contextbinder
Well-known member
Waarom moet je dan speciaal dingen gaan doen voor mensen die hun leven inefficiënt inrichten? Met alle respect voor alleenstaanden met kinderen die het zwaar hebben, die verdienen van mij wel wat financiële verlichting, maar alleenstaanden zonder kinderen die er toch bewust voor kiezen om zelf in een appartement of huis alleen te gaan wonen, moeten we daar nu echt centen in gaan steken?
Maar er zijn wel een paar forfaitaire zaken die in het nadeel van alleenstaanden zijn, dat is imo niet fair - al zijn dat geen grote bedragen - anderzijds betalen alleenstaanden zonder kinderen ook wel voor de kinderen van een ander bvb.
Even voor de duidelijkheid - mijn reactie had betrekking op de nogal harde formulering m.b.t. inefficiënt inrichten i.f.v. alleenstaanden. Bepaalde zaken zijn niet noodzakelijk een bewuste keuze, net zoals een scheiding, maar zelfs dan nog - wat vrijheid van keuze mag ook geen probleem zijn. Dat geld ook voor het gegeven kinderen wat mij betreft.
Wat me wel stoort is dat er voor de verkiezingen wel een politieke consensus leek te bestaan om die peanuts recht te zetten - begrijpelijk dat men nu andere zaken prioriteit geeft - maar die prioriteiten waren voor de verkiezingen ook al duidelijk - maar t.g.v. het gegeven van stemmen halen heeft men dat niet gecommuniceerd - het systeem van verkiezingen is in feite grotendeels compleet achterhaald wanneer men A belooft en Z uitvoert terwijl de context A gewoon onmogelijk maakt. Werken moet lonen wordt dan: langer werken, minder loon, minder pensioen en hogere belastingen.
Mocht men de maatschappij enkel beoordelen op efficiëntie kan men meteen starten met het elimineren van 50% van de bevolking en kan het gegeven gepensioneerde in vele gevallen gereduceerd worden tot "nutteloze eter".