Beveiligingscamera

Voor mij blijft de Wyze Cam V3 de beste budget camera. Ondertussen is de V4 uit, maar de V3 heeft nog gratis person detection via Cam Plus Lite en nieuwere Wyze camera's hebben die optie niet meer (enkel via het betalende Cam Plus). Zeer duidelijk beeld, ook 's nachts (zelfs in kleur) en ze zijn plug and play. Genoeg reviews te vinden op Youtube.

Zelf heb ik momenteel 7 Wyze Cams hangen en heb er net nog wat bijbesteld om als reserve te hebben liggen moest er één stuk gaan.
Het is btw best wel schrikwekkend hoeveel mensen denken dat een tuin een openbaar domein is waar je zomaar op mag komen. Door die camera's besef ik pas hoeveel mensen gewoon in je tuin komen waar je anders nooit van zou weten.

Ik heb de camera's altijd in de US besteld, maar ben er net achtergekomen dat je ze zelfs op Ali tegen een degelijke prijs kan bestellen tegenwoordig en dan heb je ze zonder douanekosten op 5 dagen in huis.

Is 1080P genoeg dan?
Ben ook aan het kijken voor iets simpels te hangen.
Zou er 2 nodig hebben. Eentje kan beschut, andere zou open en bloot hangen

Is 1080P genoeg dan?
Ben ook aan het kijken voor iets simpels te hangen.
Zou er 2 nodig hebben. Eentje kan beschut, andere zou open en bloot hangen
Hangt af van je verwachtingen natuurlijk. Kijk eens wat reviews op Youtube (genoeg van te vinden gezien de populariteit van deze camera's in de US), daar worden ook camerabeelden van de betreffende camera's getoond. Ik verwacht geen betere beeldkwaliteit dan hetgeen ik krijg van de Wyze Cam V3, want ik zie wat ik moet zien. Maar jouw verwachtingen kunnen hoger liggen natuurlijk.

Voor mij klopt het totaalplaatje: goedkoop in aanschaf, geen verplicht abo (als je person detection wil, mag je dan wel geen nieuwere camera dan de V3 kopen), goed beeld zowel overdag als 's nachts, eenvoudig te monteren, gemakkelijke setup, ...

Ik heb intussen een set dahua camera's gekocht met nvr recorder.
Afgelopen zondag heb ik de recorder geinstalleerd en de eerste 2 camera's opgehangen.

Eerst vond hij geen enkele camera.
Na een tijdje verscheen er toch één van de twee die ik heb opgehangen en kon ik deze toevoegen aan het systeem.

De tweede is nog steeds niet zichtbaar bij de aparaten.
Het vreemde is wel dat bij het Poe overzicht hij 2 aparateren ziet (maar status rood bij diegene die hij niet toont).
De camera zelf reageert ook wel (in het donker schiet de led op de camera aan als hij beweging detecteert).

Iemand iets gelijkaardigs gehad?

Hangt af van je verwachtingen natuurlijk. Kijk eens wat reviews op Youtube (genoeg van te vinden gezien de populariteit van deze camera's in de US), daar worden ook camerabeelden van de betreffende camera's getoond. Ik verwacht geen betere beeldkwaliteit dan hetgeen ik krijg van de Wyze Cam V3, want ik zie wat ik moet zien. Maar jouw verwachtingen kunnen hoger liggen natuurlijk.

Voor mij klopt het totaalplaatje: goedkoop in aanschaf, geen verplicht abo (als je person detection wil, mag je dan wel geen nieuwere camera dan de V3 kopen), goed beeld zowel overdag als 's nachts, eenvoudig te monteren, gemakkelijke setup, ...
Ik zou voor de Pan versie gaan.
Er staat wel bij de omschrijving iets van wyze outdoor power adapter. Bedoelen ze daar gewoon die langere kabel mee?
Een gataway om vanop afstand te bekijken is niet nodig?

Jammer dat ze geen smart lock hebben. Anders kocht ik daar ook eentje van voor de tuinpoort.

Ik zou voor de Pan versie gaan.
Er staat wel bij de omschrijving iets van wyze outdoor power adapter. Bedoelen ze daar gewoon die langere kabel mee?
Een gataway om vanop afstand te bekijken is niet nodig?
Ik heb geen ervaring met die camera. Voor de gewone Wyze Cams heb je geen base station o.i.d. nodig. Wees je er wel van bewust dat deze geen gratis person detection (Cam Plus Lite) heeft:

Last cam compatible with Cam Plus Lite is the V3 cam.

