Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

• Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

• Ik heb een partner al bedrogen.

• Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

• Geen van bovenstaande.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Volgens mij is dat echt een 'zeg nooit nooit' situatie.

Kan goed zijn dat uw instelling is dat ge zoiets nooit zou doen.

Tot ge ineens elke dag naast iemand komt te zitten op het werk en ge verstaat u echt mega goed, en ge kunt fijn met elkaar lachen, en op een dag stuurt de ene een meme naar de andere in verband met een collega waar ge allebei om moet lachen, en dan begint ge toch zo wat kriebels te krijgen want 'wauw, deze persoon houdt van memes. ik hou ook van memes!', en zo stuurt ge af en toe eens een berichtje naar elkaar of gaat eens wat zwanzen aan het koffiemachien en dan op een dag hebt ge ruzie gehad met uw lief thuis en uw collega zegt van awel man is er iemand gestorven ofzo en dan antwoordt ge zo van pff zwijg stil jong k heb ruzie met die van ons want ik moet altijd alles in huis doen en dan zegt die andere van als ge goesting hebt om uw gedachten eens te verzetten ik ga vanavond naar een optreden in de bota met wat vrienden hebt ge goesting om mee te komen en ge denkt dju eigenlijk heb ik daar wel goesting in dus ge zegt tegen uw lief 'seg ik ben vanavond later thuis ik ga naar een concert met chantal/bjorn (kies maar) van het werk en wat vrienden' en eens daar geraakt ge weer aan de praat en eigenlijk hebt ge niet zo veel van het optreden gezien want ge zijt de hele tijd aan de praat en dan gaat ge uiteindelijk wel weer naar huis want het moet ook niet te zot worden en ge zijt tenslotte wel nog altijd een man/vrouw van principes en ge komt thuis en uw lief zit daar met een zak chips in de zetel te kijken naar tv en die vraagt 'awel hoe wast' en ge antwoordt met 'ja wel leuk toffe band' en ge gaat nog efkes naast uw lief in de zetel zitten maar die is naar iets aan het kijken dat u niet interesseert en ge gaat in uw hoofd terug naar het meevoerende gesprek daar in de bota en uw lief begint ook niet te praten over de ruzie die jullie eerder hadden dus ge zegt uiteindelijk van ik ga mijn tanden poetsen en ik ga slapen en uw lief zegt ok ik blijf nog efkes wat tv zien er is een interessante documentaire over mobutu die ik graag wil afkijken dus gij gaat boven in bed liggen in uw flanellen pyjama en de dag erna gaat ge weer naar het werk en de persoon van op het werk vraagt en hebt ge nog een beetje kunnen klappen met uw lief en ge antwoordt zo van nee die was naar een documentaire over mobutu aan het kijken en ge merkt dat ge eigenlijk zelf ook niet meer een super dringende behoefte hebt om nog de ruzie van de dag eerder uit te praten met uw lief want dat voelt allemaal al ver weg ondertussen en tis misschien ook gewoon de moeite niet meer en ge zijt toch wel echt blij dat hier op het werk iemand is die wel interesse toont en vragen stelt

niks van bovenstaande zaken zijn per se overspel en toch zijt ge al een heel eind opgeschoven richting muilen in de toiletten tijdens het kerstfeest van het werk.

ik wil maar zeggen ge een lange, glibberige strook zijt aan het bewandelen vooraleer ge effectief in de lange glibberige strook belandt van de persoon met wie ge overspel pleegt.

Laatst bewerkt:
Goh, heel geheim is die code nu niet bij mij. Gelijk ik zei, wil je iets opzoeken? Ah sure, hier is de gsm, code is blabla.
Dit dus. Denken mensen echt de hele tijd na wat ze wel of niet kunnen delen met elkaar? Bij ons is dat gewoon spontaan zo gekomen dat we elkaars code kennen (die we nooit veranderen) en er is genoeg vertrouwen om enerzijds de code te geven aan elkaar en anderzijds dat de andere geen misbruik ervan maakt om te gaan bespioneren. Ik moet eerlijk bekennen dat wij totaal niet nadenken om dingen te delen of iets. Ben eigenlijk eerder verbaasd als ik sommige verhalen lees hoever wordt nagedacht over wat wel of niet oké is in een relatie qua "dingen van elkaar weten".

