besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Zijn hier mensen die hun inkopen in het buitenland doen (FR/DE/...)?
Zo ja, wat zijn interessante winkels om in 1x een grote voorraad in te slaan?

Auchan in FR, Rewe in DE (duurder voor de merken, maar nog steeds goedkoper dan BE hoor, maar wij gaan speciaal voor de witte producten van "ja")

Yep. Hier ook. Vrouw en kinderen kan mij niet schelen, maar Pinten zuipen...

Geld >>> vrienden. Wat is het volgende ? Je maat gaat naar de wc en zijn portefeuille ligt op tafel en je pakt geen 50 euro eruit, dat doet toch ook iedereen? :woohoo:

Ik raak hier continue aan 20 euro kortingsbonnen voor deliveroo, maar geen deliveroo waar we wonen. Ik smijt die gewoon de WhatsApp groep, voe de voe niks. SUBIET VERKOPEN DIE DAT DOOR. /care

De buurvrouw belde aan bij ons. Mijn vrouw deed open. De zoon van de buurvrouw was gaan vissen, en ze vroeg of wij geen vis wilden, want hij had teveel gevangen. Ze toonde de (ongekuiste) vis aan mijn vrouw, maar zij bedankte vriendelijk.

De overbuurvrouw vertelde ons nadien dat wanneer we positief hadden geantwoord, de buurvrouw daarna zou aangegeven hebben hoeveel die vis moest kosten.

Dat was dus een notarisvrouw, zeer rijk, maar zo pinnig als maar kon zijn. Aangezien wij hen niet echt konden luchten naar aanleiding van een burengeschil, zouden we sowieso zelfs gratis niets van hen aannemen.
Voor één of andere reden kon niemand in de straat hen luchten 🤓

De buurvrouw belde aan bij ons. Mijn vrouw deed open. De zoon van de buurvrouw was gaan vissen, en ze vroeg of wij geen vis wilden, want hij had teveel gevangen. Ze toonde de (ongekuiste) vis aan mijn vrouw, maar zij bedankte vriendelijk.

De overbuurvrouw vertelde ons nadien dat wanneer we positief hadden geantwoord, de buurvrouw daarna zou aangegeven hebben hoeveel die vis moest kosten.

Dat was dus een notarisvrouw, zeer rijk, maar zo pinnig als maar kon zijn. Aangezien wij hen niet echt konden luchten naar aanleiding van een burengeschil, zouden we sowieso zelfs gratis niets van hen aannemen.
Voor één of andere reden kon niemand in de straat hen luchten 🤓
Zo een visgeur kan ik ook niet luchten om eerlijk te zijn

Ok 't is wel op kwaliteit inboeten maar ik stond ervan te kijken:

Ik was namiddag stevig gaan sporten en kwam thuis met een beetje een lage suikerspiegel ofzo.. had echt goesting in rotzooi. Ben naar de Carrefour gestapt en heb daar 1kg lasagne gehaald en opgevreten. Waar ik vooral van stond te kijken: dat kost €2,30 voor heel die bak. Hoe maken ze daar in godsnaam nog winst op? Die was zelfs nog best te eten.

En de nutriscore was B. Zal waarschijnlijk wel een bs score zijn maar ik had zeker verwacht dat dit eerder D zou zijn.
Er ligt op veel lasagna fake kaas of een mengeling met echte kaas. Ze zullen nog op andere manieren de kantjes er van aflopen. Die fake kaas wordt ook bij Bijvoorbeeld pizza's gebruikt. Dat noemt analoogkaas.

Eens aan het kijken hier om de 10 jaar oude droogkast te vervangen door een model met warmtepomp, dat zou tegen de huidige energieprijzen wel eens honderden euro's per jaar kunnen besparen. Met als bijkomend voordeel minder opwarming in de zomer en betere overeenstemming met de productie van de zonnepanelen.

Eens aan het kijken hier om de 10 jaar oude droogkast te vervangen door een model met warmtepomp, dat zou tegen de huidige energieprijzen wel eens honderden euro's per jaar kunnen besparen. Met als bijkomend voordeel minder opwarming in de zomer en betere overeenstemming met de productie van de zonnepanelen.

Je kan ook minder gebruik maken van je droogkast. Ik denk dat wij die misschien één keer per maand gebruiken. Droogrek in huis en buiten tegen de muur.

Paar random dingen die me te binnen schieten:
  • Verzamelwebsite van deals, kan je ook meldingen voor producten/merken instellen: https://nl.pepper.com/
  • Chrome extensie om de historiek van Amazon-prijzen te bekijken, kan je ook meldingen instellen: https://keepa.com/
  • Mobile Vikings heeft een chrome extensie waardoor je korting kan verzamelen bij aankopen op coolblue/bol/...
  • Beobank kredietkaart waarmee je 1% cashback krijgt op internetaankopen.
  • Wij doen om de week collect & go en kopen beduiden minder ongezonde dingen of impuls non-food van discounters.
  • Slaapkamers verwarmen is meestal niet nodig. Tijdens de winter wel een olieradiator gebruikt voor thuiswerk (overschot zonnepanelen)
  • Total geeft je 3 weken gratis pechverhelping bij een tankbeurt. Alternatief is een Dats Xtra-kaart die 0,5 eurocent/liter korting geeft.
  • Wasmiddelen van huismerken (vb. LIDL) zijn even goed als merk (vaak best getest door testaankoop). De action kan ook interessant zijn.
  • Niet meteen een directe besparing maar activeer je wachtpolis indien je een hospitalisatieverzekering hebt bij je werkgever.
  • Leuke kinderkleding vaak goedkoop te vinden bij Kiabi.be (Frans merk). Tweedehands is ook een goed idee, vaak maar paar maanden oud.
  • Pampers altijd vergelijken via luiergids of luieraanbiedingen. Vaak het goedkoopst op amazon.de. Huismerk kruidvat/boni is ook goed!
  • Nog steeds super tevreden van Scarlet en dat kost ons voor internet en televisie maar €40 per maand.

Je kan ook minder gebruik maken van je droogkast. Ik denk dat wij die misschien één keer per maand gebruiken. Droogrek in huis en buiten tegen de muur.
Alleen handdoeken en beddengoed steek ik er nog in. Handdoeken omdat die dan veel zachter zijn en beddengoed omdat dat zo groot is dat dat niet op het rek past :p

Wasbare luiers ipv wegwerp luiers. Grappig hoeveel vooroordelen daar nog steeds over bestaan. De tijd van linnen doeken is al een tijdje gepasseerd..
Geprobeerd maar dat reken ik persoonlijk onder inboeten op comfort. Allemaal goed en wel bij normale pipi en harde kaka. In ons geval véél pipi en vaak spetterpoep. De ‘oplossing’ is een extra boosterinlegger maar het kind heeft dan een enorm pak tussen de benen zitten. Ergonomisch of goed voor de groei kan dat dan niet zijn tbh. Zo’n wasbare zwemluier is wel oké.

Geprobeerd maar dat reken ik persoonlijk onder inboeten op comfort. Allemaal goed en wel bij normale pipi en harde kaka. In ons geval véél pipi en vaak spetterpoep. De ‘oplossing’ is een extra boosterinlegger maar het kind heeft dan een enorm pak tussen de benen zitten. Ergonomisch of goed voor de groei kan dat dan niet zijn tbh. Zo’n wasbare zwemluier is wel oké.
Het zou net beter zijn voor de heupen omdat ze op een meer natuurlijke manier de spreidstand nabootsen. 😁
Dochter was ook totaal niet bang om te vallen bij het leren lopen want deed toch geen pijn... Groot was haar verontwaardiging toen we ze zonder luier lieten lopen kort nadat ze kon lopen en ze zich op haar kont liet vallen .. 🤣

Wasbare luiers ipv wegwerp luiers. Grappig hoeveel vooroordelen daar nog steeds over bestaan. De tijd van linnen doeken is al een tijdje gepasseerd..
Dit topic is samen te vatten in, hoeveel is tijd je waard?

Zelf wasproduct maken of luiers wassen, dat staat toch hoog op de "afrika lijst" voor mij. 0 comfort en arbeid aan 10 cent per uur.

