BeyondGaming: de rittencatalogus (fietsroutes .gpx)

Mr.Fingers

Well-known member
Een verzameltopic voor ritten. Dus heb je eens een rit gereden waarvan je dacht: "amai, dat was nu eens de moeite", maak er dan iemand totaal onbekend op het internet er ook blij mee, en post de .gpx-file hier.

Let wel: post geen commerciële ritten (zoals die van routebouwer.be bvb), en ook alleen ritten die je echt zelf gereden hebt. Zet er ook bij wat voor fietstocht het is: wegfiets, gravelbike, MTB. En eventueel een paar woordjes uitleg, of een fotootje.
 
Misschien dat er hier mij volk kan helpen maar heb ooit eens een rit in het gentse gedaan ( kanten van laarne )
En in de buurt van een rivier toch een km of 4 over gravel gereden ( was in de zomer echt een prachtig stuk ).
Tenzij dat dit offtopic is maar wou maar helpen ;)

Als ik eerlijk ben, de ritten die ik al gedaan heb ( gent - waasland - antwerpen / westhoek ), het is ok maar nog nooit van waauw.
Tenzij anderen hier mij kunnen aanduiden waar het effectief mooi is?

Heuvelland is wel een prachtige streek, maakt niet uit hoe je daar gaat rijden :bow:
 
Mja al mijn "mooie" ritten uit Gent zijn er meestal x km gebagger tot ge wat meer zuidelijk zit en dan terecht komt richting Vlaamse Ardennen :p Alhoewel ge naar het Noorden ook wel mooi vlak kunt rijden. Gravel routes heb ik niet.
Vanuit Ninove/G'bergen heb ik hopen prachtige routes richting Henegouwen, Pays des collines, Pajottenland, Roubaix, ...
'k Zal mij eens de tijd nemen om een selectie te posten :)
 
Ik vond de ritten van de Ronde Van Vlaanderen wel de moeite. Natuurlijk was die streek voor mij onbekend terrein en spraken de namen van de heuveltjes wel tot de verbeelding. Heb er mij in alle geval goed geamuseerd en toch wel mooie streek vind ik.

Deze waren met de koersfiets:

Heb de RVV offroad ook al gedaan met de MTB maar die GPX kan ik zo direct niet terugvinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515

Dwars door het Zonienwoud - 45km, 99% onverhard, +-650 hoogtemeters.

Deze rit start wel in Brussel centrum gezien ik daar woon, en gaat het Zonienwoud in ter hoogte van Ouderghem of Ter Kameren bos. Een rit die na wat finetunen en andere routes online is uitgegroeid tot mijn favoriete rit in het Zonienwoud. Quasi geen meter plat, enkele stevige kuitenbijters, enkele zeer rustige stukken en vooral: heel het jaar door te rijden.

Ondergrond: Gravel, heel soms wat stevigere stukken maar zeker te doen met een gravelbike. Geen zand of diepere modder. Ook bij regenweer ligt het er goed bij door de beschutting van de bomen, spatborden wel aan te raden dan.

Gear: Ik doe 'm met een hardtail wat zeer comfortabel is, maar gaat zeker met een gravel bike ook. Vaak langere rechte stukken om goed gas te kunnen geven, weinig techniek nodig. Ideaal voor winterse langere ritten.

Voordelen: Te berijden in de winter, zomer en alles daartussen. Op enkele stroken na niet modderig en zelfs na veel regen nog steeds goed te doen. In de zomer kan je er stevig knallen. Veel hoogtemeters, geen verkeer, nooit stoppen, in de zomer altijd iets frisser, in de winter altijd iets warmer in het bos.

Nadelen: Zeker in de zomer, en zeker op zondagvoormiddag, kan het er soms wel wat drukker zijn met wandelaars en vooral loslopende honden, zeker in het gedeelte vlakbij Ter Kameren bos. Eenmaal je enkele km's in het bos zit, kom je niet veel mensen meer tegen.

Overall score: 10/10
 

Dwars door het Zonienwoud - 45km, 99% onverhard, +-650 hoogtemeters.

