besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Minstens 2 flessen van 1.5 l per dag... maar meestal zelfs 3 (ik weet ook dat het slecht is).
Een fles pepsi van 1.5 liter kost ondertussen 2.20 ofzo.

Probeer zeker de Freeway zero is van LIDL, is echt bijna Pepsi Max.
Een van de eerste keren in mijn leven dat ik met mijn 1l-1,5l per dag (echte cola) niet de "ergste" ben 😛

Ik koop mijn cola altijd als het -33% is in colruyt en neem dan een groot aantal pakken mee

Rare discussie hier over sokken. Mochten dure sokken nu eens effectief beter zijn, maar mijn sokken hebben sowieso gaten na een tijd, duur of niet. Dus ik koop ze ook gewoon in de zeeman. Die is vlakbij en voor zoiets ga ik echt niet naar een as adventure rijden.

Zeisner curry ketchup is Europees, dus dat is nog toegelaten in het kader van Europees kopen.

Ik ben ook wel tevreden over de andalouse/tartaar/samurai van Regalo van den Aldi, blijkt overigens dat die sausen gewoon in de fabriek van Pauwels worden gemaakt (en veel goedkoper zijn dan die van het merk Pauwels).
Zeisner is gewoon ook veel beter dan Heinz.

Op het werk is het een blend met overwegend Robusta, moet zeggen dat die nog wel OK is, thuis is het ook maar "gewoon" Douwe Egberts, vind ik wel lekkerder dan de Graindor van de Colruyt... DE is tegenwoordig 20+ euro/kg helaas.

Carrefour heeft op dit moment een actie van 3+1 gratis voor DE. Al moet je zo te zien wel de kortingsbon gebruiken.

Rare discussie hier over sokken. Mochten dure sokken nu eens effectief beter zijn, maar mijn sokken hebben sowieso gaten na een tijd, duur of niet. Dus ik koop ze ook gewoon in de zeeman. Die is vlakbij en voor zoiets ga ik echt niet naar een as adventure rijden.
Het grote probleem is en blijft perceptie. Veel mensen die gemanipuleerd worden door marketing + dingen die ze ergens lezen en dan gaan veralgemenen. Terwijl dat niet altijd klopt en veralgemeenbaar is, zoals ik eerder al zei.
En natuurlijk mensen die belang hechten aan het zicht/een merk (ja, zelfs voor sokken...).

Zie ook naar wat al lachend gezegd wordt over den Aldi op vorige bladzijde. Vroeger was dat de winkel voor arme mensen. Die perceptie heeft het nog steeds een beetje en veel mensen geloven het ook nog. Terwijl Aldi helemaal niet meer zo goedkoop is... Qua huismerken zitten zo goed als alle supermarkten ongeveer gelijk. Toch als ze dezelfde producten als huismerk hebben. De versafdeling is afhankelijk van locatie, maar hier is bv. de Colruyt (die 100m verder ligt) goedkoper en beter van kwaliteit den Aldi; zowel slagerij als groenten/fruit.
Qua promoties doen ze soms goedkope dingen, maar ook dat was vroeger veel spectaculairder. Non-food dingen in promotie vind je nu goedkoper via Bol.com ofzo. Promoties op verse dingen zijn minder dan andere winkels (pijnlijk duidelijk als er eens dezelfde week promo op hetzelfde product is in verschillende supermarkten). Promoties op merkproducten zijn soms de moeite, maar daar is eerder AH uitblinker in.

En sinds de huismerken toch ongeveer gelijk zijn (wederom, als ze dezelfde producten in huismerk hebben), kies ik daar dan eerder op basis van smaak en soms zelfs vorm :P
Afbakbroodjes bv vind ik niet zo lekker uit den Aldi. Die uit de Colruyt vallen mee. Delhaize zijn ook ok. Maar Ciabatta is een ander verhaal, daar is de vorm anders en ben ik meer fan van de iets kortere en bredere van de Colruyt/AH, ook amper prijsverschil in prijs/kg maar ander gewicht. Aldi (en vroeger ook Delhaize) zijn zelfde prijs maar langer en smaller. Delhaize heeft ook ne schone switch gedaan. Vroeger was hun witte product Ciabatta zelfde gewicht en prijs als Colruyt, nu is er enkel huismerk en is het zelfde prijs en 50gr minder... En dan heb je natuurlijk Carrefour die 3x zo duur is.

