Bibber in hand

Squidward

Redacteur
Ik weet dat wel meer mensen dit hebben: als ik fijnere motorische dingen wil/moet doen, heb ik een bibber in mijn hand. Af en toe zelfs bij het bedienen van mijn telefoon, wat nu ook weer niet zo een inspanning is. Maar tekenen, de lego set die ik nu bouw met kleinere onderdelen,… het is bij tijden bijna slapstick.
Is daar iets van truc voor of oefening om dit te verbeteren? Ik yeet mijn contactlens soms weg, begint te storen. (Ik drink niet dus het is geen alcobibber maar wel antidepressiva/antipsychotica)
 
Ik weet dat wel meer mensen dit hebben: als ik fijnere motorische dingen wil/moet doen, heb ik een bibber in mijn hand. Af en toe zelfs bij het bedienen van mijn telefoon, wat nu ook weer niet zo een inspanning is. Maar tekenen, de lego set die ik nu bouw met kleinere onderdelen,… het is bij tijden bijna slapstick.
Is daar iets van truc voor of oefening om dit te verbeteren? Ik yeet mijn contactlens soms weg, begint te storen. (Ik drink niet dus het is geen alcobibber maar wel antidepressiva/antipsychotica)
Eens bespreken met de psychiater als het effectief daarvan een nevenwerking is? Klinkt in elk geval enorm frustrerend 😔
 
laten controleren op 'essentiele tremors'
Ik heb dat ook (geerfd van mijn moeder). Dat betert er niet op met de jaren.
Betablockers kunnen het wel afvlakken, maar volledig weg gaat het nooit.
 
laten controleren op 'essentiele tremors'
Ik heb dat ook (geerfd van mijn moeder). Dat betert er niet op met de jaren.
Betablockers kunnen het wel afvlakken, maar volledig weg gaat het nooit.
Mijn moeder had ook zwaar bibber maar dat lag louter aan de gigantische hoeveelheid gin ze gewoon was. Ze bleef dan even nuchter om kort op bezoek te komen maar dat was vreselijk om zien. Daarmee dat ik in feite niet drink, in ons gezin was dat indertijd een beetje te gemakkelijk.
 
Ik heb soms ook de bibber, maar meestal is dat van de stress of van te veel koffie te drinken :)
Maar 'k ben van mijn eigen al niet zo handig, als ik iets fijnmotorisch moet doen dan mag niemand mij storen of het is om zeep, dat vereist dan 100% concentratie en als ik moe ben lukt dat niet. Al een chance dat ik geen vrouw ben, want mij schminken dat zou de helft van de keren verkeerd kunnen aflopen.
 
Als je mooie eyeliner wilt dan moet je eerst de wing tekenen, dus halverwege je ooglid naar buiten toe en daarna vanuit binnenste ooghoek een lijntje naar het begin van de wing. Dus soort van verbinden zeg maar.
Op die manier zit je eyeliner lekker strak.
Wat ik doe is met de ene hand oog beetje aanspannen en dan in 1x een lijntje.
Maar ik doe dat echt al jaren en heb op zich best wel een vaste hand maar de manier van hierboven moet je zeker eens proberen.
 
Terug
Bovenaan