Begrotingsakkoord bereikt op 23/11

Politiek onmogelijk natuurlijk, maar je zou toch veel oplossen door heel de boel terug te federaliseren. Geen gewesten en gemeenschappen meer, eengemaakte administratie - waar je dan wel redelijk wat kan snoeien -, federale kieskring waarbij het aantal zetels beter het aantal stemmen vertegenwoordigt, ...

Zo kan je die Brusselse stal uitkuisen, Wallonië terug op de rails krijgen, ... da's ook een dikke win win voor ons. Alleen langs beide kanten van de taalgrens om verschillende redenen politieke utopie.
Puur rationeel gezien is dat voor mij de beste oplossing. Maar ik vrees dat we dan op termijn terug in een soort van wafelijzerpolitiek zullen terechtkomen en dat Vlaanderen zal opdraaien voor Brussel en Wallonië.

Hou er ook rekening mee dat er bij een federale kieskring niet al te veel stemmen uit Brussel en de rand naar Vlaamse partijen zullen gaan. Ik zou echt eens willen weten hoe zo een regering er dan zou uitzien.

Van Brussel mag men trouwens één gemeente maken, dat Brussels gewest is altijd een gedrocht geweest.

Hou er ook rekening mee dat er bij een federale kieskring niet al te veel stemmen uit Brussel en de rand naar Vlaamse partijen zullen gaan. Ik zou echt eens willen weten hoe zo een regering er dan zou uitzien.
Dat zou niet anders zijn dan nu, er zijn nu ook al geen quota of dergelijke voor het federaal parlement. Hoeveel Nederlandstalige en Franstalige parlementairen er naar het federaal parlement gestuurd worden vanuit Brussel hangt volledig af van hoe de Brusselaar stemt (nu zijn dat meestal 2 of 3 van de 15 afgevaardigden die Nederlandstalig zijn)

Betreft de zgn vereenvoudigde aangifte. Niet accepteren en je eigen cijfers invullen. Als je eigen cijfers verschillen, je eigen cijfers intypen. Er zijn altijd een paar posten die je zowiezo 200 eur extra opleveren.

Hoe besparen in BE?
1) het aantal personen in rechtstreekse en onrechtstreekse loondienst van alle overheden in BE drastisch verminderen
2) Alle subsidies schrappen behalve deze voor wetenschappelijk onderzoek en innovatie
3) De absurditeit van deelregeringen en gewestregeringen en al hun overhead opdoeken
4) Alle pensioenen beperken tot max 5000 EUR/mnd bruto
5) Fiscale koterijen wo managementvennootschappen en flexijobs opdoeken

En ik kan nog een tijdje doorgaan.

Stel, ge schaft de dienstencheques af, welk alternatief biedt gz aan om zwartwerk tzgen tz gaan? Die dienstencheques, hoe lelijk ok, zijn een van de meest succesvolle arbeidsmarktmaatregelen die we kennen. Duizenden werknemers ib duidelijk zwakke positie bouwen sociale rechten op die ze niet zouden kennen als ze verleid worden door zwart geld

Ik zou dienstencheques nu eerlijk gezegd ook graag ofwel duurder en inkomensafhankelijk, ofwel afgeschaft zien worden.
Het is al te vaak een middel voor mensen die middelen genoeg hebben om zelf hun huishoudhulp te betalen, en langs de vraagzijde: zwartwerk als huishoudhulp is natuurlijk een stuk minder interessant geworden nu de werkloosheid beperkt is in de tijd...

Betreft de zgn vereenvoudigde aangifte. Niet accepteren en je eigen cijfers invullen. Als je eigen cijfers verschillen, je eigen cijfers intypen. Er zijn altijd een paar posten die je zowiezo 200 eur extra opleveren.

Ik ben benieuwd welke dat volgens jou zijn? Ik heb er alvast zo goed als geen...

Ik zou dienstencheques nu eerlijk gezegd ook graag ofwel duurder en inkomensafhankelijk, ofwel afgeschaft zien worden.
Het is al te vaak een middel voor mensen die middelen genoeg hebben om zelf hun huishoudhulp te betalen, en langs de vraagzijde: zwartwerk als huishoudhulp is natuurlijk een stuk minder interessant geworden nu de werkloosheid beperkt is in de tijd...

Ik ben benieuwd welke dat volgens jou zijn? Ik heb er alvast zo goed als geen...
Stuur mij PB Ik zal zeggen welke.

Terug
Bovenaan