BeyondGaming: de rittencatalogus (fietsroutes .gpx)

Een topic openen, en dan geen rit posten, dat kan niet, dus bij deze.

MrFingers' 163 km durende hel door de Noorderkempen.

Eentje voor de meer ervaren kilometervreters onder ons, een redelijk zware gravelrit doorheen het noorden van de provincie Antwerpen. Rit start aan het sportpark van Kalmthout, omdat ik een local ben, maar ook omdat het deel tussen Kalmthout & Hoogstraten voornamelijk verhard is, en je dus rustig kunt opwarmen en wat "gratis" kilometers mee kunt krijgen. Eens je de Kolonie van Wortel dwarst, begint het gravel-deel echt, en volgen de onverharde segmenten elkaar vrij snel op. Er zit wat vanalles tussen. Van snelle gravel tot zandwegen tot boswegels tot een tam MTB-parcours in Merksplas.

Ik heb deze gereden in September bij 27°C, en dat was pittig. Gezien het nogal zanderige gedeelte tussen Wortel en Ravels is het niet echt aan te raden bij kurkdroog of erg nat weer. Bij voorkeur bij droog weer rijden, maar wel na een vochtige periode, dan klit het zand goed samen en kun je probleemloos rijden.

yBu9PNK.jpeg

(Marckstraat, Merksplas)

TkjWVj8.jpeg

(Wolfsvenweg, Wuustwezel)

(
 
Heeft iemand suggesties voor een rit die het Heuvelland aandoet en idealiter door Alveringem gaat? 100-130km, gravel mag maar dan graag aangeven en effectief gravel, geen mtb parcours 😉
 
Heeft iemand suggesties voor een rit die het Heuvelland aandoet en idealiter door Alveringem gaat? 100-130km, gravel mag maar dan graag aangeven en effectief gravel, geen mtb parcours 😉
Een tip voor de nabije toekomst. Ik heb op mijn werk aanmelding gehad voor flanders gravel fields.

Die start in Diksmuide en zal hoogstwaarschijnlijk ook langs Alveringem passeren, maar ik heb hun parcours nog niet gekregen. Is op 26 juni met een festivalletje erbij. ( georganiseerd door flanders classics)

Er zullen 3 ritten zijn van gevorderd tot beginners dus ik vermoed ook een lange afstand.

Ik heb ook een gpx van een gravel evenement die 1 April door gaat en langs Alveringem gaat. (62 km) als je interesse hebt moet je maar eens je mail in pm geven.
 
Een tip voor de nabije toekomst. Ik heb op mijn werk aanmelding gehad voor flanders gravel fields.

Die start in Diksmuide en zal hoogstwaarschijnlijk ook langs Alveringem passeren, maar ik heb hun parcours nog niet gekregen. Is op 26 juni met een festivalletje erbij. ( georganiseerd door flanders classics)

Er zullen 3 ritten zijn van gevorderd tot beginners dus ik vermoed ook een lange afstand.

Ik heb ook een gpx van een gravel evenement die 1 April door gaat en langs Alveringem gaat. (62 km) als je interesse hebt moet je maar eens je mail in pm geven.
En heb je er dan zicht op dat deze niet over privé-terreinen gaat? Want dat kan al eens in zo een evenement.
 
Leuk! Misschien deze zomer als ik eens bij mijn pa in Moerbeke (Geraardsbergen) passeer wel de moeite. Waar heb je gelogeerd, b&b's ofzo? :)
Als ik geen / amper bagage moet meenemen heb ik daar wel nog eens zin in, maar de goesting om met bikepacking tassen rond te raggen is na vorige zomer even weg, nog een jaartje in de kast laten liggen ;)
 
2 maal in B&B inderdaad, zonder bagage lijkt me wel lastig tenzij je er geen probleem mee hebt om na het fietsen gewoon in fietskledij te blijven rondlopen :D

Maar je hebt zeker geen tent/slaapgerief/kookgerief/... nodig.
 
2 maal in B&B inderdaad, zonder bagage lijkt me wel lastig tenzij je er geen probleem mee hebt om na het fietsen gewoon in fietskledij te blijven rondlopen :D

Maar je hebt zeker geen tent/slaapgerief/kookgerief/... nodig.
Haha ja daar doelde ik op :) Gewoon geen camping gerief meesleuren maakt nogal een verschil.
Bedankt voor te delen in elk geval, moest ik het rijden post ik het hier zeker :)
 
Geen eigen ritten maar mij wel mee geamuseerd de afgelopen weekends:

Gravel regio Meetjesland, 2 weekends terug deels gereden en echt ongelofelijk verrast met wat er nog allemaal is qua mogelijkheden hier in de buurt. Door gebrek aan tijd ongeveer de helft kunnen rijden maar die werk ik zeker nog af!


Gravel in de Vlaamse Ardennen, gisteren gereden en echt wel de moeite. Lijkt me zoals de site zelf aangeeft best wel te rijden als het droog ligt (ideaal nu) en met niet te smalle banden.
 
Bij deze voor de mensen die er gisteren niet bij konden zijn maar interesse hebben om de route (of deel van) te rijden.

Gravel Bash #1 - Landegem: https://www.komoot.nl/tour/817652278
Startpunt is licht aangepast van mijn achtertuin naar de parking van de sporthal in Landegem.

Het gemiddelde van 13,4kph op Komoot is uiteraard onzin. Afhankelijk van de conditie is 22-25kph wel realistisch (excl. stops want blijkt hier een belangrijke nuance te zijn :unsure: :tongue: )
 
Terug
Bovenaan