SomeDude
Banned
Het is zondagIk hoop dat we het te pessimistisch inschatten, we zullen zien.
Je moet je eens afvragen wat je vandaag gaat doen moest niemand werken
Dat begint bij: geen elektriciteit, geen internet, geen hulpdiensten, ...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het is zondagIk hoop dat we het te pessimistisch inschatten, we zullen zien.
Dat... is helemaal niet de bedoeling van die extra-legale voordelen. Maar sorrie, ik stop ermee. We zijn offtopic aan gegaan.Als dat de bedoeling is om specifiek die ene groep vooruit te helpen: zeker. Daarvoor is het kost-gewijs niet efficiënt.
)Dat zijn de uitzonderingen. Je kan perfect zeggen dat zondagsopeningen in principe verboden moet worden (of zwaar ontmoedigd moet worden) zonder dat je daarom ALLE zondagsarbeid zou verbieden.Het is zondag
Zo uitzonderlijk is weekendwerk of zondag werk toch niet?Dat zijn de uitzonderingen. Je kan perfect zeggen dat zondagsopeningen in principe verboden moet worden (of zwaar ontmoedigd moet worden) zonder dat je daarom ALLE zondagsarbeid zou verbieden.
A maar die weekendwedstrijd kan niet meer plaatsvinden aangezien dat er niemand mag werken om de sporthal open te houden.Dat zijn de uitzonderingen. Je kan perfect zeggen dat zondagsopeningen in principe verboden moet worden (of zwaar ontmoedigd moet worden) zonder dat je daarom ALLE zondagsarbeid zou verbieden.
Vanuit economisch perspectief is het logisch dat je een zaterdag/zondag behandelt zoals elke andere dag. Vanuit maatschappelijk perspectief lijkt het me echter logisch dat je minstens 1 dag per week hebt dat een gezin standaard bij elkaar kan zijn, tenzij het echt niet anders kan, zodat mensen kunnen afspreken om samen dingen te doen.
Ik denk dat we niet mogen onderschatten wat flexibilisering doet op het vlak van verenigingswerk. Ik heb enorm veel bewondering voor de baskettrainer van mijn zoon die 12-uurshiften doet, maar toch in staat is om, dankzij zijn directe collega en wss flexibiliteit van de rest van zijn gezin, elke dinsdag, vrijdag en weekendwerdstrijd er toch kan staan. Maar dat is verre van bij alle werkgevers zo mogelijk.
Daarom dat ik in een eerder bericht zei dat het niet voor alle sectoren kan gelden, zoals hulpverlening. Op zondag vallen mensen ook van de trap en worden er ook misdrijven gepleegd.Het is zondag
De maatschappij verandert. Hier zijn de winkels die op zondag open zijn, voornamelijk albert heijn en delhaize, zo waanzinnig druk dat ik het tegenwoordig probeer te vermijden. Daar gaan ook volle winkelkarren naar buiten. Mensen verleggen hun boodschappen dus bewust naar zondag.
Er is dus zeker vraag naar. Als de verloning correct is en de werknemers kunnen er vrijwillig instappen, zie ik hier absoluut geen probleem in.
Er zijn al overheidsinstanties 7/7 open, net als andere bedrijvenDaarom dat ik in een eerder bericht zei dat het niet voor alle sectoren kan gelden, zoals hulpverlening. Op zondag vallen mensen ook van de trap en worden er ook misdrijven gepleegd.
Winkelen op zondag is daarentegen wat mij betreft niet essentieel, dat kan je ook op een week- of zaterdag doen mits de nodige organisatie, al is het maar om de mensen die in zulke winkels werkzaam zijn ook tijd te gunnen met anderen op een dag dat de meesten vrij zijn.
Zoals @JPV zegt, is het beter om uitzonderingen (en het zijn er toch al wat) op zondagsrust beperkt te houden. Als 7/7-openingen gelden voor winkels, waarom dan op termijn ook niet voor overheidsinstanties en andere bedrijven? Er is immers geen verschil tussen iemand die op zondag wil winkelen en iemand die op zondag zijn rijbewijs wil verlengen. Maar zoals altijd: zolang de mensen zelf niet meteen last ondervinden van een maatregel, vinden ze alles prima, totdat ze zelf aan de beurt zijn.
Dit. In België zijn er maar weinig die zondags willen werken. Open zijn op zondag komt de winstgevendheid van de werkgever enorm ten goede. Als je geen personeel daarvoor vindt gaat zich dat sowieso vertalen in betere verloning op zondag of meer flexibiliteit.Hier is dat ook en die winkels draaien op studenten op zondag. Dat heeft dus weinig impact op een werknemer die zijn zondagsrust wilt.
Zal hier wss ook zoiets worden.Albert Heijn gebruikt in Nederland zo goed als jobstudenten om te draaien... hoezo verloning correct en werknemers er vrijwillig instappen...
![]()
In Nederland klussen tieners al vanaf 13 jaar bij in de supermarkt: zien we straks in ons land soortgelijke praktijken? | VRT NWS Nieuws
Als 13-jarige rekken vullen om iets bij te verdienen: in Nederland kijkt niemand er nog van op. Terwijl Albert Heijn en Jumbo over de grens online actief jongeren aanwerven, weerklinkt in België kritiek. “We hebben het over kinderen die op die leeftijd moeten buitenspelen.”www.vrt.be
een uitzondering is niet noodzakelijk uitzonderlijk.Zo uitzonderlijk is weekendwerk of zondag werk toch niet?
Het wordt nu nog uitgebreid heb ik gelezen. Flexijob gaat vanaf voor alle sectoren.Voor handenarbeid die weinig kennis vereist, cq: een schap/rek aanvullen in de AH of iets dergelijks vrees ik qua tewerkstelling het ergste want een flexi kan dat in de meeste gevallen overnemen en is goedkoper voor de werkgever.
Weer een flater van de vorige regering met dit stelsel (initieel voor de Horeca in ruil voor een witte kassa) uit te breiden...
Nee. Omdat je minstens 35 gewerkte jaren hebt, zal je geen last ondervinden van de malus.Ik kan op mijn 61ste op pensioen, dan heb ik 42 jaar gewerkt. Volgens (het huidige) MyPension heb ik 170€/maand meer als ik tot mijn wettelijk pensioen van 67 werk.
Betekend dit nu dan dat als ik op mijn 61ste op pensioen ga er een malus afgetrokken wordt? Leuk dan! Dan moet ik 48!! jaar werken voor mijn normale pensioen bedrag te hebben.
Oef! Ik heb wel nog even te gaan naar mijn pensioen maar ik begon al lichtjes te panikerenNee. Omdat je minstens 35 gewerkte jaren hebt, zal je geen last ondervinden van de malus.