Tot nu was het nog iets of wat haalbaar doordat hybride wagens nog interessant waren. Nu dat enkel nog elektrische wagens fiscaal interessant zijn en zelf dat stelselmatig gaat dalen qua aftrekbaarheid liggen de kaarten voor de toekomst anders. Het moet voor een werkgever eveneens betaalbaar blijven.
Ik heb 5 jaar terug een dik uitgeruste bmw 3 gekocht voor een 47k. Mijn vriend rijdt daar nu mee in zijn vennootschap, we hebben van de week offerte gevraagd om die te vervangen, willen we zelfde luxe en comfort bewaren mogen we 116k neerleggen voor een elektrische wagen. Voor diezelfde 47k heb je vandaag een kleine stadswagen met een effectieve range van 200km. Zelf wij als zogezegd fortuinlijke zelfstandige beslissen om de vorige wagen gewoon op te rijden ipv nieuwe te kopen.
En dat is maar 1 wagen, bedrijven moeten zo ganse wagenparken gaan vernieuwen op termijn, dan verdwijnt de salariswagen hoor. Zeker in combinatie met hogere vraag naar thuiswerk, ik heb al bedrijven gehoord die de toekenning van een bedrijfswagen voortaan koppelen aan het percentage aanwezigheid op kantoor.
Huh?
Een 3-serie bestaat nu niet in elektrische uitvoering.
Maar als je naar een i4 gaat (toch wel een model hoger dan een 3-serie) dan heb je voor 65-75k toch een goed uitgeruste i4 hoor.
Dat is mijlenver van die 116k, dan zit je al aan een i5 met enorm veel opties of een m60 met wat opties.
.
.