Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

• Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

• Ik heb een partner al bedrogen.

• Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

• Geen van bovenstaande.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Hier ook een gezellige situatie.. ik weet en heb bewijzen (foto’s op zijn facebook) dat de moeder van mijn petekindje (close vriendin) vreemd gaat. Ze is een week op vakantie geweest zogezegd met een collega. Mijn vriend en ik zijn voor haar reis er nog een avondje iets gaan drinken en dan vertelde ze uitdrukkelijk in bijzijn van haar man over haar reisplannen met een collega. Ik voelde toen al dat er iets niet klopte en had wel al een vermoeden met wie ze wel zou gaan. Haar man heeft zich een volle week in bochten gewrongen qua combinatie werk-zorg voor de kinderen. Toppunt is dat tijdens haar reis heel het gezin getroffen geweest is door een zeer besmettelijke schimmel via jeugdbewegingkamp van 1 van de kinderen. Die man moest lopen naar de huisarts, kinderen niet meer welkom op speelplein/crèche, al hun huisdieren naar de dierenarts en hulp van zijn ouders/zijn zus met besmettelijke kinderen. Wij kunnen voor elk klein prul rekenen op haar man. Is doodbrave mens. Vorig jaar hebben wij tijdens de overstromingen gevochten om het water buiten te houden, die man stond hier onmiddellijk in zijn laarzen om in de gietende regen te helpen graven en water wegpompen. Tijdens ons verlof was hij als eerste om aan te bieden onze huisdieren en planten te komen verzorgen. Zit echt met wrang gevoel in mijn maag. Ik wil mij daar liefst vanal niet mee moeien maar daar vind ik geen rust in. Hem rechtstreeks aanspreken vind ik ne gevaarlijke. Haar confronteren? Ja, maar ik kan hare kop op dit moment eerlijk gezegd niet zien, ben zo diep teleurgesteld in haar en anderzijds, wat als ze zegt ‘so what, laat mij doen en moei u niet’. Die kans schat ik echter het hoogst in, ik heb een vermoeden dat haar zus hier eerder op gestoten is. Die liep er de deur plat en wil plots niets meer met haar te maken hebben. Vermoedelijk is die er eerder op uitgekomen dat haar wekelijkse bezoekjes aan de fitness in realiteit iets anders zijn. Twijfel dan ook om bij haar te polsen wat zij weet.
Maar eerst en vooral even uit hun buurt blijven dat mijn huisdieren geen schimmels oplopen, dat geeft mij wat tijd :/…
Een anonieme brief schrijven en uw bewijzen bundelen? Ik stel me dan in de positie van die man, ik zou het toch enorm apprecieren als iemand (zelfs al is het anoniem) de eerlijkheid opbrengt om mij dit te vertellen, met begrip dat het anoniem gebeurt vanwege de gevoeligheid van de situatie.

Hier ook een gezellige situatie.. ik weet en heb bewijzen (foto’s op zijn facebook) dat de moeder van mijn petekindje (close vriendin) vreemd gaat. Ze is een week op vakantie geweest zogezegd met een collega. Mijn vriend en ik zijn voor haar reis er nog een avondje iets gaan drinken en dan vertelde ze uitdrukkelijk in bijzijn van haar man over haar reisplannen met een collega. Ik voelde toen al dat er iets niet klopte en had wel al een vermoeden met wie ze wel zou gaan. Haar man heeft zich een volle week in bochten gewrongen qua combinatie werk-zorg voor de kinderen. Toppunt is dat tijdens haar reis heel het gezin getroffen geweest is door een zeer besmettelijke schimmel via jeugdbewegingkamp van 1 van de kinderen. Die man moest lopen naar de huisarts, kinderen niet meer welkom op speelplein/crèche, al hun huisdieren naar de dierenarts en hulp van zijn ouders/zijn zus met besmettelijke kinderen. Wij kunnen voor elk klein prul rekenen op haar man. Is doodbrave mens. Vorig jaar hebben wij tijdens de overstromingen gevochten om het water buiten te houden, die man stond hier onmiddellijk in zijn laarzen om in de gietende regen te helpen graven en water wegpompen. Tijdens ons verlof was hij als eerste om aan te bieden onze huisdieren en planten te komen verzorgen. Zit echt met wrang gevoel in mijn maag. Ik wil mij daar liefst vanal niet mee moeien maar daar vind ik geen rust in. Hem rechtstreeks aanspreken vind ik ne gevaarlijke. Haar confronteren? Ja, maar ik kan hare kop op dit moment eerlijk gezegd niet zien, ben zo diep teleurgesteld in haar en anderzijds, wat als ze zegt ‘so what, laat mij doen en moei u niet’. Die kans schat ik echter het hoogst in, ik heb een vermoeden dat haar zus hier eerder op gestoten is. Die liep er de deur plat en wil plots niets meer met haar te maken hebben. Vermoedelijk is die er eerder op uitgekomen dat haar wekelijkse bezoekjes aan de fitness in realiteit iets anders zijn. Twijfel dan ook om bij haar te polsen wat zij weet.
Maar eerst en vooral even uit hun buurt blijven dat mijn huisdieren geen schimmels oplopen, dat geeft mij wat tijd :/…
Amai, moeilijke situatie.
Ik denk dat iedereen het uiteraard zou willen weten als het gebeurt, want erachter komen dat veel van de gemeenschappelijke vrienden / kenissen het wisten maar het je niet vertelden is nog eens een extra steek in de rug.
In principe zou iedereen die het van haar weet en waar ze niet naar wilt luisteren haar beter laten vallen zodat zij de gene is die door haar eigen schuld haar vrienden verliest. Maar ik snap ook hoe moeilijk het is om die confrontatie aan te gaan met iemand waar je een geschiedenis mee hebt of een verbinding mee hebt (petekind, vriendin voor x aantal jaar).
Ik heb gewoon medelijden met haar man in deze situatie, zoals je het hier verteld klinkt hij echt als 'ne goeie'...
Misschien is eens polsen bij de zus geen slecht idee. Kan je enerzijds meer inzicht in de situatie verschatten en anderszijds meer overtuigen om het toch al dan niet te vertellen tegen haar.

