fomix
Well-known member
Zelfs daar gaat het mij niet over. Want dat kunnen ze goed eh, polariseren en bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten.En aan de echt rijke stinkers raken? Keep on dreaming zeker?
Arm vs rijk
Waal vs Vlaming
Vlaming vs Brussel
Immigrant vs Belg
Werkloze vs werkende
Zieke vs werkende
....
Tis altijd een ander zijn fout en nooit die van ons.
Bovenop ETS2 natuurlijk dat er ook nog aankomt.45 euro op jaarbasis lijkt me nogal ... weinig van impact?
Komt er nog is bij dat we al één van de meest herverdelende landen zijn ter wereld.Ik ben op zich ook niet tegen een sociale herverdeling van de middelen. Ik besef zelf dat ik comfortabel ergens in het bovenste kwart zweef en in tegenstelling tot veel anderen besef ik dat België in de kern één van de beste landen is om in te leven. Er zijn slechts 3 landen ter wereld waar het mediaan vermogen hoger ligt dan in België, dat zegt genoeg. En Australië kampt dan nog met een joekel van een housing affordability crisis waardoor hun "beter resultaat" dan ook voor interpretatie vatbaar is. Met uitzondering van Luxemburg doen we het comfortabel beter dan al onze buurlanden: 2x vs Nederland & Frankrijk, de median Duitser heeft 1/4 van de median Belg.
Die 40€ éénmalig minder is met volgende parameters:Ik begrijp wel goed, dat dit natuurlijk iets is dat een zeer hoge zichtbaarheid heeft. Waardoor dat kleine bedragen enorm uitvergroot worden qua perceptie.
- Nog 25j werken
- Elk jaar index van 2%
een totaal bedrag van 15.5k€ tegen uw pensioen. Dus zo insignificant is dat bedrag niet.
Kijk maar is op uwe belastingsbrief hoeveel van die tijdelijke bijdragen en belastingen daar al opstaan.Ik heb er geen probleem mee dat men extra crisisbelastingen of dergelijke voorziet.
Gezien alle berichtgeving van de laatste jaren is het misschien ook wel wat naief om de betaalbaarheid van uw verbouwing te laten afhangen van de subsidies je krijgt.Tuurlijk, maar zorgt er wel voor dat als je nu een middenklasser bent die net een grote verbouwing voor begin volgend jaar gepland had, het hard gaat voelen.
Hier thuis alles gedaan zonder subsidies omdat:
- we ofwel er te veel voor verdienden
- het sop (papierwerk) de kolen (premie) niet waard was
En ook wel om te vermijden dat ze weten wat ik allemaal in mijn kot heb steken dat ze het later nog is kunnen taxeren
.