Fusilli/Spirelli dan; zelfde prijs in Aldi, Colruyt & AH. Maar die uit de Colruyt zijn fijner en smaller en dat is de enige reden dat ik die neem :D

Ik heb geen productvergelijking gedaan, maar ik verschiet soms in positieve zin van het kassabedrag van Aldi. Iets wat ik bij Colruyt niet heb.
Wel erbij vermelden dat ik altijd het goedkope huismerk neem. En bij Colruyt Boni ipv Everyday.

Ik heb geen productvergelijking gedaan, maar ik verschiet soms in positieve zin van het kassabedrag van Aldi. Iets wat ik bij Colruyt niet heb.
Wel erbij vermelden dat ik altijd het goedkope huismerk neem. En bij Colruyt Boni ipv Everyday.
Vrij logisch, want dan vergelijk je appelen met peren...
Als er een Everyday product is, zal dat de tegenhanger (in zowel prijs als kwaliteit) zijn van het Aldi huismerk product.

Maar supermarkten merken ook dat die perceptie scheef zit sinds sommigen witte producten + huismerk (dat dan een trapje hoger was dan witte producten) hebben/hadden en andere supermarkten maar 1 niveau huismerk. Daarom dat supermarkten er vanaf willen. Ook omdat witte producten nog steeds een minderwaardig imago hebben, terwijl dat net de tegenhangers zijn van de huismerken van discounters als Aldi & Lidl.

Zie o.a. dit artikel:

En Carrefour zal wel volgen, al hebben die nog niet zo lang geleden natuurlijk meerdere rebrands gedaan. Van "Carrefour Discount" naar naamloos naar nu "Carrefour Simpl".

Hermes made in France. Weet je wat daar gebeurt? Productie in China en voor bevestiging van de emblemen doen ze dat in Parijs. Dan mag je het 'made in france' label erop plakken. Als het afgewerkte product in China gemaakt wordt, moet er made in china op.

Heb die discussie (tevergeefs, al te vaak gevoerd hier thuis)

Dat zegt nog altijd niets over de kwaliteit. Met het beste leder en relatieve vakmensen in China maak je nog altijd een topkwaliteitsproduct.

Promoties op verse dingen zijn minder dan andere winkels (pijnlijk duidelijk als er eens dezelfde week promo op hetzelfde product is in verschillende supermarkten).
Ik dacht er nu pas aan om eens te checken en kijk, het is van dat :P

Komende week Aldi:
8zLGCSA.png

Komende week AH:
MwttkFo.png

En niet komende week maar ter referentie. Dit was september 2025 in de Lidl:
NkCmGMM.png

Nooit meer Helan bij ons. Tijdens de ziekte van mijn broer hebben ze zelf weken gewacht met de informatie bij de dokter voor een bepaalde premie op te vragen. Tegen dan was mijn broer overleden. En weigerden ze de premie uit te betalen, want die kon niet uitbetaald worden aan een overleden persoon. Maar de oorzaak van de vertraging lag dus bij hen, en hun juridische dienst kon enkel met standaard ontwijkende antwoorden komen.

Dus bij deze, en tot in de eeuwigheid, ga ik steeds Helan afraden bij iedereen die het horen wil.

Toen ik zelf daarna van ziekenfonds veranderde kreeg ik dan de telefoon van Helan ‘waarom gaat u weg’. Jah, noteer maar goed meneer de callcentermedewerker zodat het in uw statistiekjes komt…

Ik dacht er nu pas aan om eens te checken en kijk, het is van dat :p

Komende week Aldi:
8zLGCSA.png

Komende week AH:
MwttkFo.png

En niet komende week maar ter referentie. Dit was september 2025 in de Lidl:
NkCmGMM.png
Tegenwoordig heel veel kortingen in ALLE supermarktketens op kip, precies of ze willen er asap vanaf...
Hier kijken we regelmatig op promojagers om te besparen op boodschappen. Veelal ook Aldi of Lidl.

Voorts leven we vrij zuinig, water en elektriciteit niet onnodig gebruiken.
Onze wagens veel door een fiets vervangen, geen fancy restaurants of dure luxeproducten, dure wagens (mijne is 10j oud).
Liever dat geld opzij zetten om te beleggen, of een keertje meer op vakantie/trips.
Wij leven echt wel goed, maar bovenstaande zijn imo weggesmeten geld.