Ik zou eerst met de vriendin gaan praten om duidelijkheid over de situatie te krijgen. En dan inderdaad zelf de keuze maken of je ermee verder wilt of niet, maar altijd eerst een deadline geven aan de vriendin. Als zij het niet gaat vertellen binnen x tijd, dan doe jij het.

Eerste stap is duidelijkheid krijgen over het gedrag van die vriendin. Dat kan via een gesprek waarin je haar confronteert met je vermoedens. Dan kan je laten weten dat je zulk gedrag afkeurt en de gewetenskwestie op tafel leggen. Haar reactie zal dan verder bepalen of je er zelf nog verder in moet moeien of niet. Ik zou alleszins niet onmiddellijk alles aan die man vertellen (al dan niet anoniem). Zoiets is zeker een moeilijke situatie.

Het bedrog melden aan de partner of je overspelige vriend(in) hierin voor een ultimatum stellen, vind ik persoonlijk een slecht idee. Wat binnen (of buiten :unsure: ) een relatie gebeurt, is imo enkel de zaak van het koppel zelf. Heb je een gigantisch gewetensprobleem met wat je vriend(in) doet, verbreek dan de band met die persoon - die tenslotte niet blijkt te zijn wie je voor ogen had. Is de situatie niet zo zwart-wit, dan kan je je afkeuring laten blijken en eventueel wat afstand nemen, maar nog steeds vind ik het niet gepast om als buitenstaander die knuppel in het hoenderhok te gooien. Ik zou er ook niet zomaar van uitgaan dat elke partner "het zeker zou willen weten".

Uiteindelijk is er maar één persoon verantwoordelijk voor zijn/haar daden en dat is de vriend(in) zelf. Komt de waarheid achteraf aan het licht, dan is dat de enige persoon die de bonen moet vreten, niet eventuele derden omdat ze de boel niet hebben verklikt.

Het bedrog melden aan de partner of je overspelige vriend(in) hierin voor een ultimatum stellen, vind ik persoonlijk een slecht idee. Wat binnen (of buiten :unsure: ) een relatie gebeurt, is imo enkel de zaak van het koppel zelf. Heb je een gigantisch gewetensprobleem met wat je vriend(in) doet, verbreek dan de band met die persoon - die tenslotte niet blijkt te zijn wie je voor ogen had. Is de situatie niet zo zwart-wit, dan kan je je afkeuring laten blijken en eventueel wat afstand nemen, maar nog steeds vind ik het niet gepast om als buitenstaander die knuppel in het hoenderhok te gooien. Ik zou er ook niet zomaar van uitgaan dat elke partner "het zeker zou willen weten".

Uiteindelijk is er maar één persoon verantwoordelijk voor zijn/haar daden en dat is de vriend(in) zelf. Komt de waarheid achteraf aan het licht, dan is dat de enige persoon die de bonen moet vreten, niet eventuele derden omdat ze de boel niet hebben verklikt.
Afstand nemen van die vriendin zonder te zeggen waarom leek me ook geen oplossing. Dan straffen ze de vriend, die hen geholpen heeft, ook en weet de andere partij totaal niet waarom.

