Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

• Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

• Ik heb een partner al bedrogen.

• Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

• Geen van bovenstaande.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Moet u eens inbeelden.

Je zit rustig een topic te lezen over seks met je partner. Leuk om te doen en misschien wel wat spannend. En dan begint het plots te gaan over iemand die met een rustig gemoed scheve schaatsen rijdt. Bizar, maar oké er wordt weerwerk geboden. Post na post begint je echter een akelig gevoel te bekruipen. De achtergrond die stilletjes tussen al die posts naar boven komt begint wel redelijk bekend te klinken. Want uw vrouw/vriendin is ook een totale wijnconnaiseur, toch?

Die hypothese gaat tenminste voor 1 man in België exact op. En ik heb compassie met die gast.

Moet u eens inbeelden.

Je zit rustig een topic te lezen over seks met je partner. Leuk om te doen en misschien wel wat spannend. En dan begint het plots te gaan over iemand die met een rustig gemoed scheve schaatsen rijdt. Bizar, maar oké er wordt weerwerk geboden. Post na post begint je echter een akelig gevoel te bekruipen. De achtergrond die stilletjes tussen al die posts naar boven komt begint wel redelijk bekend te klinken. Want uw vrouw/vriendin is ook een totale wijnconnaiseur, toch?

Die hypothese gaat tenminste voor 1 man in België exact op. En ik heb compassie met die gast.
Of die lacht eens goed in zijn vuistje en heeft misschien ook al een paar keer van deze deugden kunnen proeven en is blij voor zijn vrouwtje!

Chapeau @saartje om jouw verhaal hier uit de doeken te doen, met natuurlijk het risico om hier neergesabeld te worden (this is BG, b*tch). Interessant om ook die kant eens te lezen.

Ik snap alleen niet goed hoe je zoiets in een gezonde relatie kan doen, zonder achteraf spijt te hebben.
Ik zou zot worden, mocht ik zoiets doen denk ik. Ik denk niet dat ik nog kan slapen naast mijn vriendin dan.

Ik denk ook wel dat overspel iets is dat meer/vaker voorkomt afhankelijk van de vriendengroep waar je in zit. En dat dat blijkbaar zelfs gewoon besproken wordt in die groepen.
Net zoals je vriendengroepen hebt waar niemand raar opkijkt als je zat in de auto stapt of waar drugs een zeer gangbare praktijk is.

"Wat niet weet, niet deert" is volgens mij net een essentiële schending van vertrouwen. Want vertrouwen is net gebaseerd op het feit dat je ervan uit gaat, dat je partner geen dingen doet die je niet mag weten. Het is niet omdat het oppervlakkig niet zichtbaar is, omdat de ander het niet weet, dat dat niet raakt aan de fundamenten van uw relatie.

Uiteraard is dat een andere zaak als je daar afspraken over hebt, nl. dat je een open relatie hebt, maar van elkaar niet wil weten wanneer en met wie ze die openheid beleven. Maar in dat geval is er ook geen sprake van bedrog of overspel, want de essentie van de afspraak, dat je al eens op een ander gaat vogelen, is voor beide duidelijk en ok.

Dat iets vaak gebeurt, maakt het mijns inziens ook niet moreel minder verwerpelijk. Er zijn heel veel zaken die dagelijks gebeuren en die ik toch niet ok vind. Er wordt dagelijks ingebroken; er wordt dagelijks dronken gereden; er wordt dagelijks vluchtmisdrijf gepleegd er worden zelfs dagelijks mensen vermoord.
Exact, je gaat toch altijd uit van trouw blijven bij de start van een relatie tenzij er andere afspraken worden gemaakt en niet omgekeerd.

Je start toch geen relatie, bedriegt je partner, en als hij het ooit te weten komt is je verdediging dan dat er nooit gezegd geweest is dat het niet mag ?

Als ik een wijnkelder binnenga ga ik ervan uit dat ik geen flessen mag stelen, mijn restaurant moet me niet voordien komen zeggen dat ik geen fles mag meenemen.

Ik snap alleen niet goed hoe je zoiets in een gezonde relatie kan doen, zonder achteraf spijt te hebben.
Ik zou zot worden, mocht ik zoiets doen denk ik. Ik denk niet dat ik nog kan slapen naast mijn vriendin dan.
Ik ga er vanuit dat dat bij de meeste mensen nog wel steeds het geval is. Dat er toch wroeging en schuldgevoel is achteraf, wat niet per sé betekent dat het altijd opgebiecht zal worden.

De mentaliteit van 'YOLO! Benieuwd welke wijntje ze volgende keer serveren!' lijkt me toch wat minder frequent in langdurige serieuze relaties. Een mentaliteit die ik zelf in ieder geval nog niet heb vastgesteld bij vrienden, kennissen, collega's, ... wat uiteraard niet wil zeggen dat het allemaal 'brave' mensen zullen zijn.

