Beste kredietkaart, met verzekering?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum
Idd, maar die is gratis?
En de kaart is, voor zover ik kan zien, wel significant beter dan beobank.
Jep je hebt gelijk,
maar ik zie ook vanaf 6000 euro per maand .... dat schrikt me wel wat af, zo'n grote bedragen zeg.
als er dan eens gescammed wordt, en bank komt niet tussen...

ik vind een limiet van 3000 per maand eigenlijk al royaal :p

qua verzekeringen vind ik die van mij gelijkwaardig hoor, maar ja de keytrade heeft meer dekking, en misschien zoals @Didymus al aangaf, minder wisselkoercomissie... Maar ik koop toch alles aan in euro.
Voor niet-euro bedragen gebruik ik de WISE kaart. die is ook eigenlijk heel erg goed voor zo'n zaken, maar dan wel weer geen verzekeringen.

Ik ken niets van kredietkaarten en loop beetje verloren in alle dingen die bestaan.
We zouden een reis willen boeken naar Noorwegen, waarbij bij de lokale hotels in NOK moet betaald worden. Daarnaast graag inclusief reisverzekeringstoestanden. Iemand toevallig recent deze search gedaan en een idee wat de 'beste' kredietkaart hiervoor is?
Als je die betalingen ter plaatse gaat doen, dan zal de beste rate komen van een Wise, Revolut of N26. Wij hebben een N26 kaart puur voor onze reizen naar Zweden. Voor betalingen die je nu al doet kun je idd overwegen om met een goede kredietkaart te betalen voor de extra verzekeringen die er dan bijkomen.

Ik heb geprobeerd als nieuwe klant om ze aan te vragen, maar geweigerd. Stond 10k op spaarrekening en 1k op zichtrekening. Wel direct een gold als tegenaanbod, maar dat heb ik geweigerd.
Ook alleen aangevraagd, misschien dat je als koppel meer succes hebt (hoger inkomen). Misschien dat anderen meer succes hebben, maar hier voorlopig niet.
Intussen al even een spaarrekening bij Keytrade en zelfde ervaring. Toen ik klant werd een Visa Gold gevraagd, die geweigerd werd. Uiteindelijk toch een Gold gekregen, nu een Platinum gevraagd en weer geweigerd. Verder krijg je weinig uitleg over de reden van de weigering, zeer geïnteresseerd in alternatieven.

Intussen al even een spaarrekening bij Keytrade en zelfde ervaring. Toen ik klant werd een Visa Gold gevraagd, die geweigerd werd. Uiteindelijk toch een Gold gekregen, nu een Platinum gevraagd en weer geweigerd. Verder krijg je weinig uitleg over de reden van de weigering, zeer geïnteresseerd in alternatieven.
Uiteindelijk ben ik ook voor Keytrade gegaan. Vorige donderdag geld overgeschreven van Belfius naar Keytrade, maar nog steeds niet aangekomen... Als het erop staat, zal ik aanvraag doen voor kredietkaart, benieuwd welke ik kan krijgen.

Ik heb geprobeerd als nieuwe klant om ze aan te vragen, maar geweigerd. Stond 10k op spaarrekening en 1k op zichtrekening. Wel direct een gold als tegenaanbod, maar dat heb ik geweigerd.
Ook alleen aangevraagd, misschien dat je als koppel meer succes hebt (hoger inkomen). Misschien dat anderen meer succes hebben, maar hier voorlopig niet.
Ge kunt er dus echt geen lijn in trekken bij Keytrade. Ik heb vorig jaar eerst platinum, dan gold aangevraagd met meer geld op de rekeningen terwijl we al 8 jaar klant zijn. 2x geweigerd met Classic als alternatief... en jij krijgt dan wel gold als tegenbod met 1k op je zichtrekening :laugh:

Inkomen zal ook wel een niet onbelangrijke factor zijn I guess. Maar het blijft dus onduidelijk.

Als je die betalingen ter plaatse gaat doen, dan zal de beste rate komen van een Wise, Revolut of N26. Wij hebben een N26 kaart puur voor onze reizen naar Zweden. Voor betalingen die je nu al doet kun je idd overwegen om met een goede kredietkaart te betalen voor de extra verzekeringen die er dan bijkomen.