Niemand die zich afvraagt welke bewijzen dan gepost worden op notabene de facebook van die minnaar? ze staan al kussend op de foto? Open en bloot?
Soit ik begrijp de vermoedens wel, maar veel klinkt ook als veronderstellingen.

Maar als ik mezelf in de plaats zet van die kerel, dan zie je dat één of meer mensen het contact verbreken, en jij snapt niet waarom. Je partner weet het ook niet of doet alsof ze het niet weet.

En dan komt weken/maanden/jaren later uit dat je werd bedrogen, dit kennelijk toch wel duidelijk genoeg was voor @iamhollywood en ze zelfs foto's had, maar dat verschillende mensen liever gewoon wegbleven. Zelf zou ik dat echt niet kunnen appreciëren.

Niemand die zich afvraagt welke bewijzen dan gepost worden op notabene de facebook van die minnaar? ze staan al kussend op de foto? Open en bloot?
Soit ik begrijp de vermoedens wel, maar veel klinkt ook als veronderstellingen.
Goh ik weet niet. Als je vrouw/vriendin zegt dat ze met een collega een week op vakantie gaat en er duiken dan foto's op van die week dat je vrouw/vriendin daar met een andere man is (die blijkbaar dan ook gekend is door iamhollywood, dus geen toevallige local/toerist daar) ...

Dan moet je toch al heel (euh) 'positief' ingesteld zijn om te denken dat dat allemaal toeval is en dat die andere man daar ook 'toevallig' op vakantie is ofzo. Zelfs al zijn er dan geen 'kussende' foto's getrokken of iets dergelijks.

Nu anderzijds, vraagt haar echtgenoot dan niet achter foto's ofzo van de reis? Niet uit controle, maar puur uit interesse zou ik toch graag foto's zien van mijn vrouw haar reis... het zou dan ook een beetje raar zijn dat die collega/vriendin nooit op de foto staat.

Nu eigenlijk cru gezegd heeft niemand van de omstanders er zaken mee wat er aan de hand is in/buiten de relatie.

Zou ik het zelf willen weten als mijn vrouw me bedriegt? Ja en nee.

Goh ik weet niet. Als je vrouw/vriendin zegt dat ze met een collega een week op vakantie gaat en er duiken dan foto's op van die week dat je vrouw/vriendin daar met een andere man is (die blijkbaar dan ook gekend is door iamhollywood, dus geen toevallige local/toerist daar) ...

Dan moet je toch al heel (euh) 'positief' ingesteld zijn om te denken dat dat allemaal toeval is en dat die andere man daar ook 'toevallig' op vakantie is ofzo. Zelfs al zijn er dan geen 'kussende' foto's getrokken of iets dergelijks.

Nu anderzijds, vraagt haar echtgenoot dan niet achter foto's ofzo van de reis? Niet uit controle, maar puur uit interesse zou ik toch graag foto's zien van mijn vrouw haar reis... het zou dan ook een beetje raar zijn dat die collega/vriendin nooit op de foto staat.
ah ik had gelezen dat de collega van haar degene was waarmee ze haar man bedroog.

Maar als ik mezelf in de plaats zet van die kerel, dan zie je dat één of meer mensen het contact verbreken, en jij snapt niet waarom. Je partner weet het ook niet of doet alsof ze het niet weet.

En dan komt weken/maanden/jaren later uit dat je werd bedrogen, dit kennelijk toch wel duidelijk genoeg was voor @iamhollywood en ze zelfs foto's had, maar dat verschillende mensen liever gewoon wegbleven. Zelf zou ik dat echt niet kunnen appreciëren.

Mocht ik erachter komen dan zou ik mezelf voor het hoofd slaan dat ik de signalen van het bedrog (die er ongetwijfeld zijn) niet heb opgepikt, maar ik zou niet nijdig zijn op buitenstaanders die het wisten maar niet zijn tussengekomen. Ik vind niet dat je van anderen kan verwachten dat ze in zulke heikele situaties een positie moeten innemen. Zolang ze niet meewerkten aan het bedrog of actief leedvermaak beleefden aan jouw situatie, treft hen geen schuld.

Edit: en zeker als je met beide helften bevriend bent, zou ik het niet doen. De situatie is nog anders mocht ik weten dat mijn vriend(in) bedrogen wordt door een partner die hij/zij nog maar pas kent of waarmee ik geen enkele affiniteit heb. In dat geval zou ik wel sneller geneigd zijn mijn eigen vriend(in) in bescherming te nemen.

