Ik zie gewoon het volgende gebeuren. Men doet niks. Europa komt in januari af met: Ah er is geen nota? Wacht efkes!Dit is ook mijn indruk o.b.v. wat er tot nu toe qua voorstellen in de media al is gelekt.
Allemaal heel mager, nergens echte grote fundamentele veranderingen (bijv. sterk terug schroeven werkloosheidsuitkeringen, belasten van huurinkomsten, meerwaardetaks op aandelen, minder geld voor onderwijs, ....) dat zijn de echte grote veranderingen die we nodig hebben. Dat mikken ze zelfs niet op. Hoe willen ze dan ooit al die miljarden gaan besparen?
Ja ok, maar waarom zijn ze dan zolang mee aan tafel blijven zitten? Dat ze dan vanaf het begin ervoor bedankt hadden.
Een weekje later: Voila er IS een nota en jullie gaan dit gewoon uitvoeren. (En die nota gaat factor MAAL 2 zijn tov de huidige nota hé qua besparingen)
Ah jullie willen niet? Wij bevelen dat gewoon. Geen regering? WIJ zijn de baas, dus jullie doen dit gewoon. Amen! Mss dat onze politiekers ook stiekem gewoon hopen op dat scenario? Dan kunnen ze de zwarte piet doorgeven aan Europa en dan hopen ze dat dit hun géén stemmen kost?
Ik hoop ook ergens dat als er 'niks' gebeurt dat Europa de ballen heeft om dit te doen. Men zaagt over een sterk Europa! Wel laat het dan eens zien. Of zijn we ook op dit vlak gewoon een papieren tijger?
En ja dit gaat dan pijn doen. Maar anders is het ook gewoon afstel en dan gaat de pijn achteraf nog erger zijn.
Neen he.