Betrouwbare reviewers

BeyondMars

Active member
<knip> Off topic: Eigenlijk wel eens een thread waard over welke reviewers er betrouwbaar zijn en welke niet. <knip>

Dat vind ik dus ook, dus bij deze...

Welke game reviewers zijn nog betrouwbaar? In een wereld vol met influencers en betaalde/gerespondeerd stukken, wie of wat kan je nog vertrouwen? Iedereen leeft tegenwoordig van de views en likes, ook de professionele media. Daarom ben ik van mening dat je best zoveel mogelijk verschillende bronnen raadpleeg en je vooral ook bewust moet zijn voor bepaalde populistische stromingen, gevoelens en meningen die er leven op dat moment (en de review dus kunnen kleuren).

Ik kijk op youtube veel naar:
Skillup
Gameranx ( Jake Baldino)
Mortismal gaming
ACG

Ook al ben ik het niet altijd eens met hen, ze leggen het goed genoeg uit vanwaar ze komen en dan moet je daar zelf maar kritisch genoeg over oordelen of dat voor jou persoonlijk ook telt of niet.
Maar voor die persoonlijke youtubers telt net hetzelfde als een IGN of whatever professionele media, het is hun job dus je moet daar altijd rekening mee houden.

Gameranx's "Before You Buy" en "10 Things The Game doesnt tell you" geven meestal wel een goed beeld.
Daarnaast heb ik niet echt iets vast en kijk ik wat in het rond. Wat streams of let's play sessies.

Ik lees ook vaak op fora, zoals hier, op Tweakers of Reddit.
De reviews van Tweakers lees ik meestal ook wel eens door, maar ook vooral de reacties.

Ik kijk enkel live streams bij twijfel.
En dat doet er niet toe wie dat is zolang het zo geen exemplaar is dat daar overdreven show zit te verkopen voor zijn viewers.
Als ik dan toch 1 naam als voorbeeld zou opgeven = CohhCarnage

Denk dat het ook belangrijk is dat je de smaak in games van je reviewers in het achterhoofd houdt. Eentje die ongeveer dezelfde games leuk vindt als jezelf zal ook beter overeenkomen met wat je leuk vindt in nieuwe games.

Gameranx (Before you buy, 10 things the game doesn't tell you)
Happy Console Gamer
Backlog Battle
Kiseki Nut
Just the Gems

Ik kijk/luister ook gewoon graag top 10 lijstjes en meningen over games die al een aantal jaar oud zijn. De backlog is real.

ik lees vooral: hier (zijn allemaal goede reviewers), IGN, en dan de Metacritic samenvattingen.
en random YT videos

Maar ik weet wat ik koop, dus meestal zijn het topgames met de naam waardig

Eentje die minder bekend is, screen stars, focus ligt vaak op minder bekende games zoals verschillende simulation games

Onnodig topic in mijn ogen :p

Forumtopics per game zijn toch de betere maatstaf als we onderling onze meningen delen? Speel gewoon de game, niks houdt mij tegen een slecht gereviewde game te kopen en zelf een mening te vormen. Hype doet, voor mij persoonlijk, ook veel.

Onnodig topic in mijn ogen :p

Forumtopics per game zijn toch de betere maatstaf als we onderling onze meningen delen? Speel gewoon de game, niks houdt mij tegen een slecht gereviewde game te kopen en zelf een mening te vormen. Hype doet, voor mij persoonlijk, ook veel.
euh...

als ge graag geld wegsmijt dan ist inderdaad niet nodig... Ik bekijk reviews/gameplay om te zien of het mijn euro's waard zijn...

Terug
Bovenaan