Beste kredietkaart, met verzekering?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum
Thx, ga die altitude nemen.
No problem. Hou er rekening mee dat je moet vliegen met SN om die lounge vouchers te gebruiken van Altitude. Anderzijds is het ook interessant dit moment om nog voor de Amex te gaan zolang de genereuze promo loopt (zijnde tot en met 7 mei 2025). Ik heb die 150K punten omgezet naar 100K avios vorig jaar en heen en terug met Qatar Airways naar Oman geboekt voor 90K avios.

No problem. Hou er rekening mee dat je moet vliegen met SN om die lounge vouchers te gebruiken van Altitude. Anderzijds is het ook interessant dit moment om nog voor de Amex te gaan zolang de genereuze promo loopt (zijnde tot en met 7 mei 2025). Ik heb die 150K punten omgezet naar 100K avios vorig jaar en heen en terug met Qatar Airways naar Oman geboekt voor 90K avios.

Ja maar ik ben frequent traveller bij M&M dus ik heb sowieso toegang tot de lounge. Die vouchers zou ik uitdelen als er eens iemand meereist.

Amex geen fan van omdat ik mijn kaart wel overal wil gebruiken.

Ik ben ook aan het kijken voor AMEX, maar ik vind de website niet helemaal transparant.
- ik vond de wisselkoerskost niet zo gemakkelijk, maar dit zou 2,5 procent zijn. Dit lijkt mij veel ivm Argenta
- de verzekeringen zijn alleen geldig als je met hun kaart betaald hebt, niet? Dan ben ik een beetje bang door de acceptatie van hun kaarten dat ik er in België niet zoveel gebruik van ga kunnen maken.

Ik ben ook aan het kijken voor AMEX, maar ik vind de website niet helemaal transparant.
- ik vond de wisselkoerskost niet zo gemakkelijk, maar dit zou 2,5 procent zijn. Dit lijkt mij veel ivm Argenta
- de verzekeringen zijn alleen geldig als je met hun kaart betaald hebt, niet? Dan ben ik een beetje bang door de acceptatie van hun kaarten dat ik er in België niet zoveel gebruik van ga kunnen maken.
- Dat klopt,wisselkoersen zijn hoog dus best vermijden in andere currencies te betalen op bv webshops of airline tickets.
- De verzekeringen zijn alleen geldig als je met hun kaart betaald, volledig juist. Echter de accepatie heb je niet in de hand. Dat wil zeggen als je een claim indient en je vermeld dat de kaart niet aanvaard werd voor aankoop x en y dan is dat overmacht en zorgt dat er niet voor dat je plots geen recht hebt op de verzekeringen.

Kan iemand referral sturen via PM?
Kan ook op m'n blog, bv https://unusualtravelblog.com/welcome-bonus-with-american-express-gold-platinum-card/

En op al uw aankopen 1% terugkrijgen. Ik ben overtuigd. Toch te mooi om waar te zijn?
Vroeger gold dat nog voor transfers naar Revolut en kon je zo jaarlijks 200€ aan cashbacks krijgen. Ik deed dan in januari enkele transfers tussen revolut en beobank en had meestal tegen eind januari al 200€ cashback. Dat is nu al een paar niet meer geldig, maar die 1% is idd mooi meegenomen.

Welke kaart pak ik dan best bij Beobank? Ik reis amper en zit quasi nooit buiten Europe. Koop wel veel dingen online.

- Dat klopt,wisselkoersen zijn hoog dus best vermijden in andere currencies te betalen op bv webshops of airline tickets.
- De verzekeringen zijn alleen geldig als je met hun kaart betaald, volledig juist. Echter de accepatie heb je niet in de hand. Dat wil zeggen als je een claim indient en je vermeld dat de kaart niet aanvaard werd voor aankoop x en y dan is dat overmacht en zorgt dat er niet voor dat je plots geen recht hebt op de verzekeringen.

