Benzine of diesel? (Particulier)

Vooral de keuring zou me stresseren. Die uitstoottest falen veel onverwacht voor.

En in mindere mate de LEZ. Al is Brussel niet meer binnen mogen eerder een plus dan minus :p. Wouden die ook geen benzine wagens weren op vrij korte termijn ?

Enige stomme is dat in hetgene ik zoek er wel wat minder keus is in benzine. Zoek een grote gezins wagen rond (liefst onder 20k). Brede 3e rij en met 7 stoelen.
 
Goedemorgen BG-vrienden,

Allereerst wil ik jullie allen een fijn eindejaar toewensen en een 2024 waarin al jullie zoete droompjes werkelijkheid worden. 🤭

OT: we zijn aan het uitkijken naar een nieuwe gezinswagen. (2volw & 1 peuter van 2, nog geen uitsluitsel over eventuele uitbreiding)

Elektrisch ga ik heel kort over zijn: dat kunnen wij niet betalen. (Toch zeker niet het formaat dat we nodig hebben)

Dus komen we nu op het punt benzine of diesel?
We doen gemiddeld 20k km per jaar en doen ook wel eens af en toe uitstapjes naar LEZ-steden.

Simpel: Lynk & Co (opletten dat je de hybride hebt met 260pk)

Ongeziene value momenteel en supercomplete auto.
Ruim, zetelverwarming, panoramisch dak, carplay, ... Echt alles op en aan.

26K met 37k km. Eigenlijk een steal. Heb je met moeite een golf voor.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...=listpage_search-results&order_bucket=unknown
 
Simpel: Lynk & Co (opletten dat je de hybride hebt met 260pk)

Ongeziene value momenteel en supercomplete auto.
Ruim, zetelverwarming, panoramisch dak, carplay, ... Echt alles op en aan.

26K met 37k km. Eigenlijk een steal. Heb je met moeite een golf voor.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...=listpage_search-results&order_bucket=unknown
Het kan een onwaar gerucht zijn, maar een vriend van mij heeft daar recent ook naar gekeken en van garagisten heeft hij gehoord dat er wel heel veel mankementen mee zijn.
Dus daar zou ik wel ook opzoekwerk naar doen als je die auto overweegt.
 
Onlangs ook zo eentje zien staan op een parking en was er ook wel verbaasd over hoe goed dat er uit zag. Ook binnen, al kon ik dat enkel door het raam bekijken.

Zo'n ssangyong biedt imho ook veel waar voor je geld. Zo'n elektrische korando bv voor 31k. Al is een bereik van minder dan 300km mss wat weinig voor de TS
Ook bij Suzuki valt het goed mee imho.
 
Onlangs ook zo eentje zien staan op een parking en was er ook wel verbaasd over hoe goed dat er uit zag. Ook binnen, al kon ik dat enkel door het raam bekijken.

Zo'n ssangyong biedt imho ook veel waar voor je geld. Zo'n elektrische korando bv voor 31k. Al is een bereik van minder dan 300km mss wat weinig voor de TS
Ook bij Suzuki valt het goed mee imho.
Ja een auto die minder dan 300km kan rijden. Next aub..
 
Ook geen/minder LEZ zever. Die fonkelnieuwe euro6d diesel mag binnen 6 jaar, op 1/1/2030 Brussel al niet meer binnen.
Ik zou eerder naar wallonie kijken dan naar brussel.
Ik heb zelf een euro4 benzine en pas vanaf 2030 mag ik brussel niet meer binnnen.
Wallonie mag ik al vanaf 2026 niet meer binnen.
(Of dat nu ook op de autosnelwegen richting Luxemburg&Frankrijk gaat gelden, vind ik zo direct niet terug)
 
Ja een auto die minder dan 300km kan rijden. Next aub..
Alvast bedankt voor het constructieve commentaar.

Het is de TS die een vraag stelt en het is hij die moet kijken of het voor hem past. Maar even rap gerekend geeft hij aan dat hij jaarlijks ongeveer 20000km doet.
Laten we eens aannemen dat hij 300 dagen op een jaar zijn auto gebruikt, dan komen we op een gemiddelde afstand van 66km per dag. Of anders gezegd kan hij 4 dagen verder zonder te moeten opladen. ALS hij hem thuis iedere avond in de stekker kan steken, is dit perfect mogelijk.
Als hij van plan is om in de zomer ermee naar Portugal te rijden met een caravan, dat zou ik dan weer niet aanraden ;)
Gelijk hoe is zo'n e-Korando voor 30.5k€ (premie van 5k is hierin niet verrekend volgens mij) veel elektrische wagen voor dat geld, zelfs heel veel als je die premie er nog bij kunt krijgen :D

Maar ik had het over ALLE modellen van Ssanyong en dan is zo'n Grand Tivoli bv veel waar voor je geld. Maar het is nu ook niet de meest zuinige wagen.
 
Terug
Bovenaan