Tot ge ineens elke dag naast iemand komt te zitten op het werk en ge verstaat u echt mega goed, en ge kunt fijn met elkaar lachen, en op een dag stuurt de ene een meme naar de andere in verband met een collega waar ge allebei om moet lachen, en dan begint ge toch zo wat kriebels te krijgen want 'wauw, deze persoon houdt van memes. ik hou ook van memes!', en zo stuurt ge af en toe eens een berichtje naar elkaar of gaat eens wat zwanzen aan het koffiemachien en dan op een dag hebt ge ruzie gehad met uw lief thuis en uw collega zegt van awel man is er iemand gestorven ofzo en dan antwoordt ge zo van pff zwijg stil jong k heb ruzie met die van ons want ik moet altijd alles in huis doen en dan zegt die andere van als ge goesting hebt om uw gedachten eens te verzetten ik ga vanavond naar een optreden in de bota met wat vrienden hebt ge goesting om mee te komen en ge denkt dju eigenlijk heb ik daar wel goesting in dus ge zegt tegen uw lief 'seg ik ben vanavond later thuis ik ga naar een concert met chantal/bjorn (kies maar) van het werk en wat vrienden' en eens daar geraakt ge weer aan de praat en eigenlijk hebt ge niet zo veel van het optreden gezien want ge zijt de hele tijd aan de praat en dan gaat ge uiteindelijk wel weer naar huis want het moet ook niet te zot worden en ge zijt tenslotte wel nog altijd een man/vrouw van principes en ge komt thuis en uw lief zit daar met een zak chips in de zetel te kijken naar tv en die vraagt 'awel hoe wast' en ge antwoordt met 'ja wel leuk toffe band' en ge gaat nog efkes naast uw lief in de zetel zitten maar die is naar iets aan het kijken dat u niet interesseert en ge gaat in uw hoofd terug naar de meevoerende gesprek daar in de bota en uw lief begint ook niet te praten over de ruzie die jullie eerder hadden dus ge zegt uiteindelijk van ik ga mijn tanden poetsen en ik ga slapen en uw lief zegt ok ik blijf nog efkes wat tv zien er is een interessante documentaire over mobutu die ik graag wil afkijken dus gij gaat boven in bed liggen in uw flanellen pyjama en de dag erna gaat ge weer naar het werk en de persoon van op het werk vraagt en hebt ge nog een beetje kunnen klappen met uw lief en ge antwoordt zo van nee die was naar een documentaire over mobutu aan het kijken en ge merkt dat ge eigenlijk zelf ook niet meer een super dringende behoefte hebt om nog de ruzie van de dag eerder uit te praten met uw lief want dat voelt allemaal al ver weg ondertussen en tis misschien ook gewoon de moeite niet meer en ge zijt toch wel echt blij dat hier op het werk iemand is die wel interesse toont en vragen stelt

niks van bovenstaande zaken zijn per se overspel en toch zijt ge al een heel eind opgeschoven richting muilen in de toiletten tijdens het kerstfeest van het werk.

ik wil maar zeggen ge een lange, glibberige strook zijt aan het bewandelen vooraleer ge effectief in de lange glibberige strook belandt van de persoon met wie ge overspel pleegt.
Klopt idd. Niet iedere vorm van bedriegen is gewoon puur voor de lust en voor de seks. Maar ja ik dacht ook altijd zo tot je zelf plots ongewild in die situatie zit. Ik heb dan nog niets uitgestoken, maar voor mij was gevoelens krijgen in mijn hoofd al hetzelfde als bedriegen. En ik zei ook altijd dat het me nooit ging overkomen. Het is ook verre van rozengeur en maneschijn want er komt een hoop miserie bij kijken ook.
Maar nu een groot half jaar verder was het voor ons beide de beste keuze. En aangezien zij ook al iemand anders heeft is het gewoon teken dat het voor beide al lang op was. En zelfs de kinderen vinden het leuker zoals het nu is. De oudste zei het vorige week nog dat we beide veranderd zijn in de positieve zin.

Tot ge ineens elke dag naast iemand komt te zitten op het werk en ge verstaat u echt mega goed, en ge kunt fijn met elkaar lachen, en op een dag stuurt de ene een meme naar de andere in verband met een collega waar ge allebei om moet lachen, en dan begint ge toch zo wat kriebels te krijgen want 'wauw, deze persoon houdt van memes. ik hou ook van memes!', en zo stuurt ge af en toe eens een berichtje naar elkaar of gaat eens wat zwanzen aan het koffiemachien en dan op een dag hebt ge ruzie gehad met uw lief thuis en uw collega zegt van awel man is er iemand gestorven ofzo en dan antwoordt ge zo van pff zwijg stil jong k heb ruzie met die van ons want ik moet altijd alles in huis doen en dan zegt die andere van als ge goesting hebt om uw gedachten eens te verzetten ik ga vanavond naar een optreden in de bota met wat vrienden hebt ge goesting om mee te komen en ge denkt dju eigenlijk heb ik daar wel goesting in dus ge zegt tegen uw lief 'seg ik ben vanavond later thuis ik ga naar een concert met chantal/bjorn (kies maar) van het werk en wat vrienden' en eens daar geraakt ge weer aan de praat en eigenlijk hebt ge niet zo veel van het optreden gezien want ge zijt de hele tijd aan de praat en dan gaat ge uiteindelijk wel weer naar huis want het moet ook niet te zot worden en ge zijt tenslotte wel nog altijd een man/vrouw van principes en ge komt thuis en uw lief zit daar met een zak chips in de zetel te kijken naar tv en die vraagt 'awel hoe wast' en ge antwoordt met 'ja wel leuk toffe band' en ge gaat nog efkes naast uw lief in de zetel zitten maar die is naar iets aan het kijken dat u niet interesseert en ge gaat in uw hoofd terug naar het meevoerende gesprek daar in de bota en uw lief begint ook niet te praten over de ruzie die jullie eerder hadden dus ge zegt uiteindelijk van ik ga mijn tanden poetsen en ik ga slapen en uw lief zegt ok ik blijf nog efkes wat tv zien er is een interessante documentaire over mobutu die ik graag wil afkijken dus gij gaat boven in bed liggen in uw flanellen pyjama en de dag erna gaat ge weer naar het werk en de persoon van op het werk vraagt en hebt ge nog een beetje kunnen klappen met uw lief en ge antwoordt zo van nee die was naar een documentaire over mobutu aan het kijken en ge merkt dat ge eigenlijk zelf ook niet meer een super dringende behoefte hebt om nog de ruzie van de dag eerder uit te praten met uw lief want dat voelt allemaal al ver weg ondertussen en tis misschien ook gewoon de moeite niet meer en ge zijt toch wel echt blij dat hier op het werk iemand is die wel interesse toont en vragen stelt

Ik begrijp wat je wil zeggen. Maar is dat niet omdat er geen al te sterke basis is thuis?

Mijn vrouw is ook mijn allerbeste vriendin. Ik heb het gevoel dat zij mij 100% begrijpt en vice versa. Ik ben daardoor om te beginnen totaal niet op zoek naar een extra vriendin met dezelfde interesses. Als ik er problemen zijn tussen mijn vrouw en mezelf dan moeten we daarover spreken en het zien op te lossen. Ik ga nooit ergens anders (in dit geval een knappe vrouwelijke collega) aankloppen om te zagen over één of andere discussie die ik had met mijn vrouw. Reden: dat lost 0,0 op. Dan ben je al bezig met een bepaalde aandacht op te zoeken van die collega, terwijl dat absoluut niet netjes is tegenover uw vrouw. En al zeker niet als je voelt dat er een klik is. En stel dat er echt een heel goede klik is met een vrouwelijke collega, dan zou ik al niet beginnen aan afspraakjes of uitgebreid sms'n. Er is een groot verschil tussen wat onnozel doen op 't werk of stiekem spannende berichtjes sturen en samenwonen en real life samen tackelen. En dat laatste, wat ik heb opgebouwd met mijn vrouw, wil ik absoluut niet op het spel zetten. Dus ik blijf volledig van die glibberige strook.

En als uw relatie thuis op wankel staat zodanig dat je behoefte hebt aan de aandacht van die van HR, trek er dan uw conclusies uit, maak er een einde aan en dan kan je zonder zorgen gaan skieën op die glibberige strook.

Dat je jezelf daarin verliest kan ik bij jonge mensen nog begrijpen, er valt nog heel wat te leren. Maar beginnen bedriegen terwijl er ook al kinderen in het spel zijn vind ik vooral heel egoïstisch. Dat is simpelweg es checken of je jezelf kan verbeteren en ondertussen uw partner/kinderen als vangnet gebruiken. Ik kan daar 0,0 respect voor opbrengen.