Kan ook op m'n blog, bv https://unusualtravelblog.com/welcome-bonus-with-american-express-gold-platinum-card/
Jorgo,

Heb jij weet of de 4 keer lounge toegang van de gouden American Expresskaart te delen is met de partner waarmee je vliegt? Nogal sneu om alleen in de lounge te gaan zitten:p. Ik zou het dan eerder 2x2 gebruiken

Zeg wat je wil, maar ik heb die Visa Platinum van Keytrade en dat is gewoon de 'beste' cc die ik al ben tegen gekomen. Gratis, lage wisselkoers fees, ik zie alles in dezelfde app en een tamelijk ruime dekking qua verzekeringen. Ok, er is zeer beperkte reisbijstand (van 25k, maar welke serieuze reiziger vertrouwt er volledig op een kredietkaart en heeft er nu geen aparte reisbijstandsverzekering?), een maandelijkse limiet van 6k, ik krijg geen miles (consumerism at its peak), kan niet gratis m'n kas gaan volsteken in bepaalde (wrs zeer dure) geselecteerde restaurants (waar ik anders toch nooit kom) en kan niet in de fast lane gaan staan (ik vlieg geen 50 keer per jaar en nooit in het seizoen dat de kindjes ook vliegen, dus wachtrijen zijn bij mij altijd kort).

Jorgo,

Heb jij weet of de 4 keer lounge toegang van de gouden American Expresskaart te delen is met de partner waarmee je vliegt? Nogal sneu om alleen in de lounge te gaan zitten:p. Ik zou het dan eerder 2x2 gebruiken
Je krijgt een apart "priority pass" abonnement bij een Amex gold.
De eerste 4 loungetoegangen zijn gratis, daarna 30€ per stuk.
Je kan uiteraard je partner meenemen, voor de 2X2 zoals je zegt.

Verzekering is vooral reisgerelateerd, en vermoedelijk nemen de meeste vliegtuigmaatschappijen Amex aan.
KLM alvast zeker.
Hotels accepteren in het algemeen altijd Amex, en bij booking.com kan je ook met Amex betalen.
En via een kleine omweg lukt het al helemaal bijna altijd, je kan je Amex kaart aan je Paypal koppelen en dan met PayPal betalen.
Op je Amex app/uitreksel komt altijd de uiteindelijke begunstigde, ook wanneer je via PayPal betaald hebt.
Alles wat ik reisgerelateerd en in € kan betalen doe ik met mijn Amex.
Alles in buitenlandse valuta doe ik via andere kanalen, hoofdzakelijk Wise of Revolut.

Uiteindelijk is Amex perfect als je (heel) veel reist en je ze zoals bovenstaand gebruikt.

Lees zeker het Amex topic hier economie en recht eens door, er zitten wat addertjes onder het gras, vooral bij sommigen een lage "start" limiet, zowel op gold als platinum!

Verzekering is echt wel goed, is rechtstreeks bij Europe Assistance, je moet niet via Amex passeren of zo, ze checken wel degelijk dat je met je kaart betaald hebt bij een claim, zelf ondervonden bij een lost bagage claim (ticket was met Amex betaald, dus geen probleem gehad).

Zeg wat je wil, maar ik heb die Visa Platinum van Keytrade en dat is gewoon de 'beste' cc die ik al ben tegen gekomen. Gratis, lage wisselkoers fees, ik zie alles in dezelfde app en een tamelijk ruime dekking qua verzekeringen. Ok, er is zeer beperkte reisbijstand (van 25k, maar welke serieuze reiziger vertrouwt er volledig op een kredietkaart en heeft er nu geen aparte reisbijstandsverzekering?), een maandelijkse limiet van 6k, ik krijg geen miles (consumerism at its peak), kan niet gratis m'n kas gaan volsteken in bepaalde (wrs zeer dure) geselecteerde restaurants (waar ik anders toch nooit kom) en kan niet in de fast lane gaan staan (ik vlieg geen 50 keer per jaar en nooit in het seizoen dat de kindjes ook vliegen, dus wachtrijen zijn bij mij altijd kort).
Bij die Beobank kaarten heb je hetzelfde, maar dan nog een cashback van 1% (wel beperkt tot 100€/jaar en 20€ jaarlijkse vaste kost). Als je rond de 10k ermee uitgeeft zou je daar jaarlijks nog 80€ mee kunnen verdienen, wat niet gaat met je Keytrade kaart. Ook vereist Beobank geen zichtrekening of iets dergelijks.

