Ik ben ook aan het kijken voor AMEX, maar ik vind de website niet helemaal transparant.
- ik vond de wisselkoerskost niet zo gemakkelijk, maar dit zou 2,5 procent zijn. Dit lijkt mij veel ivm Argenta
- de verzekeringen zijn alleen geldig als je met hun kaart betaald hebt, niet? Dan ben ik een beetje bang door de acceptatie van hun kaarten dat ik er in België niet zoveel gebruik van ga kunnen maken.
Verzekering is vooral reisgerelateerd, en vermoedelijk nemen de meeste vliegtuigmaatschappijen Amex aan.
KLM alvast zeker.
Hotels accepteren in het algemeen altijd Amex, en bij booking.com kan je ook met Amex betalen.
En via een kleine omweg lukt het al helemaal bijna altijd, je kan je Amex kaart aan je Paypal koppelen en dan met PayPal betalen.
Op je Amex app/uitreksel komt altijd de uiteindelijke begunstigde, ook wanneer je via PayPal betaald hebt.
Alles wat ik reisgerelateerd en in € kan betalen doe ik met mijn Amex.
Alles in buitenlandse valuta doe ik via andere kanalen, hoofdzakelijk Wise of Revolut.
Uiteindelijk is Amex perfect als je (heel) veel reist en je ze zoals bovenstaand gebruikt.
Lees zeker het Amex topic hier economie en recht eens door, er zitten wat addertjes onder het gras, vooral bij sommigen een lage "start" limiet, zowel op gold als platinum!
Verzekering is echt wel goed, is rechtstreeks bij Europe Assistance, je moet niet via Amex passeren of zo, ze checken wel degelijk dat je met je kaart betaald hebt bij een claim, zelf ondervonden bij een lost bagage claim (ticket was met Amex betaald, dus geen probleem gehad).