Beste ziekenfonds kinderbril?

Squidward

Redacteur
Ook al zijn er weinig bomen, ik zie het bos even niet. Beide kinderen hebben een bril nodig, voor de jongste is het zijn eerste, hij heeft voorschrift -2.25 voor 1 oogje, het andere oogje is nog 20/20. Voor de oudste wordt het al zwaar met -8,50 en -7.25 dus dat worden sowieso verdunde glazen. Iemand ervaringen (pos of neg) met een ziekenfonds, tips of afraders?
 
Ook al zijn er weinig bomen, ik zie het bos even niet. Beide kinderen hebben een bril nodig, voor de jongste is het zijn eerste, hij heeft voorschrift -2.25 voor 1 oogje, het andere oogje is nog 20/20. Voor de oudste wordt het al zwaar met -8,50 en -7.25 dus dat worden sowieso verdunde glazen. Iemand ervaringen (pos of neg) met een ziekenfonds, tips of afraders?
De oudste speelt in mijn league qua sterkte en prijs-kwaliteit vind ik pearle het beste. 2-3x per jaar geven die een percentage korting op een volledige bril of een stevige op de glazen, gezien 1 glas al 200 euro kost, kan het handig zijn daarop te wachten... Veel efficiënter dan te rekenen op 50euro terugbetaling via de mutualiteit. 🙈


Helan werkt samen met opticiens die korting bieden, maar Informeer je vooraf! De mijne zei nadat ik mijn bril al had, dat ze daar niet meer aan mee doen... 🙄
 
De oudste speelt in mijn league qua sterkte en prijs-kwaliteit vind ik pearle het beste. 2-3x per jaar geven die een percentage korting op een volledige bril of een stevige op de glazen, gezien 1 glas al 200 euro kost, kan het handig zijn daarop te wachten... Veel efficiënter dan te rekenen op 50euro terugbetaling via de mutualiteit. 🙈

Bij CM is het 50 per jaar, beetje zelfde als anderen denk ik. Ik heb ook CM medikoplan en das dan nog 120 er bij jaarlijks (Amar ge betaalt er natuurlijk ook voor).

Nu met die afwijkingen van uw oudste is er ook mogelijks een beperkte terugbetaling onder de reguliere ziekteverzekering (los van uw mutualiteitskeuze dus): https://www.cm.be/diensten-en-voord...iaal/brillen/tegemoetkoming-ziekteverzekering
Zelf op 32 jaar één keertje een bril bij Pearle gekocht en ik ga er nooit meer. Ik heb astigmatisme en de inslijping was niet 100%, ik heb hen daarop aangesproken (dat ik hoofdpijn kreeg), ze hebben dat dan gecheckt en zeiden mij doodleuk, ja meneer, maar dat valt binnen de marges die in onze voorwaarden staan, case closed.
Bij Brilcenter (Heist-op-den-Berg) waar ik sinds mijn 2 jaar ging, nooit problemen gehad.
En nu bij Smets (Herentals) waar ik met mijn kinderen ga en recent ook zelf ben naar overgeschakeld ook nog geen problemen gehad.

Dat terzijde, was @Tha_nOn zegt, mijn kinderen zitten allebei rond de +10 en die krijgen verhoogde tegemoetkoming, eventjes gecheckt:

Kost bril 595 euro
Terugbetaling CM 250,92 euro (111,18 euro per glas, 28,56 euro voor het montuur)

Kost bril 510 euro (geen nieuw montuur, want het vorige was net volledig nieuw)
Terugbetaling CM 250,92 euro (111,18 euro per glas)
 
Ik heb zelf nooit problemen gehad met de pearl. Altijd even wennen een nieuwe sterkte maar niets blijvend.

De laatste keer hadden mijn glazen met blauwe lucht filter een zéér sterke gele tint -in die mate dat mijn kleurperceptie danig verstoord was- en die hebben ze kosteloos opnieuw besteld bij een andere leverancier (geen idee wat er misgelopen was, zij beweerden dat dat normaal zal zijn van kleur voor die ene leverancier en dat sommige mensen dat graag hebben... Sure :p)


@Squidward ook voor uw jongste is er een tegemoetkoming bij de reguliere ziekteverzekering (altijd onder de 18 blijkbaar) maar geen idee hoe hoog die is.
 
@exCite hier toch ook in 30j meermaals glazen of montuur gratis kunnen laten veranderen bij Pearle.

2j geleden een nieuwe bril van 800 euro bij de opticien gekocht: binnen het jaar krassen op mijn glazen: "u onderhoudt ze niet op de juiste manier"... Nog NOOIT gehad bij Pearleglazen dat die binnen de 3j krassen hadden...
 
Hier voor mijn zoon (en mij) bij 'helan' en extra verzekering bij 'van breda'.
Heeft een bril en multifocale lenzen om de achteruitgang van zijn ogen tegen te gaan. Volgens mij geen enkel ziekenfonds dat brillen deftig terug betaald, met deze 2 samen kom ik toch aan een deftige terugbetaling.

Zeer tevreden van pearl, vaak 1 bril kopen met 1 gratis. Scheelt een hoop. Ook voor kinderen zit er 'ravot garantie' bij, als de bril stukgaat krijg je een nieuwe...
 
Hier voor mijn zoon (en mij) bij 'helan' en extra verzekering bij 'van breda'.
Heeft een bril en multifocale lenzen om de achteruitgang van zijn ogen tegen te gaan. Volgens mij geen enkel ziekenfonds dat brillen deftig terug betaald, met deze 2 samen kom ik toch aan een deftige terugbetaling.

Zeer tevreden van pearl, vaak 1 bril kopen met 1 gratis. Scheelt een hoop. Ook voor kinderen zit er 'ravot garantie' bij, als de bril stukgaat krijg je een nieuwe...
Wat voor een verzekering is dat bij VanBreda dat je hebt? Die Ravot-garantie is voor 1 keer of meerdere keren?
 
Is een 'van breda health and benefits' verzekering. Heb het via werk, maar kan ook privé genomen worden.
Die ravot garantie telt per keer je een bril koopt, bij pearl geven ze je wel alle info
 
Terug
Bovenaan