Begrotingsakkoord bereikt op 23/11

Ministers zaten al van 10u30 gisteren samen, vermoedelijk zonder powernapjes. Hoe consistent zijn die heren na zoveel slaapdeprivatie? En dan moet De Wever nog een toelichting geven. Ik krijg al vaak als ik dat lees.

Of snuiven die coke om te blijven gaan? Met koffie haal je dat niet, tenzij je hypersensitief aan cafeïne bent.

Pakjestaks op niet-europese webshops a la Shein is alleszins al een goed signaal (minder goedkope rommel) maar zal toch niet veel extra geld opleveren?

Hoppaaa daar gaat de index.
Geen indexering voor hogere lonen meer.

Misschien eens tijd om de index af te schaffen want dat is toch maar iets voor de select few.

Ministers zaten al van 10u30 gisteren samen, vermoedelijk zonder powernapjes. Hoe consistent zijn die heren na zoveel slaapdeprivatie? En dan moet De Wever nog een toelichting geven. Ik krijg al vaak als ik dat lees.

Of snuiven die coke om te blijven gaan? Met koffie haal je dat niet, tenzij je hypersensitief aan cafeïne bent.
Bwoah nee. Genoeg middeltjes op voorschrift te krijgen.

Hoppaaa daar gaat de index.
Geen indexering voor hogere lonen meer.

Misschien eens tijd om de index af te schaffen want dat is toch maar iets voor de select few.

Het is een flat rate. Als dat berekent is op 2% index verliezen we wel (boven 4000 bruto), maar als de index zo nog eens 10% bedraagt verliest iedereen met meer dan 4000 bruto enorm. Kan nogal een verschil geven tussen iemand die 3999,99 of 4000,01 verdient...
Hmmm tot 4000 euro krijgt je dus volledige index... Kan wel eens pijnlijk worden.

Het is een flat rate. Als dat berekent is op 2% index verliezen we wel (boven 4000 bruto), maar als de index zo nog eens 10% bedraagt verliest iedereen enorm, zelfs iemand met een gemiddeld loon. Wil daar de uitwerking wel eens van zien.
Hmmm tot 4000 euro krijgt je dus volledige index... Kan wel eens pijnlijk worden.
Maar ze spreken over een centenindex.
Krijgen mensen boven 4k dan gewoon een vast bedrag? Vb. Iedereen boven 4k krijgt 20€ netto extra
Of helemaal niks?

Op aardgas gaat het volgens mij om accijnzen, die aan de elektriciteit verlaagd worden (wat onnodig is als je geld zoekt).
Maar aangezien de btw berekend wordt op het bedrag + accijnzen, stijgt die natuurlijk ook (in absolute cijfers, niet in percentage).

Maar aangezien de btw berekend wordt op het bedrag + accijnzen, stijgt die natuurlijk ook (in absolute cijfers, niet in percentage).

Ja, maar dat noemen we geen BTW stijging eh, dat is gewoon een gevolg omdat de onderliggende prijs stijgt.

Maar ze spreken over een centenindex.
Krijgen mensen boven 4k dan gewoon een vast bedrag? Vb. Iedereen boven 4k krijgt 20€ netto extra
Of helemaal niks?

80 euro. Maar als dat 2 keer gebeurd met een serieuze index verliezen die wel veel. En dan hebben we het nog niet dat al je volgende indexeringen ook geimpacteerd zijn.
Als je over 2 keer 500 euro moet laten liggen en er nog 20 jaar geindexeerd moet worden met 2% scheelt dat wel 750 euro per maand op het einde van je carriere. En mogelijks in je pensioen ed. Is wel een harde maatregel imo.

Terug
Bovenaan