Je eenheden van vorig jaar en dan delen door 52 éMoeilijk te beantwoorden ... Soms een ganse week niks. Soms 50+ eenheden op een weekend.
Nu al sinds vorige vrijdag niks gedronken bvb.
Wat moet ik aanduiden?![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je eenheden van vorig jaar en dan delen door 52 éMoeilijk te beantwoorden ... Soms een ganse week niks. Soms 50+ eenheden op een weekend.
Nu al sinds vorige vrijdag niks gedronken bvb.
Wat moet ik aanduiden?![]()

Zijn drie Duveltjes dan zoveel dat je het als verslaving kan beschouwen?In het programma "Therapie" op canvas. Vrouw had afgesproken met haar beste vriendin en 3 duvels gedronken.
Volgens mij is gewoon half Vlaanderen alcoholverslaafd.
Kzal eens de historiek van mijne payconiq raadplegen.Je eenheden van vorig jaar en dan delen door 52 é![]()
Het klonk zo Vlaams dat het gewoon grappig was om een "alcoholprobleem" te hebben en 3 duvels op een maandag te drinken en dan naar je therapeut te bellen om dat te bespreken.Zijn drie Duveltjes dan zoveel dat je het als verslaving kan beschouwen?
Zijn drie Duveltjes dan zoveel dat je het als verslaving kan beschouwen?
Dat is natuurlijk een context die ik niet mee had. Een verslaving gaat om iets nodig hebben omdat je het fysiek en mentaal niet meer kan missen. Alcohol is zo goed geaccepteerd dat het gemakkelijk is om van gewoonte naar verslaving te gaan zonder dat je het door hebt.Het klonk zo Vlaams dat het gewoon grappig was om een "alcoholprobleem" te hebben en 3 duvels op een maandag te drinken en dan naar je therapeut te bellen om dat te bespreken.
Kzal eens de historiek van mijne payconiq raadplegen.
En volgens mij ben ik wel degelijk alcohol verslaafd.
Ik ontken namelijk dat ik een verslaving heb. Duidelijk eerste fase ...
Oe. Ben je ziek?ik verschiet er eigenlijk van dat ik zo makkelijk zonder kan.
Sinds nieuwjaar amper een drup aangeraakt. Denk 1 Duvel gedronken vorig weekend.
Oe. Ben je ziek?
OT: Hier dit weekend weer eens volk over de vloer en de rode wijn en champagne/cava/prosecco zal weer vloeien. Het is toch wel zo dat het een beetje een sociaal gebeuren is hoor, die drank.
15-25 glazen per week.
Teveel eigenlijk.. maar 't is zo lekker. Er is niets problematisch, behalve dan naar gezondheid toe is het echt teveel.
Goh, ik heb dat ook. Sommige weken is dat 4 of 5 op 7, andere weken 1 op 7, tijdens de feestdagen, euh, te veelik verschiet er eigenlijk van dat ik zo makkelijk zonder kan.
Sinds nieuwjaar amper een drup aangeraakt. Denk 1 Duvel gedronken vorig weekend.
.Goh, ik heb dat ook. Sommige weken is dat 4 of 5 op 7, andere weken 1 op 7, tijdens de feestdagen, euh, te veel.
Ik kan ook zonder, maar ik vind het gewoon lekker.
Uitstekend principe trouwens, op zondag ga ik zeer matig nog wel iets drinken, maar toch niet meer zoals de vrijdag en zaterdag wel eens kan gebeuren. De werkweek is 1000x aangenamer zo. Ik hoef niet zat te zijn om slecht te slapen, gewoon aangeschoten is al genoeg.Tijdens de week drink ik geen alcohol, ook de zondag niet.
Dus enkel de vrijdag en de zaterdag drink ik alcohol. (tijdens werkweken, in het verlof kan dit anders uitpakken)
Het is een van mijn (rare) principes dat ik geen alcohol drink de dag voor een werkdag.
Ik drink ook nooit alleen maar altijd in gezelschap (het is iets sociaals voor mij)

Works every timeBon. Verkouden. Zal er maar wat Jägermeister op kappen, want daar zitten kruiden in ...![]()