Rare discussie hier over sokken. Mochten dure sokken nu eens effectief beter zijn, maar mijn sokken hebben sowieso gaten na een tijd, duur of niet. Dus ik koop ze ook gewoon in de zeeman. Die is vlakbij en voor zoiets ga ik echt niet naar een as adventure rijden.
Het grote probleem is en blijft perceptie. Veel mensen die gemanipuleerd worden door marketing + dingen die ze ergens lezen en dan gaan veralgemenen. Terwijl dat niet altijd klopt en veralgemeenbaar is, zoals ik eerder al zei.
En natuurlijk mensen die belang hechten aan het zicht/een merk (ja, zelfs voor sokken...).
Zie ook naar wat al lachend gezegd wordt over den Aldi op vorige bladzijde. Vroeger was dat de winkel voor arme mensen. Die perceptie heeft het nog steeds een beetje en veel mensen geloven het ook nog. Terwijl Aldi helemaal niet meer zo goedkoop is... Qua huismerken zitten zo goed als alle supermarkten ongeveer gelijk. Toch als ze dezelfde producten als huismerk hebben. De versafdeling is afhankelijk van locatie, maar hier is bv. de Colruyt (die 100m verder ligt) goedkoper en beter van kwaliteit den Aldi; zowel slagerij als groenten/fruit.
Qua promoties doen ze soms goedkope dingen, maar ook dat was vroeger veel spectaculairder. Non-food dingen in promotie vind je nu goedkoper via Bol.com ofzo. Promoties op verse dingen zijn minder dan andere winkels (pijnlijk duidelijk als er eens dezelfde week promo op hetzelfde product is in verschillende supermarkten). Promoties op merkproducten zijn soms de moeite, maar daar is eerder AH uitblinker in.
En sinds de huismerken toch ongeveer gelijk zijn (wederom, als ze dezelfde producten in huismerk hebben), kies ik daar dan eerder op basis van smaak en soms zelfs vorm

Afbakbroodjes bv vind ik niet zo lekker uit den Aldi. Die uit de Colruyt vallen mee. Delhaize zijn ook ok. Maar Ciabatta is een ander verhaal, daar is de vorm anders en ben ik meer fan van de iets kortere en bredere van de
Colruyt/
AH, ook amper prijsverschil in prijs/kg maar ander gewicht.
Aldi (en vroeger ook Delhaize) zijn zelfde prijs maar langer en smaller. Delhaize heeft ook ne schone switch gedaan. Vroeger was hun witte product Ciabatta zelfde gewicht en prijs als Colruyt, nu is er enkel
huismerk en is het zelfde prijs en 50gr minder... En dan heb je natuurlijk
Carrefour die 3x zo duur is.
Fusilli/Spirelli dan; zelfde prijs in
Aldi,
Colruyt &
AH. Maar die uit de Colruyt zijn fijner en smaller en dat is de enige reden dat ik die neem