Beker van België 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
De jeugd v Neerpede is onze identiteit .
Maar volgens mij veel te weinig ingebracht .
We kunnen natuurlijk speculeren maar ik zit ni binnenskamers in RSCA .
Stroeykens , Kana , Armstad , El Hadj , zelfs ne Yari , Debast , ect

Gewoon heel jammer dat een Ait El Hadj, Kana en Sardella niet die stap vooruit konden zetten dit seizoen.
Debast heel veelbelovend zijn eerste echte matchen. Stroeykens en Arnstad zie ik volgend jaar wel echt stappen zetten.
Kana gisteren wel heel hoopgevend ingevallen. Deed hij tegen Antwerp ook al.
 
Ik vind Anderlecht toch nog niet herkenbaar voor de dag komen. Ze blijven bovendrijven vanboven omdat ze toch nog enkele beslissende spelers hebben en ook omdat de rest veel laat liggen. Ze hebben imo wel een kern waarvan je top 4 verwacht momenteel.

Er zit echter geen speler waardoor je een identiteit in de ploeg ziet verschijnen. Zo een Hans Vanaken kan je veel over zeggen, maar hij brengt wel een bepaalde mentaliteit, consistentie en kwaliteit élke wedstrijd. Maar er zit wel iets in daar bij Anderlecht, ik heb het gevoel dat één speler daar de boel in de fik kan krijgen. En liefst is het een rots in de verdediging ook, of een rasechte stofzuiger op het middenveld. Iemand die de verdedigende onzekerheid wegwerkt én vuur op het veld brengt. Maar die speler vinden is natuurlijk gigantisch moeilijk.

Ze hebben kans om volgend jaar de touwtjes weer een beetje in handen te nemen aangezien Brugge mogelijks in een overgang zal terecht komen. De andere ploegen gaan ook wat sterkhouders verliezen. Er zijn kansen.
“De rest laat veel liggen” is wel een absoluut foute conclusie. Gent pakt 6 punten meer dan de 4de van vorig jaar, Genk. Anderlecht zelf ook 6 punten meer dan vorig jaar. Vorig jaar liet iedereen veel liggen, dit jaar is de top-5 afgetekend bovenaan met Union met een echt hoog puntenaantal.

Anderlecht scoort het tweede meeste goals, 2de beste doelsaldo, qua xG-xGA het beste van alle ploegen (ook boven Club), in de top-15 qua afgelegde meters door passing in de wereldwijde competities (clubs als City, Bayern en Ajax staan daar aan de top). En dat met een ploeg die sinds vorig seizoen de hele as opnieuw moest uitvinden. Enkel Cullen en HVC schoot over.

Kompany is ons terug een identiteit aan ‘t geven. Een van de dingen waarvan hij zei dat we terug moesten leren was leren winnen. Dat vergt tijd maar is langzaam aan ‘t keren. Ondertussen budgettair enorm beperkt. In normale omstandigheden had men Saelemaekers, Doku en Sambi nog niet moeten verkopen en dan stond je er nu redelijk anders voor.

Het opnieuw opbouwen gaat wel weer kostbare tijd kosten. Hopelijk kan men dat snel verwezenlijken. Niet zoals vorig jaar gehandicapt de Europese match van het jaar moeten aanvatten en bouwen tot eind november. Anders blijf je bezig.
 
Gewoon heel jammer dat een Ait El Hadj, Kana en Sardella niet die stap vooruit konden zetten dit seizoen.
Debast heel veelbelovend zijn eerste echte matchen. Stroeykens en Arnstad zie ik volgend jaar wel echt stappen zetten.
Kana gisteren wel heel hoopgevend ingevallen. Deed hij tegen Antwerp ook al.
Heb het gevoel dat Kana er wel begint door te komen idd. Zou zijn moment kunnen zijn. Benieuwd of Kompany hem durft zetten ipv Olsson. Dat kan een kantelpunt voor hem worden, als hij dat dan grijpt. Die penalty, die match tegen Antwerp, die invalbeurt tegen Gent,… hij zat mentaal heel diep maar dit is een jongen met vertrouwen. En body ondertussen.
 
Gewoon heel jammer dat een Ait El Hadj, Kana en Sardella niet die stap vooruit konden zetten dit seizoen.
Debast heel veelbelovend zijn eerste echte matchen. Stroeykens en Arnstad zie ik volgend jaar wel echt stappen zetten.
Kana gisteren wel heel hoopgevend ingevallen. Deed hij tegen Antwerp ook al.
Zowel El Hadj en Kana krijgen toch ook te weinig kansen? Enfin, ik kijk zeker niet alle wedstrijden van Anderlecht, dus misschien ben ik mis.

Ik heb hier al vaak gelezen dat El Hadj een terugval kent na zijn sterke prestaties vorig seizoen, maar is dat ook niet gewoon deels door het aantrekken van Refaelov?
 
Zowel El Hadj en Kana krijgen toch ook te weinig kansen? Enfin, ik kijk zeker niet alle wedstrijden van Anderlecht, dus misschien ben ik mis.

Ik heb hier al vaak gelezen dat El Hadj een terugval kent na zijn sterke prestaties vorig seizoen, maar is dat ook niet gewoon deels door het aantrekken van Refaelov?
Correct , Kwam ook te vet terug van vakantie , de logische terugval
Kana had de pech dat Olson speelde en dan nog is Ashimeru het uitstekend deed
Kana is volgens mij nog altijd iets te defensief ingesteld .
Armstad is dan weer altijd een van de uitblinkers bij de U21
 
Zowel El Hadj en Kana krijgen toch ook te weinig kansen? Enfin, ik kijk zeker niet alle wedstrijden van Anderlecht, dus misschien ben ik mis.

Ik heb hier al vaak gelezen dat El Hadj een terugval kent na zijn sterke prestaties vorig seizoen, maar is dat ook niet gewoon deels door het aantrekken van Refaelov?

Niet echt. Er was een periode dat Ait El Hadj de voorkeur kreeg op Refaelov. En daar bewees hij toch vooral dat hij een terugval kende. Niet zo heel vreemd als 19-jarige, na een eerste echt seizoen in eerste klasse. Zie die er persoonlijk volgend jaar wel terug dichter bij staan. Want toont bij vlagen nog wel zijn kwaliteiten. Net als Kana trouwens. Bij wie het vooral een mentale kwestie lijkt. Is iemand die de zaken veel teveel overpeinst volgens een Kindermans. Waardoor die aan zichzelf gaat twijfelen. Eens hij die klik zet, zoals maandag en tegen Antwerp, alsook vaak bij ons beloften, meer en meer lijkt te gebeuren. Denk ik wel dat die kansen vanzelf gaan komen. Al had ik zelf Kana al veel meer minuten willen zien krijgen. Al spelen de sterke prestaties van Ashimeru, en de rol van Cullen daar mss ook wel een rol in. Ik zou hem zeker durven zetten tegen Union ipv Olsson.
 
“De rest laat veel liggen” is wel een absoluut foute conclusie.
Brugge was 6-9 potten op de dool, Genk onderpresteert zwaar en Standard is haar begrafenis aan het plannen. Alles in de onderste kant van de stand was ook écht van ongezien bedroevend niveau. Anders was Anderlecht al helemaal herleid tot een figurant voor de titel. Het puntenaantal van Gent doet daar niet echt toe.

Er zit meer in dan alleen wat cijfertjes.
 
Brugge was 6-9 potten op de dool, Genk onderpresteert zwaar en Standard is haar begrafenis aan het plannen. Alles in de onderste kant van de stand was ook écht van ongezien bedroevend niveau. Anders was Anderlecht al helemaal herleid tot een figurant voor de titel. Het puntenaantal van Gent doet daar niet echt toe.

Er zit meer in dan alleen wat cijfertjes.

Elk jaar zijn er ploegen die meevallen en ploegen die onderpresteren. Standard is al 5 jaar Standard niet meer en ondertussen door Antwerp uit de G5 geduwd bv.
Als je een onderpresteren van Genk kan aanhalen kan je een bovenmatig sterk presteren van Union daar net zo goed tegenover zetten: die pakken een aantal punten waar een ploeg gewoon mee kampioen wordt in normale jaren.

Qua totaal aantal punten had je dit seizoen veel nodig om bij de 1ste 4 te raken, met 64 punten ben je daar zo ongeveer altijd bij. De limiet ligt doorgaans rond de 60 punten. Sinds de crisis in november toen Kompany zogezegd zijn ‘laatste kans’ greep tegen Charleroi en hij de ploeg gevonden had pakte Anderlecht met 74% van de punten een +/- kampioenengemiddelde.

Dan heb je het gewoon zelf afgedwongen he.

Die neiging om elk succes van de tegenstander af te doen als een toevallige zwakte van hun tegenstand (ik zie dat geminimaliseer ook vaak bij mijn medesupporters als Club Europees eens stunt bv), ik vind dat wat flauw.
 