Één luier kost 9 cent of zo als je die in bulk koopt. We zitten hier met een record kakkende tweeling. 6-8 pampers per dag. Veel plezier met een extra wasmachine te doen die 50 cent uitspaart. Als het al goedkoper is, het zal een mirakel zijn aan huidige energie prijzen.

Idem met wasproduct. Vaatwas tabs, 7-10 cent per tab. En dat zijn geen fake zoals hier soms beweert wordt. In colruyt, kruidvat, ibood, zijn altijd dezelfde acties van Sun of ander merk. Gebruik hier al 15y dezelfde tab, koop er soms 500 die 3y mee gaan. Hoe je zogezegd 1000 euro kunt besparen als je maar 20 euro per moet spenderen door in de shop te kopen is mij een raadsel.

Dit topic is samen te vatten in, hoeveel is tijd je waard?

Zelf wasproduct maken of luiers wassen, dat staat toch hoog op de "afrika lijst" voor mij. 0 comfort en arbeid aan 10 cent per uur.

Één luier kost 9 cent of zo als je die in bulk koopt. We zitten hier met een record kakkende tweeling. 6-8 pampers per dag. Veel plezier met een extra wasmachine te doen die 50 cent uitspaart. Als het al goedkoper is, het zal een mirakel zijn aan huidige energie prijzen.
Afrika lijst.. please… snap wel dat je liever je tijd verdoet met op BG te zitten dan een wasmachine leeg te maken. Bij ons is het deels financieel, deels ecologisch. Denk niet dat je wilt zien wat een berg afval je ‘kakkende tweeling’ voortbrengt. Egoïstisch en respectloze comment imo.

Die politieke discussie moet er hier niet bij worden gesleurd.
Gelukkig draait de machine 0 minuten en is het enkel het vullen en legen dat tijd vergt.

Ik durf betwijfelen dat luiers wassen financieel voordelig is. Een luier kost echt geen fluit en een wasmachine wast niet gratis.

Ecologisch... Ik hoop dat je 0 vlees eet en nooit met een vliegtuig vliegt voor je lessen begint te geven. Uiteraard heb je ook al PV panelen, een batterij, geen auto en een regen waterput.

Die 2-3y dat een kind wat pampers volkakt zal wel verwaarloosbaar zijn in het grotere ecologische plaatje. Pennywise, dollar fool met een zweem van vingwrwijzende ecologie. Daar bestaat een partij voor :ROFLMAO:

Afrika lijst.. please… snap wel dat je liever je tijd verdoet met op BG te zitten dan een wasmachine leeg te maken. Bij ons is het deels financieel, deels ecologisch. Denk niet dat je wilt zien wat een berg afval je ‘kakkende tweeling’ voortbrengt. Egoïstisch en respectloze comment imo.
Qua respectloze comment verwijt de pot de ketel hier anders ook wel..

Qua respectloze comment verwijt de pot de ketel hier anders ook wel..
Het verontwaardigt me gewoon dat ik een constructieve post en goedbedoelde tip post en dat er dan weer iemand het nodig vindt om hier negatief op te reageren aangezien dit niet in zijn ‘enge’ wereld past. Ik hoef geen goedkeuring of aanvaarding voor mijn keuzes. Graag terug on topic.

Akkoord dat er met iets meer respect over de uitgaven en gewoontes van anderen mag worden gesproken. Het is in beide richtingen oké als niet iedere tip voor iedereen even geschikt of wenselijk is.

Het verontwaardigt me gewoon dat ik een constructieve post en goedbedoelde tip post en dat er dan weer iemand het nodig vindt om hier negatief op te reageren aangezien dit niet in zijn ‘enge’ wereld past. Ik hoef geen goedkeuring of aanvaarding voor mijn keuzes. Graag terug on topic.
Terwijl de toon van zijn post niet correct was, heeft hij ergens wel een punt natuurlijk. Ik heb hier al veel "besparingstips" gezien die puur gebaseerd zijn op buikgevoel en als je ze eens uitrekent eigenlijk duurder uitvallen...

Voor de huidige energieprijzen, klopte het misschien. Maar ook enkel als je niet in bulk bij kortingen aankocht. Met de huidige energieprijzen, zal het niet meer het geval zijn.

Dat je het doet voor minder afval, ok, maar dat is niet het punt van deze thread.

Terug
Bovenaan