Beyond drinking: alcoholgebruik

Hoeveel eenheden alcohol drink je gemiddeld per week?

• Geheelonthouder

Stemmen: 51 14,7%
  • 0-5

Stemmen: 177 51,0%
  • 6-10

Stemmen: 56 16,1%
  • 11-20

Stemmen: 36 10,4%
  • >20

Stemmen: 27 7,8%

• Totaal aantal stemmers
    347
Ben toch blij dat januari om is, maand niet gedronken en ik vind het gewoon mezelf pesten. Ik kan moeilijk zeggen dat ik iets van cognitieve of fysieke verbetering voel, hoewel het lichamelijk wel goed is.

Alcoholvrije bieren geprobeerd en daar zitten zeker goeien tussen, al hebben sommigen van smaak nog weinig met bier te maken.

Nee, ik ga zeker meer matigen en niet meer iedere week bingen op zware bieren, maar ik miste het.

Laatst bewerkt:
Evi Hanssen geeft tips om alcohol (tijdelijk) af te zweren

Zelfs als je elke dag maar één of twee glazen drinkt, vergiftig je je lichaam elke keer een beetje. De meeste mensen willen niet horen hoe nefast alcohol kan zijn --> MAAR 1 of 2 glazen gemiddeld per dag noem ik al véél. Dat is al géén 'maar' meer .. dat is best véél. :unsure:

Een paar maanden géén druppel alkohol drinken doet je u beter voelen! (Ze zegt dat niet letterlijk maar daar komt het wel op neer)
Mijn antwoord: Nope. (maar dat is persoonlijk)

Ik heb regelmatig periodes dat ik véél drink en periodes dat ik niks drink (maandenlang).
Of ik een verschil merk ik mijn gezondheid? Geen enkele millimeter. :unsure:

Ik kan niet voor anderen spreken, en te is te. En misschien ben ik nog te jong (46). En toen ik echt te veel dronk en ik stopte, ja dan voelde ik na een tijdje wel het verschil (en voelde ik mij inderdaad beter zonder alkohol). Maar van eens een glas of twee te drinken per week (niet per dag)??? Mmm nope. :tongue:

Ik ben gewoon eerlijk

Als ik alcohol krij dan zeg ik gewoon: "Dat is vriendelijk bedankt maar ik drink eigenlijk niet."
Dan krijg ik meestal als antwoord: "Ah oei, mijn excuses, dat wist ik niet."
Voor de rest doe ik daar dan niet moeilijk over. Hopelijk weten ze het dan tegen de volgende keer ;)
Waarom zouden ze dat vergeten? Om te beginnen ben je een uitzondering dus is niet zo moeilijk om te onthouden. En anders zijn het verre kennissen ipv vrienden.

Malika, raar. Iedereen die ik ken voelt zich beter na 3/4 weken geen alcohol. Nu ja, je kan ook gewoon die 3 leffe’s er aftrainen met sport. Dan voel je je ook goed. Tenzij je nadien direct 3 leffe’s drinkt 😄

Ik ben nu 3 jaar verder en kan me geen alcohol meer herinneren. Maar ik heb hetzelfde als hierboven, ik voel echt het verschil niet. Ik slaap integendeel beter, ik voel mij niet opgewekter, ik heb wel kwaaltjes.

Die Hanssen sinds die kinderen heeft is dat een ambetant mens geworden. Overdreven vaak in de media komen hoe ze haar kroost wil opvoeden. Nu moet zij weer een uiterste gaan opzoeken met die alcohol en laat ons wel wezen, in dat boek staat niet nieuws. Met een tip als, ga lekker opzoek naar een alcoholvrij drank als apperitief of denk zo min mogelijk aan alcohol. Daarvoor heb ik mevr Hanssen niet nodig en dat pamperen mag gewoon stoppen.

Het is goed voor haar maar ga daar niet per se andere van overtuigen. Dat is net als die vegie en ander gekkies die het vlees opeten zouden verbieden. Beleef het met u eigen en deel het met lotgenoten maar laat het daar.

Evi Hanssen geeft tips om alcohol (tijdelijk) af te zweren

Zelfs als je elke dag maar één of twee glazen drinkt, vergiftig je je lichaam elke keer een beetje. De meeste mensen willen niet horen hoe nefast alcohol kan zijn --> MAAR 1 of 2 glazen gemiddeld per dag noem ik al véél. Dat is al géén 'maar' meer .. dat is best véél. :unsure:

Een paar maanden géén druppel alkohol drinken doet je u beter voelen! (Ze zegt dat niet letterlijk maar daar komt het wel op neer)
Mijn antwoord: Nope. (maar dat is persoonlijk)

Ik heb regelmatig periodes dat ik véél drink en periodes dat ik niks drink (maandenlang).
Of ik een verschil merk ik mijn gezondheid? Geen enkele millimeter. :unsure:

Ik kan niet voor anderen spreken, en te is te. En misschien ben ik nog te jong (46). En toen ik echt te veel dronk en ik stopte, ja dan voelde ik na een tijdje wel het verschil (en voelde ik mij inderdaad beter zonder alkohol). Maar van eens een glas of twee te drinken per week (niet per dag)??? Mmm nope. :tongue:

Ik ben gewoon eerlijk

Malika, raar. Iedereen die ik ken voelt zich beter na 3/4 weken geen alcohol. Nu ja, je kan ook gewoon die 3 leffe’s er aftrainen met sport. Dan voel je je ook goed. Tenzij je nadien direct 3 leffe’s drinkt 😄
Vergeet ook wel niet het psychologisch effect en gewoon al de gedachte: alkohol is niet goed. Conclusie: ik voel mij precies beter.

Net die alcoholvrije martini eens geproefd. Amai dat is iets straf van smaak. Met wat meng je dat best om er iets lekkers van te maken?

Er zijn de laatste jaren wel betere alcoholvrije alternatieven bijgekomen. Die Palm NA vind ik even goed als de echte Palm.
De blonde leffe daarentegen ...

Er zijn de laatste jaren wel betere alcoholvrije alternatieven bijgekomen. Die Palm NA vind ik even goed als de echte Palm.
De blonde leffe daarentegen ...
Ik vind palm NA beter dan de gewone. En de leffe en Jupiler staan hier standaard in de koelkast.
Maar Martini was zowat de enige alcoholische drank die ik écht lekker vind waar geen alternatief voor bestond. Dat is er nu wel (maar nog niet voor de witte) maar de smaak is echt heel sterk.

Ik vind palm NA beter dan de gewone. En de leffe en Jupiler staan hier standaard in de koelkast.
Maar Martini was zowat de enige alcoholische drank die ik écht lekker vind waar geen alternatief voor bestond. Dat is er nu wel (maar nog niet voor de witte) maar de smaak is echt heel sterk.
martini_aperitivo_03-500x500.jpg

Deze? Ik drink graag Martini en ben dus wel geïnteresseerd :)

Onlangs ne alkoholvrije pisang bij iemand gedronken. Dat was precies een suikerbom of zo, dat was echt niet te drinken, zo slecht! Volgens mij was dat goedkope brol van den Aldi of zo.

Ik wil best alkoholvrije drankjes drinken, maar het mag natuurlijk niet zo slecht smaken dat ik ervan moet kokhalzen hé. De kwaliteit moet ook goed zijn natuurlijk.

Terug
Bovenaan