Bij die Beobank kaarten heb je hetzelfde, maar dan nog een cashback van 1% (wel beperkt tot 100€/jaar en 20€ jaarlijkse vaste kost). Als je rond de 10k ermee uitgeeft zou je daar jaarlijks nog 80€ mee kunnen verdienen, wat niet gaat met je Keytrade kaart. Ook vereist Beobank geen zichtrekening of iets dergelijks.

De cc's van Beobank die verzekeringen aanbieden zijn allemaal toch een stuk duurder dan 20€ pj. En ook die wisselkoerscommissie is een stuk hoger.

De cc's van Beobank die verzekeringen aanbieden zijn allemaal toch een stuk duurder dan 20€ pj. En ook die wisselkoerscommissie is een stuk hoger.
Amex spant de kroon, 2,5% wisselkoerscommissie, Beobank zit op 2,1%, N26 op 1,7%, Belfius/Argenta/Keytrade op 1,4à1,6%. Zoals al paar keer gezegd, vallen Beobank en Amex hierdoor direct af.

En eigenlijk moet je naar Revolut als je nog lager wilt (0%, tot maximum 1000 euro, al bij de gratis Revolut)

Het zijn m.i. vooral de reis en ongevallen verzekeringen die de andere katten niet hebben, die de KT Visa Platinum zoveel aantrekkelijker maken imo.

Het zijn m.i. vooral de reis en ongevallen verzekeringen die de andere katten niet hebben, die de KT Visa Platinum zoveel aantrekkelijker maken imo.
Die verzekeringen bij die kaart zijn relatief minimaal hé (uiteraard wel meegenomen gezien gratis), maar kan je andere verzekeringen niet voor annuleren.
Eigenlijk enkel:
  • annulatieverzekering (max 5000€/gezin in geval van ziekte/ongeval).
  • een ongevallen verzekering, maar dit is enkel voor ongevallen met openbaar vervoer (tijdens de "verplaatsing") betaald met de kaart en in geval van dood of blijvende werkonbekwaamheid. Max 200,000€. Komt eigenlijk bijna neer op een vliegtuigcrash...
  • Reisbijstand, gelimiteerd to 25000€. Is medische kosten, repatriatie etc, al naargelang waar je zit kom je met 25000€ niet heel ver, om niet te zeggen nergens. Paar dagen in intensieve en wat onderzoeken/scans en het is al op in de meeste landen.
  • En de kleinere dingen zoals vetraagde baggage..
Als je bovenstaande vergelijkt met de "dure" Amex kaarten:
  • Annulatieverzekering: 20,000€/gezin bij Platinum, 15000€/gezin bij Gold
  • Ongevallenverzekering "travel" (dus ook enkel tijdens gebruik openbaar vervoer): 500,000€ bij Platinum, 250,000€ bij gold.
  • Reisbijstand: 3,000,000€ voor Platinum en 1,500,000€ bij Gold.
Dat is dus al een verzekering, zelfs bij de goedkopere Gold kaarten, waar je wel zowat alles wat je kan tegenkomen kan mee afdekken, zefs in de USA met hun waanzinnige medische kosten, kom je daar al een héél eind mee verder, met die 25,000€ van de Keytrade kaart heb je amper genoeg voor een gebroken teen!

Heb nog niet echt het aanbod van andere kaarten vergeleken, maar ik denk dat de meeste "premium" betaalde kredietkaarten ergens tussen de Keytrade en de Amex tussenin gaan vallen.

Geen aparte reisverzekering hebben wanneer je de Keytrade kaart gebruikt is stevig gokken hé (zeker voor een USA trip), en wanneer je dan wel een reisverzekering afsluit heb je niets aan je Keytrade verzekering, dubbel uitbetalen wordt niet gedaan!

Ik heb KT Platinum maar als je in detail kijkt is bv. Argenta Mastercard Gold op sommige punten inderdaad beter.
Bv. annulering reis is bij KT enkel bij ziekte of ernstige schade, maar niet bij herexamens.
Huurwagen franchise is er ook niet bij KT.

Ik denk dat voor USA-reizen een afzonderlijke specifieke verzekering nog het beste is. De kost die je uitspaart door een goedkopere kredietkaart te nemen, kun je dan gebruiken om je goed te verzekeren.

Terug
Bovenaan