• Compatible cameras: Wyze Cam v1, v2 and v3, Wyze Cam Pan v1 and v2, and Wyze Cam Outdoor. It is not compatible with any camera newer than Wyze Cam v3 Pro.

Jammer dat ze geen smart lock hebben. Anders kocht ik daar ook eentje van voor de tuinpoort.
Hebben ze wel hoor: https://www.wyze.com/products/wyze-lock-bolt
Maar geen idee of de Amerikaanse standaarden van sloten anders zijn, dus voor onze smart locks heb ik op safe gespeeld met Nuki.

Ik heb geen ervaring met die camera. Voor de gewone Wyze Cams heb je geen base station o.i.d. nodig. Wees je er wel van bewust dat deze geen gratis person detection (Cam Plus Lite) heeft:

Maar geen idee of de Amerikaanse standaarden van sloten anders zijn, dus voor onze smart locks heb ik op safe gespeeld met Nuki.
ah dacht dat die pan versie ook met gratis detectie was. Dan mss maar de gewone bestellen.

Ik zie wel dit op hun site staan:
“No, you do not need a subscription to use the motion tracking feature on the Wyze Cam Pan v3. Motion tracking is available as a built-in feature of the camera and can be used without any additional subscription.“

ah dacht dat die pan versie ook met gratis detectie was. Dan mss maar de gewone bestellen.

Ik zie wel dit op hun site staan:
“No, you do not need a subscription to use the motion tracking feature on the Wyze Cam Pan v3. Motion tracking is available as a built-in feature of the camera and can be used without any additional subscription.“
Motion tracking (ik vermoed het draaien van de camera om beweging te volgen) zal werken, maar je wil niet meldingen krijgen van elke beweging die er gebeurt in het zicht van je camera's. De person detection werkt echt goed, dus ik heb enkel meldingen wanneer er personen in beeld komen. In de app kan je de motion detects ook nog altijd bekijken als je wil, maar daar telkens een melding van krijgen wil je écht niet. Insecten, dieren, bomen die bewegen door de wind, auto's, ...

Daarbovenop heb je echt een breed zicht met de Wyze cams, dus ik weet niet of de Pan echt veel added value geeft. Heb zelf nooit een Pan gehad, dus kan ze natuurlijk niet vergelijken.

Pan leek me makkelijk om veel te coveren. Meer niet
Maar dan kan ik beter een 2de camera kopen mss.
Dus als ik die van uw link bestel heb ik voldoende? Want er staan er veel op met verschillende prijzen
(en deze muurbeugel)
Of heb ik nog extra gateway, kabel,.. nodig?

Ik een Tuya smartlock op Ali gezien.
Leek me meer dan voldoende voor de tuinpoort.
Alleen veel verschillende app's nodig dan :p

Pan leek me makkelijk om veel te coveren. Meer niet
Maar dan kan ik beter een 2de camera kopen mss.
Dus als ik die van uw link bestel heb ik voldoende? Want er staan er veel op met verschillende prijzen
(en deze muurbeugel)
Of heb ik nog extra gateway, kabel,.. nodig?
Inderdaad, die van mijn link is voldoende. Een muurbeugel heb je in principe ook niet nodig: er zit een metalen plaatje bij om 'm magnetisch op te hangen of je kan 'm ook zo met pluggen in de muur vastzetten dacht ik. Kabel en adapter zitten er ook bij (als je een langere kabel nodig hebt, moet je die natuurlijk wel bijbestellen), maar bij mij zat er geen US -> EU converter bij. En een SD kaart zou ik ook bijbestellen zodat je continuous kunt opnemen en je niet enkel fragmenten hebt van 12s.

Dus wat ik heb besteld:
- Wyze Cam V3
- US -> EU converter (of gewoon een EU adapter gebruiken)
- SD-kaart
- Eventueel langere USB kabel (had ik nodig op sommige locaties om tot het stopcontact te geraken)

@utolor.
Heb de wyze ondertussen ook al een maand in gebruik.
Best wel goed voor die prijs.
Nu, hoe stel je die continu opname in?
Motion tracking krijg ik ook niet.
Vliegjes krijg ik ook al melding van

@utolor.
Heb de wyze ondertussen ook al een maand in gebruik.
Best wel goed voor die prijs.
Nu, hoe stel je die continu opname in?
Motion tracking krijg ik ook niet.
Vliegjes krijg ik ook al melding van
Als je naar de camera settings gaat zie je "MicroSD Card". Daar kan je "continuous" selecteren. En om de person detection te activeren, ga je naar "Event Recording" > "Customize Detections" > "Person" > "Tag" & "Notify" aanvinken.

