Silence
Well-known member
Bekijk het luik Defensie. Valt niet eens onder ambtenaar, hebben een ander statuut.
Optrekken pensioen leeftijd naar 67j. +11jaar
Pensioen berekening over ganse loopbaan
Ziekte regeling zoals in de privé na 30dagen 70%
Aanpassing indexering lonen
Goh ja.
Pensioen op 55 of 56 is er ook wel wat over misschien, nee?
Pensioen regeling over de ganse loopbaan? Dat is vooral nadeling voor diegene die nu voor het pensioen staan en pas op latere leeftijd zijn "ingestapt"?
Ziekte regeling.
Ik heb momenteel nog +150 dagen staan denk ik. Ik hoop echt dat ik ze nooit nodig te hebben.. sommige zien dat idd als enkele dagen verlof extra.
Werkt ook in 2 richtingen. Stel dat ik op mijn 40 zwaar ziek zou worden en al mijn dagen nodig heb. Dan heb ik erna nog maar 21 dagen per jaar.. dan is het scenario uit de privé misschien beter?
Systeem van de indexeringen is mij nog steeds niet duidelijk wat ze willen en hoe men dat ziet.
Van bovenstaande vind ik dit nu niet de "harde klappen" en al mijn voordelen kwijt zijn. En de soep zal nooit zo heet gedronken worden als ze is opgeschept
. En daarom is het goed dat men de verantwoordelijkheid meer bij de werkgever wil leggen, het is imo aan de werkgever om een gezonde taakverdeling te hebben en oog te hebben voor die ene collega die nooit nee kan zeggen en allerlei extra bekommernissen op de werkvloer naar zich toetrekt. Ik had zo vorig jaar een collega die op en af uitviel, ze was halftijds opnieuw opgestart maar bleef onzeker in haar job en stortte zich naast haar dossiers op nevenactiviteiten zoals rekrutering, die deelde (in haar vrije tijd) nonstop vacatures en sfeerbeelden op social media - contacteerde dagelijks op linkedin enkele mogelijke geïnteresseerden - kwam af met ideeën hoe we mensen konden aantrekken, omdat die er zo hard van overtuigd was dat extra handen in ons team haar konden ‘redden’. Zij had geen job met status en een dikke wagen, ze deed haar werk gewoon graag en wou dat niet opgeven. Op den duur frustreerde haar jacht naar nieuwe collega’s haar zo fel dat net daarop ze weer uitviel. Zo’n zaken zou je als werkgever moeten oppikken en vermijden.