Dat je jezelf daarin verliest kan ik bij jonge mensen nog begrijpen, er valt nog heel wat te leren. Maar beginnen bedriegen terwijl er ook al kinderen in het spel zijn vind ik vooral heel egoïstisch. Dat is simpelweg es checken of je jezelf kan verbeteren en ondertussen uw partner/kinderen als vangnet gebruiken. Ik kan daar 0,0 respect voor opbrengen.
Iemand die op een bepaalde manier dicht bij mij staat heeft (in het verleden aldus) zelfmoord gepleegd omdat hij zijn vrouw op een dag (letterlijk) betrapt heeft in bed met ne andere (dat is later tijdens het onderzoek naar voor gekomen). Hij heeft toen wel 2 kleine kindjes achtergelaten in deze wereld (ze zijn dan verder opgevoed door de moeder). Hij is in een vlaag van waanzin onder den trein gesprongen.

Dan vraag ik mij af: Wie was dan de egoïst? Beiden zeker ??? Of is het complexer dan dat ???

Mensen doen soms dingen waarvan ik denk: *zucht* :confused:

Dan vraag ik mij af: Wie was dan de egoïst? Beiden zeker ??? Of is het complexer dan dat ???
Denk dat het wel wat complexer is dan dat. Die shock en pijn kan zo intens zijn dat je niet meer helder kan nadenken of dat je het gevoel hebt dat je alles verloren hebt en dat gwn niet aan kunt. Da's ni eens zeggen "ah vandaag ga ik zelfmoord plegen want dat is wat ik wil doen en f*ck wa de anderen willen".
Vind het ook moeilijk om te zeggen dat iemand egoïstisch is voor de manier dat die reageert op de actie van iemand anders, alsof ge in een situatie van intens emotioneel leed verwacht wordt nog steeds logisch te handelen. Natuurlijk als ge dan zegt "We gaan scheiden en gij zorgt voor de kinderen en ik ga de wereld gaan ontdekken", dan is dat wel egoïstisch tegenover uw kinderen.

(Denk dat het ook soms te makkelijk is om te zeggen dat de persoon die vreemdgaat een egoïst is, maar dat hangt natuurlijk van de situatie/relatie af)

Denk dat het wel wat complexer is dan dat. Die shock en pijn kan zo intens zijn dat je niet meer helder kan nadenken of dat je het gevoel hebt dat je alles verloren hebt en dat gwn niet aan kunt. Da's ni eens zeggen "ah vandaag ga ik zelfmoord plegen want dat is wat ik wil doen en f*ck wa de anderen willen".
Vind het ook moeilijk om te zeggen dat iemand egoïstisch is voor de manier dat die reageert op de actie van iemand anders, alsof ge in een situatie van intens emotioneel leed verwacht wordt nog steeds logisch te handelen. Natuurlijk als ge dan zegt "We gaan scheiden en gij zorgt voor de kinderen en ik ga de wereld gaan ontdekken", dan is dat wel egoïstisch tegenover uw kinderen.

(Denk dat het ook soms te makkelijk is om te zeggen dat de persoon die vreemdgaat een egoïst is, maar dat hangt natuurlijk van de situatie/relatie af)

Dit dus hé.
Daarom dat ik ook al niet versta waarom je iets zou beginnen met iemand die in een relatie zit.
Ik heb het aan de andere kant meegemaakt en 30 minuten nadat ik het nieuws had gehoord stond die gast voor mijn neus. Gelukkig heb ik best wel wat zelfbeheersing of het was uit de hand gelopen en met meer dan 10 jaar vechtsport in de pocket hadden de gevolgen zeer zwaar kunnen zijn.
Ik kan niet zeggen dat het niet kriebelde om iets te doen en het scheelde ook niet veel.
Maar het gevoel dat iemand uw vriendin al weken/maanden achter uw rug zit te poepen waarna ze gewoon nog met u in bed duikt, dat is nu geen stimulans om helder na te denken.
Dus ik kan zeker verstaan dat het bij anderen uit de hand kan lopen en zelfs tot een wanhoopsdaad kan leiden.

Onze gsm's liggen hier altijd gewoon op tafel ofzo. Is zelf veel dat ze iets doet met mijn telefoon idem met mijn zoon en dochter die weten ook mijn ontgrendelcode. Omgekeerd ik gebruik haar telefoon nooit simpelweg omdat het een iPhone is en ik dat niet gewend ben om mee te werken.

Dat kan, maar ik ga het loslaten, ondertussen zijn er al zoveel mooie dingen gebeurd kinderen, trouwen etc
Laat het los, laat het gaan. Het is gebeurd, het is gedaan. Ik merk dat je er de laatste tijd ook je mond wel van vol had. Wel een ideale manier om je in een depressie te storten.

Begin eindelijk te weten hoe de vork aan de steel zit, ze hebben geen geslachtsgemeenschap gehad. Zij heeft hem bevredigd en dat was het onder ligte dwang. Maar durfde geen nee zeggen ik vind het toch maar raar allesinds...Waarom stap je in zo iemands wagen...da gaat er bij mij niet in en wetende dat het de grootste player van brugge en omstreken was.
Vertelt ze dat spontaan of blijf jij er vragen over stellen?
In dat laatste geval ga je toch moeten uitmaken wat je er verder mee gaat doen. Laat je het achter je en weet je van jezelf dat je dat ook kan? Zoveel te beter. Anders ga je in een situatie terechtkomen die je niet wil.
Weet je van jezelf dat je dat niet zo gaat kunnen laten, bespreek dan eens met je vrouw of ze het niet ziet zitten om samen eens te gaan klappen met een therapeut.
Je zegt het zelf: het is al zo lang geleden, je hebt ondertussen samen heel je leven opgebouwd en al zoveel meegemaakt, dat nu weggooien door foute gesprekken te voeren of door eigen onzekerheid zou wel heel jammer zijn.

Vertelt ze dat spontaan of blijf jij er vragen over stellen?
In dat laatste geval ga je toch moeten uitmaken wat je er verder mee gaat doen. Laat je het achter je en weet je van jezelf dat je dat ook kan? Zoveel te beter. Anders ga je in een situatie terechtkomen die je niet wil.
Weet je van jezelf dat je dat niet zo gaat kunnen laten, bespreek dan eens met je vrouw of ze het niet ziet zitten om samen eens te gaan klappen met een therapeut.
Je zegt het zelf: het is al zo lang geleden, je hebt ondertussen samen heel je leven opgebouwd en al zoveel meegemaakt, dat nu weggooien door foute gesprekken te voeren of door eigen onzekerheid zou wel heel jammer zijn.
Anderzijds mag hij toch het 'hele' verhaal weten. Kan ook een manier zijn om het af te sluiten langs zijn kant, anders blijft hij met vragen zitten en blijft dit misschien knagen.

Anderzijds mag hij toch het 'hele' verhaal weten. Kan ook een manier zijn om het af te sluiten langs zijn kant, anders blijft hij met vragen zitten en blijft dit misschien knagen.

En we praten daar heel open over, een relatie breuk etc is nooit aan de orde geweest hoor.

Laatst bewerkt:
Dan is het nu er over zwijgen en verder gaan.
Niet akkoord. Als kenneke de behoefte heeft om erover te praten of te ventileren en beide hebben het opzet om door te gaan en alles goed te maken dan is het niet zomaar zwijgen en 'stoppen met zagen'. Als mevrouw kenneke heeft besloten om een scheve schaats te rijden, dan moet ze nu ook maar bereid zijn om het vallen en opstaan van kenneke mee in goede banen te leiden. Want bedrog verwerken is geen rechtlijnig pad naar de uitgang, dat is een weg vol valkuilen en dergelijke meer.

Niet akkoord. Als kenneke de behoefte heeft om erover te praten of te ventileren en beide hebben het opzet om door te gaan en alles goed te maken dan is het niet zomaar zwijgen en 'stoppen met zagen'. Als mevrouw kenneke heeft besloten om een scheve schaats te rijden, dan moet ze nu ook maar bereid zijn om het vallen en opstaan van kenneke mee in goede banen te leiden. Want bedrog verwerken is geen rechtlijnig pad naar de uitgang, dat is een weg vol valkuilen en dergelijke meer.
Hoeveel keer moet ze dan hetzelfde verhaal herhalen?
Zie ik meer als een reden dat hij het niet kan verwerken en dus de relatie gedoemd is. Ik snap natuurlijk dat zoiets (veel) tijd nodig heeft en dat je veel moet praten.
Maar niet altijd over hetzelfde.

Pump and dump.
Bedrog komt nooit meer goed.
Sorry, heb het al 2 keer voorgehad en dat maakt u zeker kapot.
Ik vind het persoonlijk heel erg, ook voor u.Ik heb het nooit gedaan en zal het nooit doen.
Ik weet dat 100% zeker, discipline is de sleutel tot succes.

Terug
Bovenaan