Tegenwoordig heel veel kortingen in ALLE supermarktketens op kip, precies of ze willen er asap vanaf...
Hier kijken we regelmatig op promojagers om te besparen op boodschappen. Veelal ook Aldi of Lidl.

Voorts leven we vrij zuinig, water en elektriciteit niet onnodig gebruiken.
Onze wagens veel door een fiets vervangen, geen fancy restaurants of dure luxeproducten, dure wagens (mijne is 10j oud).
Liever dat geld opzij zetten om te beleggen, of een keertje meer op vakantie/trips.
Wij leven echt wel goed, maar bovenstaande zijn imo weggesmeten geld.

Onxe voorraad europese kip moet de deur uit tegen dat de amerikaanse chloorkip er is.

Kip is altijd al bij de goedkoopste vleessoorten geweest. Net zoals gehakt, wat ook vrij veel in promotie staat.

Het is ook niet nieuw dat dat veel in promotie staat, dat is al jaren zo. Voor zowel kip als gehakt.
Je moet je dan vooral afvragen wat de "normale" prijs is, die in promo of die erbuiten :P

Deze keer wel op voorhand gechecked en het is toch wel heel toevallig... Volgende week:
ecKPkiQ.png

68g2l57.png

Laatste keren dat Aldi een promo had was vorige week (boerengehakt €5.98/kg), 3weken geleden (varkensgehakt €4.82/kg) en 6 weken geleden (varken/kalf €7.78/kg)

En in zo goed als al die folders dat ik bekeek stond om de paar weken ook kip in promo. Zoals al jaren zo is.

Mja, kip bij bvb de lidl of kip bij de lokale kippenwinkel hier smaakt toch wel heel anders (de prijs is ook anders natuurlijk).
Maar we eten wel geregeld kip, is makkelijk en snel bereidbaar in de airfryer (lidl)/oven ('echte' kip)...

Mja, kip bij bvb de lidl of kip bij de lokale kippenwinkel hier smaakt toch wel heel anders (de prijs is ook anders natuurlijk).
Maar we eten wel geregeld kip, is makkelijk en snel bereidbaar in de airfryer (lidl)/oven ('echte' kip)...
Men kijkt hier nu wel enkel naar de prijs, wat logisch is voor deze thread. Dan ga je veelal voor snel vetgemeste kip, die zowat opgroeit in een kooi om elke kcal in vlees te steken (en niet beweging), waarna er misschien nog water wordt ingespoten na het slachten op 40?) dagen.

Allez, gewoon al om in een (dure) supermarkt te blijven:

vs

vs

Persoonlijk geef ik dan liever meer geld uit aan beter vlees. Dat kan nog altijd goedkoop als je minder vlees eet natuurlijk, maar daar geef ik zelf ook niet het beste voorbeeld. Anderzijds, voor wie gewoon dat stuk vlees wil aan de goedkoopste prijs zou het zot zijn 30 EUR/kg voor kippenborst te betalen zeker.

Aangezien de kinderen met hun moeder in California zitten eens een experiment gedaan en wat TooGoodToGo zaken gaan op pikken..

Denk dat ik de voorbije 10 dagen 20% van het normale budget gebruikt heb :unsure: Moet wel wat meer flexibel zijn natuurlijk. Denk nu niet dat ik dat consequent ga doen, maar het is wel eens interessant als een test

Persoonlijk geef ik dan liever meer geld uit aan beter vlees.
Hangt af van hoe je het gereedmaakt. Gewoon gebakken kip(penbil), maakt het inderdaad uit. Dan haal ik meestal bij de lokale hoeveslagerij, €11/kg voor een volledige kip. Iets goedkoper dan de premium kippen in Delhaize maar ik vind ze beter.

Als ik een curry of in zoetzure saus of in jambalaya of vol-au-vent of ... maak, maakt het niet uit. Voor vol-au-vent ga ik zelfs bewust voor de goedkoopste volledige (soep)kip omdat die meer vocht/smaak afgeven en dus een veel rijkere bouillon kan trekken (en ik vind de smaak van de saus belangrijker dan de smaak van de plukken kip bij vol-au-vent).
Ik vind het "weggesmeten geld" om bij die gerechten voor de premium kip te gaan, met de rijke smaak van de saus/andere ingrediënten, komt die meerwaarde aan smaak er toch niet door.

Terug
Bovenaan