Deze rit start wel in Brussel centrum gezien ik daar woon, en gaat het Zonienwoud in ter hoogte van Ouderghem of Ter Kameren bos. Een rit die na wat finetunen en andere routes online is uitgegroeid tot mijn favoriete rit in het Zonienwoud. Quasi geen meter plat, enkele stevige kuitenbijters, enkele zeer rustige stukken en vooral: heel het jaar door te rijden.

Ondergrond: Gravel, heel soms wat stevigere stukken maar zeker te doen met een gravelbike. Geen zand of diepere modder. Ook bij regenweer ligt het er goed bij door de beschutting van de bomen, spatborden wel aan te raden dan.

Gear: Ik doe 'm met een hardtail wat zeer comfortabel is, maar gaat zeker met een gravel bike ook. Vaak langere rechte stukken om goed gas te kunnen geven, weinig techniek nodig. Ideaal voor winterse langere ritten.

Voordelen: Te berijden in de winter, zomer en alles daartussen. Op enkele stroken na niet modderig en zelfs na veel regen nog steeds goed te doen. In de zomer kan je er stevig knallen. Veel hoogtemeters, geen verkeer, nooit stoppen, in de zomer altijd iets frisser, in de winter altijd iets warmer in het bos.

Nadelen: Zeker in de zomer, en zeker op zondagvoormiddag, kan het er soms wel wat drukker zijn met wandelaars en vooral loslopende honden, zeker in het gedeelte vlakbij Ter Kameren bos. Eenmaal je enkele km's in het bos zit, kom je niet veel mensen meer tegen.

Overall score: 10/10
Waar is de beste plek om langs het parcours te parkeren en in te pikken?
 
Leuk idee! Heb zelf wat hetzelfde als picasso voor, al mijn ritten zijn eerst 15km minder leuke banen om dan op een leuke route in te pikken.
Die Zoniënwoud van Blake ga ik alleszins eens pikken, heb al wat routes langs daar gereden maar heb altijd de indruk dat die gewoon de contouren van het Zoniënwoud eens afrijden, en nooit de leukere padjes in het bos meenemen.
 
Waar is de beste plek om langs het parcours te parkeren en in te pikken?
Ter hoogte van sportcentrum ADEPS in Oudergem. Daar onder de brug zijn redelijk wat plaatsen om gratis te parkeren, is ook snel bij de snelweg.

Daar zie ik ook vaak mensen hun fiets op de wagen zetten of afhalen. Eventueel ter hoogte van de ingang van het rood klooster, maar da's iets moeilijker bereikbaar.
 
Mogen er ook verzoekjes opkomen ?

Ik zoek de vlakst mogelijke rit die toch niet dezelfde baan tweemaal neemt van om en bij de 100km vanuit Aalst.
Langs de Dender rijden lijkt me vanzelfsprekend maar wat met de andere helft.

Als iemand zo'n ritje heeft voor die streek, shoot :)
 
Mogen er ook verzoekjes opkomen ?

Ik zoek de vlakst mogelijke rit die toch niet dezelfde baan tweemaal neemt van om en bij de 100km vanuit Aalst.
Langs de Dender rijden lijkt me vanzelfsprekend maar wat met de andere helft.

Als iemand zo'n ritje heeft voor die streek, shoot :)

Heb ik denk wel nog staan, gok iets van een 200 à 300 HM.
 
Wat zijn eigenlijk zowat de leukste streken in Wallonië om de fietsen? Iemand toevallig GPX'en of suggesties? Niet met de mtb dus :)
 
Mogen er ook verzoekjes opkomen ?

Ik zoek de vlakst mogelijke rit die toch niet dezelfde baan tweemaal neemt van om en bij de 100km vanuit Aalst.
Langs de Dender rijden lijkt me vanzelfsprekend maar wat met de andere helft.

Als iemand zo'n ritje heeft voor die streek, shoot :)

https://we.tl/t-lDVOMPV4y9

Hier alvast ééntje.

Wat zijn eigenlijk zowat de leukste streken in Wallonië om de fietsen? Iemand toevallig GPX'en of suggesties? Niet met de mtb dus :)

Ardennen zeker? Enkele keren in de buurt van La Roche gereden en dat vond ik echt magnifiek.

Op website van le coffee ride vind je heel wat gpx'n normaal.
 
Terug
Bovenaan