BeyondGaming is verhuisd naar definitieve hosting

En ziezo, na het dagenlange harde voorbereidingswerk van ons infra team (@Tyfius en @JohnnyricoMC) draait BeyondGaming vanaf heden op zen definitieve hosting, en alle lichtjes op ons monitoringsbord zien er groen uit!

tenor.gif


*schrapt nog een item van de todo lijst* 🥳🎉
 
Ne Raspberry Pi 1 model B aan de modem bij ons bomma




I kid, I kid. De keuze is gevallen op Hetzner.
Hetzner ziet er goed uit! Ik zelf zit bij Futureweb. Nogal aan de prijzige kant -- als je normale klant bent :ROFLMAO:

Edit: Is een bedrijf in Zaventem. Door het forum dat ik host is privacy belangrijk. Daarom wou ik belgische firma met belgische servers. Dan moeten ze zich aan deze regels hier houden. Die zijn beter dan de amerikaanse.

Ik vraag me toch af, hoe hebben jullie voorbereid op het kleine stukje downtime? Want je moet natuurlijk de database opzetten zoals die laatst opgeslagen was. Bij iewat grotere fora staat die dus nooit stil. Bij mijn forum moet ik het forum een tiental minuten offline halen om dan de host te veranderen, phpbb 3.0.14->3.3.2 te doen en dan terug online te halen. Dan het domein overzetten. Ik gebruik dan nog een redirect die naar de nieuwe server wijst, waardoor het domeinnaam translatie blijft. Want de nieuwe host heeft alleen domein->IP toegang. Dus het domein op de oude host wijst door met de originele naam, vanaf het uiterlijk echt verhuist is, dan is da allemaal verleden tijd.

Wij stappen weg bij Versio. Die hebben een lokale firma opgekocht, de prijzen driedubbel gemaakt, en doen stom over mensen die geld schenken naar onze portemonnee. Dan wouden die ineens dat we stopten met WHOIS hiding en zo, en voor een forum met sensitieve gegevens doe ik dat liever niet! Nja, ik zet het ditmaal wel onder mijn naam, omdat ik niet super veel met de inhoud te maken heb. De festivalwebsite staat ook op mijn naam 🤷‍♀️
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan