Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

• Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

• Ik heb een partner al bedrogen.

• Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

• Geen van bovenstaande.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Haar versie is al zoveel veranderd, dat ik er mee bezig blijf dat is het net.
Eerst wast seks, dan enkel ge pi.pt nu onder dwang ge zou voor minder ...de echte waarheid willen weten.

Bijkomde info ze had zogezegd een shirt van hem gekregen ( dat was een replica uit de shop) dat heeft ze toegegeven dat ze loog.

Ik heb die speler met wat omwegen te pakken gekregen aan telefoon en een vriendelijk gesprek mee gehad en die was niet aan zijn proef stuk toe. Maar daar weet hij niks van. Ook haar foto zegt hem niks
Laat
Het
Los

Als het verhaal elke keer wijzigt wordt dat moeilijk neen?

Ofwel wordt alles op tafel gegooid en komt iedereen clean ofwel zwijgt ge, zeker voor iets van 20 jaar geleden (als het bij dene gebleven is)

Kan me niet inbeelden dat dit goed is voor zijn relatie, beetje als nen kogel die eeuwig traag blijft voorboren.
Vertrouwen heropbouwen is niet makkelijk als er twijfels blijven.

Er wordt hier iemand gebanned met in het rood victim blaming terwijl ze nog niets anders gedaan heeft dan liegen over heel de situatie. Heel haar verhaal hangt met haken en ogen aan elkaar. Dan is het imo logisch dat er iemand zich daar vragen bij stelt.

Ik erger me daar echt aan. Ik zie zoveel verhalen op mijn werk die totaal niet kloppen en het duidelijk is dat ze de ander er gewoon in luizen om wat voor reden dan ook. Maar het zal je maar overkomen als man en gelijk hoe gaan er altijd zijn die je scheef bekijken.

Ik denk dat er best een therapeut ingeschakeld wordt. Als een verhaal, dat 20 jaar na datum boven komt, zo vaak verandert speelt er imo mentaal iets.

Er wordt hier iemand gebanned met in het rood victim blaming terwijl ze nog niets anders gedaan heeft dan liegen over heel de situatie. Heel haar verhaal hangt met haken en ogen aan elkaar. Dan is het imo logisch dat er iemand zich daar vragen bij stelt.

Ik erger me daar echt aan. Ik zie zoveel verhalen op mijn werk die totaal niet kloppen en het duidelijk is dat ze de ander er gewoon in luizen om wat voor reden dan ook. Maar het zal je maar overkomen als man en gelijk hoe gaan er altijd zijn die je scheef bekijken.

Ik vroeg me al af waarom ik gebanned was. Normaal is het voor random op opmerkingen in P&A, maar dat kon het deze keer niet zijn want daar ben ik nog 2maand gebanned :laugh:

Ik versta niet waarom ik aan victim blaming doe, ik stel vragen om het proberen te verstaan, want ik versta het niet. Niet meer, niet minder.

Ik versta niet hoe je per ongeluk in een auto beland en zo. Kenden ze elkaar of niet, wist hij dat ze een partner had, etc etc. Lijken me toch relevante vragen te zijn om de situatie te proberen te verstaan.

Om het wat makkelijker te maken voor al het manvolk hier met de empathie en het inzicht van een baksteen, hierbij mogelijke antwoorden.

1. Waarom rijdt ze om te beginnen mee met de player ? Heb het gemist, maar wist hij dat ze jouw madam was ? Kenden ze elkaar daarvoor al ?

Jonge vrouw, bekende speler... ga eens naar een concert van een tieneridolen boysband en kijk wat dat doet met veel meisjes...

Of groepsdruk: "daar zeg je nu toch geen nee tegen" "anderen gaan mij anders een seut vinden"....

Of naïef, toffe kerel die biedt mij zelfs een lift aan.

Je doet het zelf. 3 verschillende antwoorden, maar wat was het nu?

2. Waarom klopt ze niet op zijne piemel en stapt ze uit ?

Ja zeg, waarom gebeuren er verkrachtingen? Gewoon mep erop en opgelost. Dat 1 partij fysiek de overmacht heeft gaan we negeren. En de hele wetenschap achter fight/freeze/flight reflexen kieperen we ook de vuilbak in.

Of misschien durfde ze geen nee zeggen, weer vanuit geen seut willen zijn, imago, de mensen...

Of misschien was ze gewoon dronken en drong het pas nadien door.

Wederom 3 antwoorden die verschillen. Wat was het nu? Elk antwoord werpt een znder licht op de situatie...

3. Waarom zwijgt ze er initieel over ?

Om dezelfde reden als waarom verjaring zo een probleem is in heel wat verkrachtingszaken: schaamte, schuld bij zichzelf leggen, angst voor gevolgen omdat het iemand bekend is....

4. Waarom begint ze erover 20y later

Omdat ze dat nog steeds niet verwerkt heeft eh, wat anders?

Ewel ik weet het niet. Daarom dat ik de vraag stel.

Ik stel gewoon de vraag he. Omdat ik het niet snap. Ik ben redelijk zeker dat mijn madam vb nooit in de auto van een random iemand belandt zonder dat ik het zou weten....

Leuk dat jij op alles een antwoord hebt en voor een ander kan antwoorden. Hoe noemen we dat "in naam van het victim spreken"?

That being said. Ik denk dat er veel relaties zijn waar in het begin nog (semi)shenanigans gebeuren, zeker als je nog jong bent. Je zit in dating mode en plots heb je relatie en de andere dating lijntjes liggen nog recent in eht geheugen. Maar eens 10 15y later zal dat wel niet meer gebeuren. Ik zou van het principe zijn "ik wil het niet weten".

Mijn madam en ik hebben ook een bumpy start gehad. 1e date gehad met de huidige madam, dag nadien date met iemand anders en hopsakee 🍆🍆. 2e date met de madam afgezegd en situatie uitgeled. Dan geghost worden door de andere. Toch nog 2e date met de huidge madam en door het stof mogen gaan paar dagen/weken. Fast forward 10y en er zijn 3 kinderen. Ja, af en toe komt dat nog naar boven als mopje. Wat heeftde madam gedaan in de begindagen? Ik weet het nieten wil het niet weten.

Laatst bewerkt:
Ik vroeg me al af waarom ik gebanned was. Normaal is het voor random op opmerkingen in P&A, maar dat kon het deze keer niet zijn want daar ben ik nog 2maand gebanned :laugh:

Ik versta niet waarom ik aan victim blaming doe, ik stel vragen om het proberen te verstaan, want ik versta het niet. Niet meer, niet minder.

Ik versta niet hoe je per ongeluk in een auto beland en zo. Kenden ze elkaar of niet, wist hij dat ze een partner had, etc etc. Lijken me toch relevante vragen te zijn om de situatie te proberen te verstaan.

Je doet het zelf. 3 verschillende antwoorden, maar wat was het nu?

Wederom 3 antwoorden die verschillen. Wat was het nu? Elk antwoord werpt een znder licht op de situatie...

Ewel ik weet het niet. Daarom dat ik de vraag stel.

Ik stel gewoon de vraag he. Omdat ik het niet snap. Ik ben redelijk zeker dat mijn madam vb nooit in de auto van een random iemand belandt zonder dat ik het zou weten....

Leuk dat jij op alles een antwoord hebt en voor een ander kan antwoorden. Hoe noemen we dat "in naam van het victim spreken"?

Ik zei 'mogelijke antwoorden'.

Ik zei niet 'het antwoord' en ik zei niet 'alle mogelijke antwoorden'.

Dit omdat er hier automatisch van uit wordt gegaan dat het leugens zijn, terwijl er wel degelijk perfect logische verklaringen kunnen zijn.

Dus nee, ik spreek niet voor de victim, want misschien zijn haar redenen nog hele andere of misschien is ze wel effectief gewoon een pathologische leugenaar. Dat weet ik niet. Ik ken haar niet.

Maar gezien ik al 3 logische redenen zo los uit de pols kan opsommen en dat dan misschien zelfs niet de echte reden is, is het ook niet mogelijk om op basis van wat wij weten af te leiden dat ze zou liegen.

ik vraag mij echt af wat dat er toe doet..
'tis 20 jaar geleden gebeurd.

Zolang ze dat niet blijven doen is.. ja dan is dat ne misstap geweest.

Voor jullie relatie had ze misschien al 20 andere venten gehad, begin jullie relatie dan de tellen van na de misstap.
Dan zijn het er 21.

Als jullie de afgelopen 10jaar goed samen zijn.. wat doet dat er dan toe?

Voor onze relatie heeft het geen enkele invloed, heb hier al gezegd dat onze relatie in een dip zat en we elkaar drie weken niet zagen.

Laatst bewerkt:
Los van wat er gebeurd is ben ik wel zowat gaan lezen op het internet.
En wij mannen bekijken dat toch anders, van klopt op zen spel, stap uit... de meesten die dit mee maken verstijven gewoon. Wat niet wil zeggen dat ik begrijp waarom ze in die wagen stapt. We zeggen er niks meer over het ligt achter ons. Ik be gewoon wat gaan lezen ivm aanranding, verkrachting etc

Los van wat er gebeurd is ben ik wel zowat gaan lezen op het internet.
En wij mannen bekijken dat toch anders, van klopt op zen spel, stap uit... de meesten die dit mee maken verstijven gewoon. Wat niet wil zeggen dat ik begrijp waarom ze in die wagen stapt. We zeggen er niks meer over het ligt achter ons. Ik be gewoon wat gaan lezen ivm aanranding, verkrachting etc
Ik houd mijn hart iedere keer vast als ik bij laatste commenter jouw naam zie staan Kenneke :p

Ik kan mis zijn, maar ik heb echt het gevoel dat bij jou vaak hetgeen je zegt niet altijd gelijk is aan wat je doet.
Je zegt ergens wel dat het achter je/jullie ligt, maar je bent er toch vrij veel mee bezig.

Ik denk dat het hier wel belangrijk is om duidelijk te zijn naar elkaar toe, maar ook naar jezelf.

Ik houd mijn hart iedere keer vast als ik bij laatste commenter jouw naam zie staan Kenneke :p

Ik kan mis zijn, maar ik heb echt het gevoel dat bij jou vaak hetgeen je zegt niet altijd gelijk is aan wat je doet.
Je zegt ergens wel dat het achter je/jullie ligt, maar je bent er toch vrij veel mee bezig.

Ik denk dat het hier wel belangrijk is om duidelijk te zijn naar elkaar toe, maar ook naar jezelf.
In mijn hoofd ben ik er wel mee bezig, hier is ook de enige uitlaat klep om er iets van te zeggen.

In mijn hoofd ben ik er wel mee bezig, hier is ook de enige uitlaat klep om er iets van te zeggen.

Ik zal zeggen wat ik altijd tegen mijn madam zeg. "Je moet klagen tegen degene die het probleem moet/kan oplossen".

Hier er komen over vertellen omdat je het duidelijk geen plaats kan geven, is niet productief. Je moet er met je madam over spreken of toch tenminste melden dat je er nog altijd mee zit.

Je mond houden tegen A en tegen B C D en E kakken over het gedrag van A is contra-productief en f*cking annoying voor B C D en E. Je mag dat 1x doen of zelfs 2x doen. Maar niet continu of om de zoveel tijd. Ik wil zelfs zo ver gaan als te zeggen dat je tegen B C D en E mag klagen als je ook tegen A klaagt.

Hoe je het draait of keert, je vriendin heeft hier in elk geval evenveel (=0) of meer (in welke mate dan ook uitgelokt of niet) schuld aan als jij. Er is geen enkele reden waarom je niet de pieren uit haar neus mag halen om het hele verhaal in detail te weten. "Het is al 20y geleden" speelt hier in je voordeel. Ja, "het is 20y geleden, let it go". Maar eveneens, "het is 20y geleden, vertel nu eindelijk eens de details."

Als het effectief een aanranding geweest is/100% tegen haar goesting was/niet uitgelokt was (wat ik nog steeds betwijfel, maar goed), dan is er geen enkele reden om details niet te vertellen. Als het met instemming is, heeft ze niet te veel noten op haar zang te hebben, eventjes door het stof gaan en that's it dan. Er is nog niet veel goeds gekomen van kaasschaaf methode bekentenissen, want zoals je duidelijk zelf merkt, blijf je telkens twijfelen aan de vorige versie van het verhaal. En jammerlijk genoeg ga je altijd blijven twijfelen, want na versie 3 of 4 of 5, waarom zou versie 6 of 7 of 8 wel de finale/juiste versie zijn. Zelfs is het de finale/juiste versie, you wouldn't know en je zal altijd blijven twijfelen...

Hoe je het draait of keert, je vriendin heeft hier in elk geval evenveel (=0) of meer (in welke mate dan ook uitgelokt of niet) schuld aan als jij. Er is geen enkele reden waarom je niet de pieren uit haar neus mag halen om het hele verhaal in detail te weten. "Het is al 20y geleden" speelt hier in je voordeel. Ja, "het is 20y geleden, let it go". Maar eveneens, "het is 20y geleden, vertel nu eindelijk eens de details."

20 jaar he... dan mag je het toch al 's loslaten niet? Als er dan nog een gesprek nodig blijkt voor een afsluiting moet dat binnen een veilige context gebeuren voor beide partijen. Dat lijkt hier niet aanwezig te zijn.

Als het effectief een aanranding geweest is/100% tegen haar goesting was/niet uitgelokt was (wat ik nog steeds betwijfel, maar goed), dan is er geen enkele reden om details niet te vertellen. Als het met instemming is, heeft ze niet te veel noten op haar zang te hebben, eventjes door het stof gaan en that's it dan. Er is nog niet veel goeds gekomen van kaasschaaf methode bekentenissen, want zoals je duidelijk zelf merkt, blijf je telkens twijfelen aan de vorige versie van het verhaal. En jammerlijk genoeg ga je altijd blijven twijfelen, want na versie 3 of 4 of 5, waarom zou versie 6 of 7 of 8 wel de finale/juiste versie zijn. Zelfs is het de finale/juiste versie, you wouldn't know en je zal altijd blijven twijfelen...
Zij mag gerust veel noten op haar zang hebben indien ze zich moet blijven verantwoorden voor iets wat 20 jaar geleden is gebeurd, zoals je zelf al aangeeft.

20 jaar he... dan mag je het toch al 's loslaten niet? Als er dan nog een gesprek nodig blijkt voor een afsluiting moet dat binnen een veilige context gebeuren voor beide partijen. Dat lijkt hier niet aanwezig te zijn.

Wat pragmatiek is op zijn plaats. Als je het 19y geheim houdt, doe het dan 21 22 23 24 ... y.

Je kunt nu toch moeilijk verwachten dat de andere partij gewoon 'ok thanks' zegt op een vaag verhaal dat met haken en ogen aan elkaar hangt ? Ik blijf me de vraag stellen 'waarom komt ze er nu mee af'. Je weet toch dat dat miserie zal geven.

En als je het voor whatever reden niet kunt laten, kom dan 1 keer met het finale verhaal af en get over it.

Zij mag gerust veel noten op haar zang hebben indien ze zich moet blijven verantwoorden voor iets wat 20 jaar geleden is gebeurd, zoals je zelf al aangeeft.

Het zou helpen dat het geen vaag, onsamenhangend en kaasschaaf verhaal was. Ik vrees dat het een oplosbaar twistpunt zal blijven.

De bovenbuurvrouw vroeg me plots 2 weken geleden of ik met haar wou gaan fietsen, want met haar man ging niet gezien ze kinderen hebben. Ze zei dat ze me aansprak omdat ze mijn racefiets zag.

Vorige week twee keer gaan fietsen. De eerste keer wou ze een pauze pakken na een kwartiertje fietsen, en toen we op een bankje zaten trok ze plots haar t-shirt helemaal naar beneden om me te tonen dat ze een kleine "operatie" had aan haar rechterborst om iets te laten weghalen. Daarna vroeg ze mijn fles om te drinken, en stak ze de teut ostentatief zonder afvegen in haar mond. Aangezien ik daarna nog altijd geen move had gemaakt, is ze zelf begonnen mijn mond met haar tong te verkennen.
't Is geen lelijke, dus heb ik het niet onderbroken. Ook vind ik kussen wel fijn, en heeft mijn vrouw een afkeer van kussen. Er wordt dus heel weinig gekust in onze relatie, terwijl ik dat wel fijn zou vinden als dat wat meer gebeurt.

De tweede keer gaan fietsen vorige week, en er werd weer een hoop speeksel uitgewisseld en ze vroeg of ze mij mocht pijpen. Ja oke, geen probleem. Even in de bosjes gegaan en zo gezegd, zo gedaan. Ik heb in mijn 10 jaar relatie met mijn vrouw nog geen enkele pijpbeurt gekregen, want ze vindt dat vies. Ik maak haar er jaarlijks op attent dat ik het leuk zou vinden als ze het dit jaar eens een keer zou doen, maar bon, tot zover geen geluk. Het was dus wel fijn om dat eindelijk eens aangeboden te krijgen zonder er jarenlang achter te moeten vragen of het mogelijk is.

Ik heb hier over de jaren heen al genoeg verteld over de problemen in mijn relatie, dus ik voel me er niet echt schuldig over. Afin, niet tegenover haar alleszins. De buurvrouw vroeg me gisteren of ik vanavond met haar naar de sauna wou. En ik vroeg haar hoe het in haar relatie zat, want dat het bij mij wel serieus scheef loopt. Zegt zij dat ze haar man graag ziet, ze hem beschouwt als haar beste vriend en superveel respect voor hem heeft. Ze had tot dan toe ook onze sms'jes met elkaar nog niet gewist bv, heb daar wel even op moeten aandringen. Nu voel ik me wel schuldig tegenover die kerel, want het is best een vriendelijke mens, en blijkbaar gaat het dus niet bijzonder slecht in die relatie. Ik kan mij niet van de gedachte ontdoen dat die vent ofwel binnen korte tijd haar GSM eens vastheeft en onze berichtjes zou zien, of dat de vrouw spijt krijgt en het vertelt aan die kerel. En dan krijgen we de poppen aan het dansen.
Ik ga dus het zekere voor het onzekere nemen en ten eerste het sauna bezoek annuleren, en ten tweede een manier zoeken om risicovrij er een einde aan te maken. Ze zou niet de eerste persoon zijn die na een rejection juist extra schuldgevoelens krijgt en gaat opbiechten.

Het klinkt misschien vreemd, maar ik zou er alles over willen weten tot in detail. Dan pas zou ik het een plaats kunnen geven en het kunnen loslaten.
Ik ben ook zo en het verhaal van aanranding mag van mij ook in de vuilbak, ik weet nu alles en ze heeft meerdere keren kans gehad om de boel af te blazen. Toen ik zei dat ik aangifte ging doen stond ze erop om dat niet te doen. Btw het heeft toch geen nut feiten zijn verjaard en 0 getuigen

Terug
Bovenaan