Wel zien dat je voor die person detection eerst een Cam Plus Lite abonnement start en de prijs ingeeft die je bereid bent om ervoor te betalen (kan ook 0 euro per maand zijn, dus gratis). Meer info kan je hier vinden: https://www.wyze.com/pages/cam-plus-lite

Als je naar de camera settings gaat zie je "MicroSD Card". Daar kan je "continuous" selecteren. En om de person detection te activeren, ga je naar "Event Recording" > "Customize Detections" > "Person" > "Tag" & "Notify" aanvinken.

Wel zien dat je voor die person detection eerst een Cam Plus Lite abonnement start en de prijs ingeeft die je bereid bent om ervoor te betalen (kan ook 0 euro per maand zijn, dus gratis). Meer info kan je hier vinden: https://www.wyze.com/pages/cam-plus-lite
Mercikes.
Cam plus lite bestaat blijkbaar niet meer.
Was tot 2022
Jammer maar helaas.
Dan ga ik toch voor de andere plaatsen 2 v4’s kopen. Dan heb ik een klein Spotlight er bij.

Mercikes.
Cam plus lite bestaat blijkbaar niet meer.
Was tot 2022
Jammer maar helaas.
Dan ga ik toch voor de andere plaatsen 2 v4’s kopen. Dan heb ik een klein Spotlight er bij.
Heb het idd net gevonden op hun website, maar lijkt me vreemd. Vorig jaar heb ik dat voor m'n moeder nog in orde gebracht terwijl ze voorheen altijd betaalde voor Cam Plus, dus die uitleg van hen klopt toch niet helemaal. De pagina is 2 weken geleden geüpdatet dus volgens mij hebben ze aanpassingen gedaan aan het beleid.

EDIT: was wat in paniek omdat ik nog extra camera's had staan voor wanneer de andere stuk gaan en ik kan ze nog assignen aan Cam Plus Lite. Zijn vorig jaar aangekocht. Wanneer is die van jou aangekocht?

Laatst bewerkt:
Juni dit jaar.
Hun chatbot gaf die uitleg, in mijn app zie ik ook enkel de betaalde cam plus.

Dus best wel jammer. Krijg nu vaak meldingen die niets van waarde hebben.
Dus toch ff kijken naar gevoeligheid en anders toch abo nemen.

Juni dit jaar.
Hun chatbot gaf die uitleg, in mijn app zie ik ook enkel de betaalde cam plus.

Dus best wel jammer. Krijg nu vaak meldingen die niets van waarde hebben.
Dus toch ff kijken naar gevoeligheid en anders toch abo nemen.
Heb je het filmpje onderaan die pagina al helemaal gevolgd van begin tot einde?

De uitleg van Wyze durft nog weleens verschillen met de werkelijkheid heb ik al eerder gemerkt.
In de app kan je camera's nog gewoon assignen (gisteren zelf nog gedaan), maar het aangaan van een abonnement op de website kan ik zelf niet uitproberen gezien ik het abonnement al heb. Als het eerste deel van het filmpje niet lukt/niet gedaan is, zal het tweede deel in de app inderdaad ook niet lukken.

Deze even schoppen. We wonen nog niet in ons nieuw huis, maar wel al een eerste poging tot inbraak :wallbash:

Dus maar werk maken van een camera systeem om hopelijk wat af te schrikken.
We hebben UTP kabels klaarhangen op de plaatsen waar het moet, vereisten zijn:

3 tot 4 camera's buiten kunnen hangen
een lokaal station waar alles opgeslaan wordt
mogelijkheid tot bekijken via app/meldingssysteem

Iemand aanraders?

Ik ben tevreden van Ubiquiti G5 en G6 serie. Ik heb er nu drie, twee G5 Flex en 1 G6 PRO bullet met een CloudKey+ (UCK-G2-SSD).
Over het algemeen gewoon tevreden met Ubiquiti.

Ik zou het wel enkel nemen als je volledig in het UniFi ecosysteem gaat. Anders lijken er mij toch goedkopere alternatieven te bestaan die even goed zijn.

Zelf ben ik ook wel tevreden gebruiker van UniFi camera’s.

Terug
Bovenaan