Beroep politierechtbank

WimDeK.

New member
Indien ik beroep zou aantekenen wat betreft een vonnis van de politierechtbank, eist het OM dan automatisch een hogere straf indien ik in beroep in het ongelijke zou worden gesteld?
Dank.
 
Bespreek misschien best eerst met je advocaat de slaagkans in beroep... Je advocaat zal je hier ook op kunnen antwoorden.
 
Bespreek misschien best eerst met je advocaat de slaagkans in beroep... Je advocaat zal je hier ook op kunnen antwoorden.
Heb ik reeds gedaan doch het betrof een onervaren (enkele maanden aan de slag als stagiair) prodeo-advocate die me hier geen kan antwoord op kon bieden.
Ze stelde dat de straf "automatisch" hoger zou liggen indien ik in beroep zou gaan en in het ongelijke zou gesteld worden daar het OM altijd een hogere straf eist indien beroep wordt aangetekend t.o.v. de politierechtbank.
Klopt dit?
 
Als jij beroep aantekent en het OM volgt niet met een eigen beroep, kan je er strikt genomen niet slechter vanaf komen. Tekent het OM ook mee beroep aan (zogenaamde 'volgberoep') kan je wel zwaarder veroordeeld worden in beroep.
 
Wat zijn trouwens de feiten precies? Als het gaat om iets met een voertuig, zeker eens horen bij je rechtsbijstandsverzekering voor de wagen of zij de advocaat- en gerechtskosten niet ten laste kunnen nemen. Dan heb je ook vrije keuze van advocaat en hoef je niet van een pro deo af te hangen.
 
Terug
Bovenaan