Laatst bewerkt:
Mocht ik erachter komen dan zou ik mezelf voor het hoofd slaan dat ik de signalen van het bedrog (die er ongetwijfeld zijn) niet heb opgepikt, maar ik zou niet nijdig zijn op buitenstaanders die het wisten maar niet zijn tussengekomen. Ik vind niet dat je van anderen kan verwachten dat ze in zulke heikele situaties een positie moeten innemen. Zolang ze niet meewerkten aan het bedrog of actief leedvermaak beleefden aan jouw situatie, treft hen geen schuld.

Edit: en zeker als je met beide helften bevriend bent, zou ik het niet doen. De situatie is nog anders mocht ik weten dat mijn vriend(in) bedrogen wordt door een partner die ze nog maar pas kent of waarmee ik geen enkele affiniteit heb. In dat geval zou ik wel sneller geneigd zijn mijn eigen vriend(in) in bescherming te nemen.
Ja het klinkt allemaal rationeel en volgens mij heb je ook moreel gezien gelijk, maar ik denk gewoon dat op het moment dat zo'n zaken duidelijk worden mensen gewoon kwaad zijn op de hele wereld. En dan zeker op mensen die het wel wisten maar geen positie wilden innemen.

Nu goed, er is geen goede oplossing volgens mij hoor, en je edit klopt zeker.

Ik 'ken' een koppel en dat schrijft zo omdat ik ons contact niet zo goed is en dat gaan we zo houden ook. Beide gaan vreemd nadat hij er mee begonnen was. Poosje geleden werd zij door haar minnaar per ongeluk in de poeperd genomen en zei ze tegen haar vriend dat ze aambeien had. :lol:
Maar hij is geen haar beter en chapt alles wat billen heeft dus waarom ze dan nog samen zijn is mij een raadsel.

Ik 'ken' een koppel en dat schrijft zo omdat ik ons contact niet zo goed is en dat gaan we zo houden ook. Beide gaan vreemd nadat hij er mee begonnen was. Poosje geleden werd zij door haar minnaar per ongeluk in de poeperd genomen en zei ze tegen haar vriend dat ze aambeien had. :laugh:
Maar hij is geen haar beter en chapt alles wat billen heeft dus waarom ze dan nog samen zijn is mij een raadsel.
't Is inderdaad een raadsel.

Heb een koppel gekend (zonder kinderen) met een gelijkaardig verhaal. Dat heeft ook jàren zo geduurd. Uiteindelijk zijn ze dan toch uit elkaar gegaan.

Als je het allebei al doet, dan kan je dàt alvast de ander niet (meer) verwijten. Uit elkaar gaan, is nooit eenvoudig natuurlijk. Je levens zijn met elkaar verweven (huis, kinderen misschien, gemeenschappelijke vrienden, band met de schoonfamilie, ...). Financieel ook altijd een hele domper.

Dus eigenlijk verschiet ik er nog niet zo van dat veel koppels in dat geval (nog een hele tijd) samenblijven. Als je voor de rest nog min of meer door dezelfde deur kan en allebei je lusten kan botvieren op een ander. Genoeg koppels die naast elkaar leven volgens mij.

Tot één van beiden natuurlijk ooit eens aan kinderen wil beginnen en/of een nieuwe partner vindt met wie hij/zij wél 100% verder wil...

In mijn brede kennissenkring had ik een koppel waar de man geregeld ging zwemmen met de beste vriendin van de vrouw. Tot bleek dat er meer gebeurde dan dat, toen zij eens een melding zag verschijnen op zijn GSM, of zo ging het verhaal dan toch.

Vriend van de beste vriendin op oorlogspad, uiteindelijk is dat koppel uit elkaar gegaan. Het koppel waarvan de man zijn vrouw bedroog is bij elkaar gebleven, al had dat volgens kwatongen ook veel te maken met de nogal ongelijke machtsverhouding op economisch vlak.

al had dat volgens kwatongen ook veel te maken met de nogal ongelijke machtsverhouding op economisch vlak.
Niet te onderschatten inderdaad. Je hebt als koppel immers wel een bepaalde levenstandaard. Als die dan voor een groot stuk aan de andere te danken is, dan kan ik me voorstellen dat die stap tot een breuk niet zo evident is. Als je van een mooi huis en 2 reizen per jaar moet terugschroeven naar een klein appartementje en weinig geld voor extra's, dan is dat geen onbelangrijke factor. Als je daar dan nog eens het emotionele aspect bijneemt en eventuele kinderen...

Terug
Bovenaan