Idd, voor betalingen in vreemde valuta is Wise (van de anderen weet ik het niet) altijd goedkoper dan eender welke kredietkaart.
Bij mij is het heel simpel: ik betaal m'n reis voor het grootste deel zelf met de kredietkaart voor de verzekeringen (heb KT's Platinum visakaart), maar alles wat ik ginder koop, eet of drink, betaal ik met m'n Wise-kaart (voor zover mogelijk, natuurlijk).
Geld afhalen is dan weer een stuk voordeliger met de visakaart.

Beobank heeft 3 nieuwe kredietkaarten in samenwerking met Brussels Airlines (samenwerking met American Express was gestopt voor nieuwe kaarten).

Op het eerste zicht prijzig. Ik blijf voorlopig bij mijn Q8 World Mastercard: slechts €5, beetje cash back & verzekering huurvoertuig. Enige voordeel dat ik effectief gebruik / speciaal met die kaart reserveer. Voor de rest heb ik niet een kredietkaart nodig.

Klopt dit, dat je kredietkaartnummer , ook al is die vervallen, nog steeds werkt voor refunds?

Het zit zo: ik heb een vliegtuigticket die maatschappij heeft geannulleerd (vlucht afgelast).
Ik krijg van hen een standaard mail dat ze het geld automatisch hebben terug gestort op mijn kredietkaart. (kan wel 3 werkdagen duren)

Echter, die kredietkaart heb ik laten blokkeren onlangs, omdat ik die kwijt was!

Gebeld met BEObank, van waar mijn kaart komt, en die zeiden dat ik me geen zorgen moest maken.
Dat het geld zowiezo terug komt naar mij, gezien zowel mijn oude als nieuwe kredietkaart, aan een rekeningnummer is gekoppeld die nog actief is.

Zou ik wel straf vinden, maar is wel een geruststelling.
Is dit echt zo?

Ik had dit ook voor de verlengde garantie op mijn kBeobank kredietkaart voor een Nvidia Shield. Het geld werd op mijn rekening gezet waar ik aan kon.

Ik had dit ook voor de verlengde garantie op mijn kBeobank kredietkaart voor een Nvidia Shield. Het geld werd op mijn rekening gezet waar ik aan kon.
Klopt, deze ochtend de refund ontvangen op mijn beobank creditcard!
ondanks dat de oude kaartnummer (waar op gerefund werd) gecancelled was, toch ontvangen!

Sterk aan het overwegen om mijn Argenta kredietkaart te annuleren nu ze 2 euro per maand zouden aanrekenen. Verzekeringen zeiden mij weinig, maar nu ik voor een kaart zou moeten betalen, wil ik wel graag de opties vergelijken. Een kluwen is het in mijn ogen wie wat en wanneer wel of niet verzekert. Ik twijfel dus sterk om gewoon een Master Card bij Beobank te nemen, want daar moet ik geen zichtrekening hebben en het kost ook 'maar' 5 euro per jaar. (+ je geniet elke maand van 1% cashback, dus je doet er 'winst' op). Klopt dit of zie ik iets van kosten over het hoofd?

Sterk aan het overwegen om mijn Argenta kredietkaart te annuleren nu ze 2 euro per maand zouden aanrekenen. Verzekeringen zeiden mij weinig, maar nu ik voor een kaart zou moeten betalen, wil ik wel graag de opties vergelijken. Een kluwen is het in mijn ogen wie wat en wanneer wel of niet verzekert. Ik twijfel dus sterk om gewoon een Master Card bij Beobank te nemen, want daar moet ik geen zichtrekening hebben en het kost ook 'maar' 5 euro per jaar. (+ je geniet elke maand van 1% cashback, dus je doet er 'winst' op). Klopt dit of zie ik iets van kosten over het hoofd?
Als je de kaart buiten Europa wil gebruiken, houd er dan rekening mee dat de wisselkoerscommissie best pittig is. Dan kan je best voor een Keytrade kredietkaart gaan. Binnen Europa vind ik de Q8 Beobank kredietkaart ideaal, aangezien schade aan een huurauto ineens mee verzekerd is. Ik neem eigenlijk nooit een huurautoverzekering (overpriced) en heb tot nu toe ook nog geen schade gehad (naast de 2x dat ze me onterecht schade aanrekenden maar dat is 2x als fraude erkent door Worldline), maar moest dat toch een keer gebeuren, dan ben je blij dat je zo'n verzekering hebt.

Als je de kaart buiten Europa wil gebruiken, houd er dan rekening mee dat de wisselkoerscommissie best pittig is. Dan kan je best voor een Keytrade kredietkaart gaan. Binnen Europa vind ik de Q8 Beobank kredietkaart ideaal, aangezien schade aan een huurauto ineens mee verzekerd is. Ik neem eigenlijk nooit een huurautoverzekering (overpriced) en heb tot nu toe ook nog geen schade gehad (naast de 2x dat ze me onterecht schade aanrekenden maar dat is 2x als fraude erkent door Worldline), maar moest dat toch een keer gebeuren, dan ben je blij dat je zo'n verzekering hebt.
Zou voor mij niet nodig zijn buiten Europa. Huurwagenverzekering is een mooie extra, maar bij Keytrade moet je al een zichtrekening openen. Dat houdt mij dan tegen, want dan moet ik daar wel altijd geld op hebben staan. Bij Beobank kan je gewoon maandelijks uw schuld vereffenen.

Zou voor mij niet nodig zijn buiten Europa. Huurwagenverzekering is een mooie extra, maar bij Keytrade moet je al een zichtrekening openen. Dat houdt mij dan tegen, want dan moet ik daar wel altijd geld op hebben staan. Bij Beobank kan je gewoon maandelijks uw schuld vereffenen.
Je hoeft geen geld op je zichtrekening te hebben staan hoor, gewoon zorgen dat je maandelijks uw schuld overschrijft naar de zichtrekening, net zoals je dat bij Beobank zou doen (wat bij Beo wel via domiciliëring kan vanaf een rekening bij een andere bank, dat dan weer wel).

Ik heb beiden. Aangezien ik mijn kredietkaart vooral in de US gebruik, zal ik die van Beo enkel gebruiken als ik aan de limiet zit met m'n keytrade kaart of natuurlijk als ik een huurauto betaal binnen Europa. Die van Argenta cancellen was voor mij een no-brainer, gezien ik niet wil betalen voor een kredietkaart zonder extra's en zo'n lage limiet.

Als je geen extra's wil en gewoon een gratis kredietkaart, is die van Europabank ook een goede optie. Die heeft standaard een limiet van 2500 euro zo uit het hoofd en een zichtrekening is ook niet nodig.

flowchart-belgium-credit-cards-miles-1.png

Decision tree voor mijlen-verdienende kredietkaarten in België voor wie interesse heeft...
Bron: mijn blog :)

Laatst bewerkt:
Je hoeft geen geld op je zichtrekening te hebben staan hoor, gewoon zorgen dat je maandelijks uw schuld overschrijft naar de zichtrekening, net zoals je dat bij Beobank zou doen (wat bij Beo wel via domiciliëring kan vanaf een rekening bij een andere bank, dat dan weer wel).

Ik heb beiden. Aangezien ik mijn kredietkaart vooral in de US gebruik, zal ik die van Beo enkel gebruiken als ik aan de limiet zit met m'n keytrade kaart of natuurlijk als ik een huurauto betaal binnen Europa. Die van Argenta cancellen was voor mij een no-brainer, gezien ik niet wil betalen voor een kredietkaart zonder extra's en zo'n lage limiet.

Als je geen extra's wil en gewoon een gratis kredietkaart, is die van Europabank ook een goede optie. Die heeft standaard een limiet van 2500 euro zo uit het hoofd en een zichtrekening is ook niet nodig.
Voor alle duidelijkheid: ik wens geen interesten te betalen en bij BeoBank staat er 15% in koeien van letters bij. Maar dat is niet het geval als je het meteen elke maand terugbetaalt?

Voor alle duidelijkheid: ik wens geen interesten te betalen en bij BeoBank staat er 15% in koeien van letters bij. Maar dat is niet het geval als je het meteen elke maand terugbetaalt?
Klopt, gewoon maandelijks alles terugbetalen en dan betaal je geen interesten.

Terug
Bovenaan