Dat een dikke vetlaag isolerend werkt, is een fabel, geen feit.
Tenzij dat je bedoelt dat ik mezelf maar dood moet eten? Dat zou absoluut de beste maatregel zijn om mijn facturen te drukken!
En nu terug ontopic, al zullen weinig mensen er iets aan hebben vrees ik:
Vorige winter ben ik een fitness abonnement aangegaan dat best wat kost, maar met extra zaken als groepslessen inbegrepen in de prijs etc. Helaas niet in de buurt (maar wel dichter bij mijn werk waar ik dus niet meer werk ondertussen

) dus 2 maand geleden heb ik uitgerekend dat de benzine om er meermaals per week naar toe te gaan, me bijna evenveel zou kosten als mijn abonnement zelf. Ik heb toen doorgegeven dat ik mijn abonnement niet wens te verlengen als het afloopt en ga er niet meer naar toe. Ik plaats daarvan wandel en fiets ik meerdere uren per week. Beetje zuur voor het abonnementsgeld dat ik wel nog moet betalen, maar soit.
Op wandelafstand is er een basic fit dus als het te koud wordt voor mij om nog wekelijks uren buiten actief te zijn, ga ik daar een abonnement nemen, maar met de iets extra duurdere optie waardoor je het maandelijks op kan zeggen. De koude wintermaanden ga ik daar dus gaan sporten (bespaart op verwarming en douche ook nog) en vanaf maart april terug de wandelschoenen aan!
Ik weet dat "neem geen fitness abonnement" al gepasseerd is, maar niet iedereen heeft de zelfdiscipline om het thuis maar te doen. Als het weer tegenvalt.

En gaan sporten is een investering in je gezondheid en geeft ook andere voordelen zoals sociale contacten. Anders zou ik in de winter simpelweg niet meer buitenkomen.