Denk dat we het bekerverlies niet mogen onderschatten. Zal er toch ferm op ingehakt hebben. Eruit gaan in de penalties is mentaal een stevige klap. Ook fysiek lijkt de kern toch wat geïncasseerd te hebben de laatste weken. Zie ons niet winnen tegen Union persoonlijk. Vol voor die 3de plaats gaan is nu de boodschap. Kloof met Union al te groot als je zondag zou verliezen, en Brugge kwalitatief de beste ploeg in de playoffs.
Het zal er vanaf hangen of Kompany leert uit de vorige matchen

Tegen Union ligt er veel ruimte op de flanken en ook in de rug dus heb je meer aan Amuzu en Raman
Als je weer alles in die trechter laat lopen op het middenveld zoals de voorbije matchen tegen hun heb je op voorhand al verloren

Kana mag trouwens misschien die stap nog niet gezet hebben (al kan je dat absoluut niet zeggen op basis van zijn invalbeurten), maar de 2 stappen achteruit die Olson heeft gezet vind ik nog veel erger
 
Ik heb het nu gewoon voor de gein nog eens bekeken. In de 15 jaar voor de playoffs (en het 18 ploegen/3 punten systeem) had je maar 2 seizoenen ('99 en '05) waarbij je er met een 61 punten niet bij de top-4 zou zitten. In sommige jaren volstond 54 punten zelfs voor plaats 3.
Vanaf 2009-2010 waren het nog maar 30 ploegen dus dat moet herberekend worden om te vergelijken.
 
Het zal er vanaf hangen of Kompany leert uit de vorige matchen

Tegen Union ligt er veel ruimte op de flanken en ook in de rug dus heb je meer aan Amuzu en Raman
Als je weer alles in die trechter laat lopen op het middenveld zoals de voorbije matchen tegen hun heb je op voorhand al verloren

Kana mag trouwens misschien die stap nog niet gezet hebben (al kan je dat absoluut niet zeggen op basis van zijn invalbeurten), maar de 2 stappen achteruit die Olson heeft gezet vind ik nog veel erger
Tegen Union is er helaas gewoon bijna geen ruimte. Waar dan ook. Zal vooral ook heel alert zijn op die corners. De vorige match daar hadden we net zo goed op voorsprong kunnen komen en dan had die match zich helemaal anders kunnen ontwikkelen. Was kantje-boordje toen.

Je kritiek op Olsson vind ik meer dan terecht, maar de laatste goeie match/invalbeurt van Raman dateert al van oktober of zo. Er is ook weinig reden om die terug te gaan opstellen vind ik. Ik denk dat je dan meer hebt aan hopen dat de opgebouwde automatismen met de andere jongens (Verschaeren, Zirkzee en Kouame) tot uiting komen. Vaak zijn het die kerels die ons erdoor slepen met flitsen en momenten.

Wie zou jij eraf halen voor Raman en Amuzu?
 
Tegen Union is er helaas gewoon bijna geen ruimte. Waar dan ook. Zal vooral ook heel alert zijn op die corners. De vorige match daar hadden we net zo goed op voorsprong kunnen komen en dan had die match zich helemaal anders kunnen ontwikkelen. Was kantje-boordje toen.

Je kritiek op Olsson vind ik meer dan terecht, maar de laatste goeie match/invalbeurt van Raman dateert al van oktober of zo. Er is ook weinig reden om die terug te gaan opstellen vind ik. Ik denk dat je dan meer hebt aan hopen dat de opgebouwde automatismen met de andere jongens (Verschaeren, Zirkzee en Kouame) tot uiting komen. Vaak zijn het die kerels die ons erdoor slepen met flitsen en momenten.

Wie zou jij eraf halen voor Raman en Amuzu?
De vorige wedstrijden is thans heel duidelijk gebleken dat bij aanvallen over de flank Union het veel moeilijk had om te verdedigen en die 3 centrale spelers het moeilijk hadden met Raman die in hun rug dook.

Goh wie eraf moet zou ik nu zo meteen ook niet kunnen zeggen, ik zou gewoon al met een andere opstelling spelen
Union speelt altijd 3-5-2
Dan kom ge gegarandeerd in de problemen als je maar 2 "lopende" spelers centraal op je middenveld hebt.

Ik zou spelen met Kouamé diep en Raman daarrond, ook 2 spelers met een groot loopvermogen dus die kunnen ook negatieve press spelen op die middenvelders.
Misschien Ashimeru (of Kana) als die fit is ipv Olson
El Hadj voor Rafaelov want die is ook nie in form + toch conditioneel beter, Amuzu voor Verschaeren en Raman voor Zirkzee
Maar het is geen fifa uiteraard

Als Kompany 0-3 wint met zijn basisopstelling zwijg ik, maar als het 2x niet lukt vrees ik voor de 3e x
De meeste clubs waar Union niet tegen kon winnen speelde ook met een stevig blok op het middenveld
 
Zelf zou ik zeker Verschaeren laten staan, als hij 100% is tenminste. Ik vind dat het vaak van zijn niveau afhangt of we goed zijn of niet. Begint hij dartel de hele match te zwerven en druk zetten, dan spelen we gegarandeerd de tegenstander aan flarden. Dan is hij overal, combineert hij met iedereen, zorgt voor goeie infiltraties, etc.
Staat hij er wat apathisch bij in het begin, dan wordt het niks. Dealbreaker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan