phate_13
Well-known member
Dat jij dat waardeloos vindt, maakt niet dat de vergelijking waardeloos is. Zeker niet als je zelf onwaarheden opwerpt. "Cijfers/studies" weerspiegelen de werkelijkheid niet. "Mijn mening wel". Dat is pas waardeloos. Je maakt heel wat, om het even bruut als u te blijven benoemen, waardeloze assumpties die nergens op slaan.Probleem is dat die cijfers/studies niet de werkelijkheid weerspiegelen - ik vind die vergelijking dan ook waardeloos.
- gezin met 2 wagens waarvan 1 bedrijfswagen, het feit dat de bedrijfswagen een pak meer zal rijden zegt niets over het gebruik wanneer beiden privé wagens zouden zijn. Neem die bedrijfswagen weg en de kans is redelijk groot dat er +/- evenveel km gereden worden. Bijkomend - wanneer bvb. OV echt een betere keuze is zal iemand met een bedrijfswagen ook gewoon het OV nemen hoor.
- dat bedrijfswagens gemiddeld meer km doen is logisch, er zit immers een deel echte bedrijfswagens tussen - je zou dus al moeten gaan kijken naar enkel de pure privé kilometers. Edit: daar zal een verschil zijn - maar dat gaat volgens mij geen kloof zijn - maar op basis van kleine steekproef in omgeving en bij werkgever.
- een wagen/fiets/moto zijn imo de enige middelen die toelaten om verplaatsingen te combineren in sub -optimale omstandigheden (locatie, werkuren, ...). Het gebrek aan flexibiliteit in het OV is onoplosbaar. Voor e-bikes zie je imo wel een verschil in de praktijk.
En op al je punten: Vandaar de vergelijking met Nederland er bij... die je compleet negeert.
Ik ga akkoord dat we nooit een exacte één op één voorspelling zullen kunnen doen van de exacte gevolgen. Maar dat het aantal kilometers zou afnemen als mensen hier zelf meer zouden voor moeten betalen is een evidentie. In welke mate, daar is discussie over mogelijk. Maar again, het voorbeeld van Nederland geeft al weer dat er best wel wat ruimte voor verbetering is.
Laatst bewerkt: