besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Keuzes die je maakt als ouders natuurlijk, ik maak die ook enkel omdat ik een koopjesjager ben die +- 100 euro uitgeeft voor 4 paar schoenen waaronder kickers en Adidas. 😬 2dehands maar in nieuwstaat.
Waar zoek je ze meestal? 2ehands.be? Facebook marketplace?

Ivm kinderschoenen, deze zijn ook degelijk:
b56c79f81d896d38e8b1bf70aab8fdee.jpg

https://cdn.laredoute.com/products/...ab8fdee.jpg?imgopt=twic&twic=v1/cover=800x800

Tweede jaar op rij dat we dergelijke kopen en kunnen een volledige maat gedragen worden ipv al na een paar weken half uit elkaar.

Voor sandalen kopen we elk jaar deze en gaan een volledige zomer mee:
289855-1.jpg

https://www.torfs.be/on/demandware....dw6e8809ad/hi-res/pdp/289/289855/289855-1.jpg

Waar zoek je ze meestal? 2ehands.be? Facebook marketplace?
Altijd op Vinted.
Meestal staan de neuzen wel op de foto, maar ik wil ook foto's van de zool + binnenkant van de hiel om te beoordelen hoe gebruikt ze zijn want met wat schoensmeer kan je veel maskeren. Ik betaal ongeveer 20 euro voor een paar kickers en 15 euro voor een paar adidas schoenen, exclusief verzending en kosten aan Vinted. Voorlopig lukt dat al 3j zonder problemen. 😁

Als je via het werk benefits@work hebt, is dat soms ook wel de moeite. Vouchers voor torfs, carrefour, fun, ... .
Pretpark en cinema koop ik daar altijd.
Ik ben ook al een jaar van plan om die Carrefourbonnen te kopen, maar het komt er maar niet van. 5% korting is wel mooi.

Voor sandalen kopen we elk jaar deze en gaan een volledige zomer mee:
289855-1.jpg

https://www.torfs.be/on/demandware....dw6e8809ad/hi-res/pdp/289/289855/289855-1.jpg
Voor't eerst deze zomer eens 'bespaard' op sandalen en deze gekocht ipv sandalen van Stones & Bones zoals gewoonlijk en aan't einde van de zomer is de conclusie: nooit nog sandalen van Kipling. De binnenvoering van de zool kwam al los na nog geen maand en de kleur blauw is nu grijs (doch meermaals opgeblonken met lederpoets). Ook de gaatjes om de sandaal te sluiten zijn geen gaatjes meer, maar gigantische gaten.
Neen, geen aanrader. 🙈

Voor't eerst deze zomer eens 'bespaard' op sandalen en deze gekocht ipv sandalen van Stones & Bones zoals gewoonlijk en aan't einde van de zomer is de conclusie: nooit nog sandalen van Kipling. De binnenvoering van de zool kwam al los na nog geen maand en de kleur blauw is nu grijs (doch meermaals opgeblonken met lederpoets). Ook de gaatjes om de sandaal te sluiten zijn geen gaatjes meer, maar gigantische gaten.
Neen, geen aanrader. 🙈
Aan 't eind van de zomer zien ze er hier nu ook wel niet meer als nieuw uit.

Resultaat van een volledige zomer dragen:
IMG-20220920-113631.jpg

Zoals je kan zien: geen groot kleurverschil, geen gigantische gaten, geen zool die los komt, ...
Ze zijn daar 2 weken mee op kamp geweest , ganse dagen buiten mee geravot, in speeltuinen met zand, kleddernat geweest bij waterspelletjes.

(Dit jaar zijn ze voor deze print gegaan, vorig jaar waren het effen blauwe en eindresultaat hetzelfde.)

Zeker dat je echte gekocht hebt? Anders pech gehad bij jouw exemplaar...

Misschien is het kleurverschil te wijten aan de lederpoets die je gebruikte?

Aan 't eind van de zomer zien ze er hier nu ook wel niet meer als nieuw uit.

Resultaat van een volledige zomer dragen:
IMG-20220920-113631.jpg

Zoals je kan zien: geen groot kleurverschil, geen gigantische gaten, geen zool die los komt, ...
Ze zijn daar 2 weken mee op kamp geweest , ganse dagen buiten mee geravot, in speeltuinen met zand, kleddernat geweest bij waterspelletjes.

(Dit jaar zijn ze voor deze print gegaan, vorig jaar waren het effen blauwe en eindresultaat hetzelfde.)

Zeker dat je echte gekocht hebt? Anders pech gehad bij jouw exemplaar...

Misschien is het kleurverschil te wijten aan de lederpoets die je gebruikte?
Zou straf zijn moesten ze nep verkopen bij Torfs :p
Die van jouw kinderen zien er in elk geval nog deftig uit ja.
Straks eens een foto nemen van de mijne haha :D

Ene die ik tegenkwam op Twitter:

Als je pasta kookt, schakel dan vuur uit zodra je pasta in kokende water hebt gegooid. Plaats deksel op de pot voor de resterende duur. Pasta zijn even gaar dan wanneer je vuur ganse tijd aan laat.

Ene die ik tegenkwam op Twitter:

Als je pasta kookt, schakel dan vuur uit zodra je pasta in kokende water hebt gegooid. Plaats deksel op de pot voor de resterende duur. Pasta zijn even gaar dan wanneer je vuur ganse tijd aan laat.
Het kan ook anders, pasta eerst laten weken in koud water - pasta is veel sneller gaar

Als je wilt besparen op rijst: geen buideltjes, maar losse rijst (in bulk) kopen. Dan kan je ook nog eens beter afwegen hoeveel rijst je exact wil.

En als je de kooktijd wilt verkorten: paar uurtjes in water voorweken. :p
Waar koopt gij rijst in bulk en wat kost die want wij eten hier gigantisch veel rijst.

Laatst bewerkt:
Ja ik koop ook regelmatig zo een grotere zak rijst.
Is goedkoper én gemakkelijker te doseren (ik pak meestal ff een weegschaal want dat is moeilijk zo op het zicht).

Na het koken meestal afgieten in een zeef, maar eigenlijk kunt ge dat ook doen zoals het hoort: de juiste hoeveelheid water afmeten (1,5x het volume aan rijst dacht ik, voor witte rijst) en rustig koken tot het water geabsorbeerd is.

Dat is nog eens een energiewinst aangezien ge geen grote hoeveelheid water aan de kook moet brengen :p

Terug
Bovenaan