OK het spijt me, ik kan het toch niet laten om nog eens te reageren
.
Mijn punt is allicht ondergesneeuwd of wordt duidelijk helemaal gemist: het is NIET relevant of mijn partner nu al dan niet akkoord was/is.! in mijn optiek. Dat is een side track die jullie hier hebben opgestart en jullie essentieel vinden. Soms gebeurt overspel gewoon spontaan en dat is het dan. Ik heb nooit gezegd dat dit moreel goed was, ik zeg alleen maar: daar hoef je geen spijt van te hebben en met goede vriendinnen kan je dat gerust wel eens bespreken zonder de partners daarbij uit te lachen. @Sylverscythe Dat punt bedoel ik met haters will hate.
Overspel gebeurt:
- in relaties waar formele afspraken zijn om geen overspel te doen, dat is dan bedrog
- in relaties waar hier wat losser mee wordt omgegaan, dat is dan niet per se bedrog maar wel nog overspel
- Zelfs in katholieke huwelijken waar je dit plechtig belooft voor de god waar je kennelijk sterk in gelooft, dat is dan een zonde. Dat was het enige punt i.v.m. religie dat ik wou maken, dat zelfs deze zeer sterke afspraken courant geschonden worden als het op seks aankomt.
Punt is dat het gewoon overal gebeurt, afspraken of niet. Dat hoeft voor mij geen belemmering te zijn voor de emotionele relatie die je met je partner hebt. Voor anderen duidelijk wel, dat is jullie visie en dat is prima, maar ik geef maar aan dat dit niet zo hoeft te zijn. Ook zonder akkoord van je partner hoeft overspel geen belemmering te zijn.
@Eland : exact mijn punt: je moet dat gewoon niet vertellen, simpel. Ruimdenkend of niet. Iedereen respecteert de expliciete grenzen... tot het gebeurt ja....
@Nahrtent : ik begrijp dat dat jouw punt is maar ik voel dit dus helemaal niet zo aan als absolute vereiste.
.Mijn punt is allicht ondergesneeuwd of wordt duidelijk helemaal gemist: het is NIET relevant of mijn partner nu al dan niet akkoord was/is.! in mijn optiek. Dat is een side track die jullie hier hebben opgestart en jullie essentieel vinden. Soms gebeurt overspel gewoon spontaan en dat is het dan. Ik heb nooit gezegd dat dit moreel goed was, ik zeg alleen maar: daar hoef je geen spijt van te hebben en met goede vriendinnen kan je dat gerust wel eens bespreken zonder de partners daarbij uit te lachen. @Sylverscythe Dat punt bedoel ik met haters will hate.
Overspel gebeurt:
- in relaties waar formele afspraken zijn om geen overspel te doen, dat is dan bedrog
- in relaties waar hier wat losser mee wordt omgegaan, dat is dan niet per se bedrog maar wel nog overspel
- Zelfs in katholieke huwelijken waar je dit plechtig belooft voor de god waar je kennelijk sterk in gelooft, dat is dan een zonde. Dat was het enige punt i.v.m. religie dat ik wou maken, dat zelfs deze zeer sterke afspraken courant geschonden worden als het op seks aankomt.
Punt is dat het gewoon overal gebeurt, afspraken of niet. Dat hoeft voor mij geen belemmering te zijn voor de emotionele relatie die je met je partner hebt. Voor anderen duidelijk wel, dat is jullie visie en dat is prima, maar ik geef maar aan dat dit niet zo hoeft te zijn. Ook zonder akkoord van je partner hoeft overspel geen belemmering te zijn.
@Eland : exact mijn punt: je moet dat gewoon niet vertellen, simpel. Ruimdenkend of niet. Iedereen respecteert de expliciete grenzen... tot het gebeurt ja....
@Nahrtent : ik begrijp dat dat jouw punt is maar ik voel dit dus helemaal niet zo aan als absolute vereiste.

.