Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Klinkt mooi maar kan en zal nooit werken, maar akkoord dat eens een grondige vereenvoudiging doorheen heel het systeem normaliter ook moet resulteren in een nutteloze overhead die komt te vervallen - enig probleem: wat ga je doen met al die mensen die deze taken uitvoeren - hoeveel mensen zijn dagdagelijks bezig met subsidies, cheques, loonadministratie in de ruime zin, belastingen, leasingbedrijven etc. dat zijn duizenden mensen. Hoeveel bedrijven gaan er failliet?Holy fuck, steek nu eens gewoon alles in de personenbelasting en verwijder elke subsidie, cheque, uitzondering of achterpoort. Elk inkomen - of het nu werk of kapitaal is - mee erin. En dan kan je de schalen verlagen met zoveel meer inkomsten.
Toch ook hier eens posten - imo lijkt dit een vreemde keuze of zie ik dat verkeerd?
Nog in de nota: https://www.tijd.be/politiek-econom...nt-in-nieuwe-supernota-de-wever/10583667.html
beursaandelen verlaagd van 10.000 naar 6.000 euro winst. Er wordt in een aftrekbaarheid van minderwaarden binnen het jaar voorzien, zonder overdraagbaarheid.
Yikes ik wou stoppen op mijn 45ste na 20j werken, dat is bijna geen pensioen dan.Ze leggen dus nog een grotere ketting rond uw nek. Als ik dus op 50 jaar (na 28 jaar full time werken met maximum loon waarmee ik kan bijdragen voor pensioen) ermee wil stoppen. Dan krijg ik 35% minder pensioen. Vinden we dit nu allemaal normaal?
Yikes ik wou stoppen op mijn 45ste na 20j werken, dat is bijna geen pensioen dan.
Valt dat gegarandeerd minimum pensioen na 20j werken van Vooruit dan weg?
Definieer vervroegd pensioen. Als je op je 45ste stopt en op je 60ste nog een paar jaar gaat werken, ben je dan vervroegd gestopt? Zou het niet eerder iets te maken hebben met wanneer je je pensioen opneemt (vervroegd aan 63 i.p.v. wettelijk aan 67, omgekeerde van het bonussysteem dus)? Ik dacht nu wel dat je nu ook niet op je 63 op pensioen kunt zonder voorwaarde van x jaar loopbaan dus dat lijkt wel wat in strijd daarmee.Yikes ik wou stoppen op mijn 45ste na 20j werken, dat is bijna geen pensioen dan.
Valt dat gegarandeerd minimum pensioen na 20j werken van Vooruit dan weg?

Ik heb wat IWDA ETF's.Voor de beleggers: Dat is toch wel een dingetje imo
Nog in de nota: https://www.tijd.be/politiek-econom...nt-in-nieuwe-supernota-de-wever/10583667.html
beursaandelen verlaagd van 10.000 naar 6.000 euro winst. Er wordt in een aftrekbaarheid van minderwaarden binnen het jaar voorzien, zonder overdraagbaarheid.
Best eenvoudig hoor: het voorstel is om 5% belastingen te betalen op de winst op je ETF's - maar pas geldig vanaf 6000 € winst (dus alles onder de 6000 € winst is vrij van belastingen), als je 8000 € winst zou hebben betaal je 5% op 2000 € (8000 € - 6000 € vrijstelling).Ik heb wat IWDA ETF's.
Wat betekent dit precies voor mij? (Indien mogelijk uitleggen op het niveau van een 16 jarige aub)
Wat als je altijd verkoopt voor de 6k winst en daarna opnieuw inkoopt?Best eenvoudig hoor: het voorstel is om 5% belastingen te betalen op de winst op je ETF's - maar pas geldig vanaf 6000 € winst (dus alles onder de 6000 € winst is vrij van belastingen), als je 8000 € winst zou hebben betaal je 5% op 2000 € (8000 € - 6000 € vrijstelling).
Bijkomend kan je verlies niet overdragen naar volgend jaar.
Geen idee - het zijn nog maar voorstellen, de uitwerking zal voor later zijn en ik sluit ook niet uit dat het nog steviger zal wordenWat als je altijd verkoopt voor de 6k winst en daarna opnieuw inkoopt?
In 2024 ontvingen gemiddeld meer dan 290.000 werkloze Belgen een uitkering, zo blijkt uit cijfers van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA). Bijna de helft zit al langer dan twee jaar thuis zonder job.
Lijkt me een recept voor verwarring. Hoe bereken je dan op ETF's die je hebt verkocht halfweg het jaar en daar weer een andere investering mee gekocht hebt?Begrijp ik het nu verkeerd of zou de solidariteitsbijdrage niet bij verkoop gelden maar gewoon bij winst elk jaar? Ik had altijd begrepen dat de meerwaardebelasting alleen bij verkoop zou gelden. Dus als je bijvoorbeeld investeert in uw ETF's dat dit pas zou gelden als je ze laat uitbetalen bij bijvoorbeeld uw pensioen.
Oké, sorry ik moest mijn voorbeeld duidelijker makenLijkt me een recept voor verwarring. Hoe bereken je dan op ETF's die je hebt verkocht halfweg het jaar en daar weer een andere investering mee gekocht hebt?