Hoe dan ook wordt er daar niemand vernedert. Er wordt gewoon onder vriendinnen over seks gesproken. Over seks met je vaste partner en ook al wel eens over een misstap. We zijn allemaal volwassenen hoor,
Ik persoonlijk vind dat andere mensen geen zaken daarmee hebben, maar iedereen is anders uiteraard.
Er word niemand vernederd, maar als ik bedrogen werd, dan zou ik me heel vernedered en gekwetst voelen, het ultieme verraad zo zou ik dit aanvoelen.Ik heb nooit iemand bedrogen en dit zal ik ook zo houden.
Ik vind eerlijkheid in een relatie ook heel belangrijk, in dit geval is verzwijgen dan ook liegen.
Als uw partner nu een geslachtziekte oploopt door u?Dan spoel jij dat door met een wijntje lol

Ik vind het ook nog een lastige om het te vergelijken tussen man/vrouw.
De vrouw zal veel meer de uitzonderlijke wijn gepresenteerd krijgen dan de man.
De man gaat zelf actief opzoek moeten naar die uitzonderlijke wijn.
En daar zit toch ook nog een heel ander moreel dilemma.

Ik heb ooit eens tegen mijn partner gezegd dat als hij me bedrogen heeft ik het liever niet wil weten. Maar dat wil niet zeggen dat hij nu een vrijgeleide heeft om vreemd te gaan. Dat wil zeggen (in ons geval) dat de waarheid mij zou kwetsen,vernederen, mijn zelfvertrouwen zou aantasten en ik zou niet zeker zijn als onze relatie het zou overleven.
Maar dat is voor ons zo en alle respect voor de mensen, koppels die daar anders over denken en anders naar handelen.

Drink jij rechtstreeks van de fles, steek je dan je tong eens speels in het gaatje? Trek je je fles weer vacuum met zo een stopje daarna?
Ik laat ze altijd even chambreren, want als ze uit de kelder komt is ze nog wat koud, wat de smaak niet ten goede komt. Mag natuurlijk ook niet te warm worden, want dan wordt ze te snel slecht.

"Wat niet weet, niet deert" is volgens mij net een essentiële schending van vertrouwen. Want vertrouwen is net gebaseerd op het feit dat je ervan uit gaat, dat je partner geen dingen doet die je niet mag weten. Het is niet omdat het oppervlakkig niet zichtbaar is, omdat de ander het niet weet, dat dat niet raakt aan de fundamenten van uw relatie.
Precies. Als vertrouwen alleen maar steunt op het niet weten van wat er allemaal misloopt zoek je misschien een ander woord zoals 'gemoedsrust'.
Dan klopt het wel.

Ik vind het ook nog een lastige om het te vergelijken tussen man/vrouw.
De vrouw zal veel meer de uitzonderlijke wijn gepresenteerd krijgen dan de man.
De man gaat zelf actief opzoek moeten naar die uitzonderlijke wijn.
En daar zit toch ook nog een heel ander moreel dilemma.
Wij zijn echt niet zo selectief.

Als een vrouw overspel pleegt is het voor een fles uitzonderlijke wijn.
Als een man overspel pleegt is dat al voor een ordinaire friet met bitterballen.

Flessen uit een andere kelder zijn dan ook meestal niet geschikt om nog even te laten rijpen in je eigen kelder. Je zal maar eens de verkeerde fles presenteren op het familiefeestje :unsure:
Op een familiefeestje ben ik er niet zo'n fan van, maar een wijntje smaakt wel beter als je het kan delen met vrienden.

Ik heb ooit eens tegen mijn partner gezegd dat als hij me bedrogen heeft ik het liever niet wil weten. Maar dat wil niet zeggen dat hij nu een vrijgeleide heeft om vreemd te gaan. Dat wil zeggen (in ons geval) dat de waarheid mij zou kwetsen,vernederen, mijn zelfvertrouwen zou aantasten en ik zou niet zeker zijn als onze relatie het zou overleven.
Maar dat is voor ons zo en alle respect voor de mensen, koppels die daar anders over denken en anders naar handelen.
2nd
Bij mij is het direct game over.

Wij zijn echt niet zo selectief.

Als een vrouw overspel pleegt is het voor een fles uitzonderlijke wijn.
Als een man overspel pleegt is dat al voor een ordinaire friet met bitterballen.
Ik wil bedoelen dat een vrouw sneller benaderd zal worden en dat de man zelf opzoek zal moeten gaan.
Heeft niets te maken met de kwaliteit.
Als een man benaderd wordt zal hij ook moeilijk hebben met nee te zeggen maar dit zal veel minder gebeuren dan dat een vrouw benaderd wordt.

Het is uiteindelijk typisch menselijk dat iedereen zijn eigen gedrag goedpraat. Degenen die nog nooit overspel gepleegd hebben zullen hier over het algemeen aangeven er tegen te zijn, want we zijn toch zo goed bezig he. Zij heeft het blijkbaar wel al eens gedaan en probeert haar eigen gedrag ook goed te praten. Anderen hier die het al een meegemaakt hebben zullen ook wel een minder zwart-witte mening hebben.

De moment dat hier iemand van de contra groep eens enkele weken alleen op hotel zal zitten, wat gedronken zal hebben en de kans ziet liggen, zal de mening misschien herzien worden. Ook al zeg je nu van achter je toetsenbord stellig van niet.

Al van zolang monogame relaties de norm zijn, is er sprake van overspel. Het is iets des mensen.

Terug
Bovenaan