Zijn het er dan zoveel dat betrapt worden bij zwart werk nadat ze een ziektebriefje hebben? Ik zou de dokter dan inderdaad viseren en ook de misbruiker zwaar straffen.Nie door de maatschappij of overheid.
Voor mijn part. Als iemand door een dokter wordt thuis geschreven en die wordt alsnog betrapt aan het (zwart) werk mag de overheid een onderzoek openen bij de orde der geneesheren.
Jij gooit artikel 10 en 11 van de grondwet al meteen overboord? Volgens mij is elke Belg gelijk?
Voor jou mag tante Rita die al 30j deeltijds huishoud hulp is, maar op haar 55e vind dat het wel goed geweest is dan thuis blijven zonder verdere controle? Want ze heeft lang genoeg gewerkt..
Je moet voorkomen dat mensen langdurig gaan profiteren of op een vervangingsinkomen leven. Dat doe je vanaf de 1e keer (niet de 1e dag)
En als jij ziek valt en het volgens de regels speelt dan zal je geen risico lopen of financiële risico's hebben hoor.
Enkelingen?
295.000 volledig werklozen in 2023
Uitgaven RVA: bijna 4 miljard dacht ik
Van die 295.000 zijn er in kwartaal 2 ochottekes 7290 gecontroleerd op cumul (+2,5% dus van de werkloze) en is al 30% in inbreuk
Van die 295.000 zijn er in kwartaal 2: 4927 gecontroleerd op doorgegeven gezinstoestand (1,5% dus) en loopt al 20% tegen de lamp
En dan heb ik nog geen cijfers opgezocht van het Riziv.
Die in jou schoonfamilie is dus van die 19j ook 17j thuis geschreven door een dokter.
En jij bent geen dokter? dus waarom mag jij over hem wel oordelen? Het zijn dezelfde dokters die ook andere thuisschrijven hoor![]()
Waar zeg ik iets dat onze tante zomaar mag beslissen of het goed geweest is en thuis kan blijven? Nergens volgens mij?
Ik geef u volledig gelijk zelfs? Ik heb nergens iets positiefs gezegd over profiteurs volgens mij??? Ik vind wel dat we erover moeten waken dat we niet TE streng worden, zoals ik al zei ik krijg kippenvel als ik moet denken dat ik een ernstig ongeval krijg en verplicht wordt andere jobs uit te voeren waar ik totaal niet goed in ben ipv me te laten recupereren zoals dokters me voorschrijven.
Dat de cijfers zo erg waren, wist ik zelfs niet, nogmaals de profiteurs moeten eruit, daar ligt het probleem en laten we daar zeer streng tegen optreden. Niet tegen de goede huisvader die eens pech gehad heeft en in een loopbaan van 45jr eens 6maanden thuis moet zitten.
Mijn schoonfamilie had ik niet bij de discussie moeten betrekken, verkeerd voorbeeld. Het gaat me zelfs niet over dokter spelen of niet, de helft van de tijd was er nog niet eens sprake van werk.