel staan maar ik zou vermoeden van wel)

Webshops, winkels zoeken met een mooi aanbod en reizen. Ik vind het altijd wel aangenaam om eens bieren uit het buitenland te proeven en te vergelijken met de onze. Als wij ergens zijn dan ga ik toch ook de plaatselijke drankenhandel eens binnen om een voorraadje in te slaan van bieren die ik wil proeven of een aantal lekkere bieren die ik ginder gedronken heb mee te brengen om later dan nog eens van de vakantie te genieten. Vorige week nog eentje gedronken van onze vakantie in Beieren/Oostenrijk begin juli. Ik zag mij al weer helemaal terug in de bergen zitten. 😁

Daarom dat ik nooit geen punten meer geef op untappd. Een mens is gewoon teveel beïnvloed door externe factoren die het bier soms bevoordelen of benadelen. Een Orval is godelijk de zondagmiddag op terras met vrienden na 3u te hebben gefietst in het zonnetje maar drink een Orval tijdens een biertasting na een barrel aged stout en die zal naar niets meer smaken om maar eens een voorbeeld te geven.

Ik vind die op vaten gerijpt/rum infused/oak… toestanden steeds ferm zwaar.

1 glas en ik voel het al.
Ik heb nog zo'n fles Duvel infused met rum staan. Heel lekker, maar inderdaad nogal zwaar.

Maar goed, ik drink anders picon vin blanc als aperitief, kan ook best binnenkomen.

Daarom dat ik nooit geen punten meer geef op untappd. Een mens is gewoon teveel beïnvloed door externe factoren die het bier soms bevoordelen of benadelen. Een Orval is godelijk de zondagmiddag op terras met vrienden na 3u te hebben gefietst in het zonnetje maar drink een Orval tijdens een biertasting na een barrel aged stout en die zal naar niets meer smaken om maar eens een voorbeeld te geven.
Mis. Orval smaakt ALTIJD! Zelfs na een dikke BA stout. Dat bier is zo uniek dat het overal uitspringt.

Die sites hebben ook een fysieke bierwinkel als je dat verkiest:
- Willems = Grobbendonk
- Beeronweb = Rotsaert in Zedelgem
- Struise Brouwers = Vleteren (op hun webshop verkopen ze niet alleen hun eigen bieren, ik kom er toch af en toe op terecht omdat ik een specifiek bier zoek dat weinig anderen verkopen; geen idee of die ook in hun fysieke winkel staan maar ik zou vermoeden van wel)
Nog is bedankt voor de tips :) Heb gisteren bestellingske gedaan bij beeronweb en is net geleverd :) Dat het maar rap weekend is nu !! 🍻

Het "probleem" met brouwerijen met eigen webshop is dat je het vaak goedkoper terugvindt op een gekende webshop...

Vroeger ging ik ook graag eens op zoek achter nieuwe (buitenlandse) bieren + traden met Amerikanen maar de laatste jaren beperk ik mij voornamelijk terug tot de gekende Belgische bieren. De tijd dat je nog eens kon ruilen met een fles fou foune ligt ook al lang achter ons. Nu zijn ze enkel nog geïnteresseerd in one-off flessen van Cantillon. En +5 eur voor een IPA weiger ik nog langer te betalen :).

Gisteren nog 2 bakken W12 gescoord om volgende week op te halen. Kzal het maar combineren met een wandelingske rond sint-sixtus want 2u in de auto zitten voor een paar bakken bier... :unsure:

Gisteren de nieuwe van Wilderen gedronken, cuvée Clarisse rum infused.
Ik vond het wel meer dan oke, de rest van het gezelschap iets minder

Wel zware boel, +11%
Vanacht ook moeten opstaan omdat ik nog een rumsmaak in mijn mond proefde.

Vanochtend ook hoofdpijn, kan ook aan die 4 Tripels en de gin tonic ervoor liggen 😅
Ik vind de Cuvee Clarisse Whiskey Infused één van de beste "infused" bieren die ik al gedronken heb (velen vind ik overigens gewoonweg bucht). Top bier, en de gewone CC is op zich ook al een zeer lekker bier. Ik wist niet dat er ook een rum infused was, die ga ik dan eens opsnorren.

Terug
Bovenaan