Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

• Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

• Ik heb een partner al bedrogen.

• Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

• Geen van bovenstaande.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ik kan nu wel verstaan dat ge es een misstap begaat, dat wel. Op een zwak moment als het minder gaat in uw relatie kan dat altijd en iedereen overkomen denk ik dan.
Maar wat ik niet snap is hoe sommigen dan met zichzelf kunnen leven.

Ik denk dat mocht ik ooit effectief mijn partner bedriegen met iemand anders dat ik niet zou kunnen zwijgen. Er is toch altijd een moment in uw relatie, die dan misschien in een dipje zit, dat je mekaar toch eens vastpakt, kust, beseft dat je die persoon toch echt graag ziet of hebt gezien,...
Om dan uw lippen stijf te kunnen houden...
Ik zou er gewoon niet van kunnen slapen denk ik

Ik kan nu wel verstaan dat ge es een misstap begaat, dat wel. Op een zwak moment als het minder gaat in uw relatie kan dat altijd en iedereen overkomen denk ik dan.
Maar wat ik niet snap is hoe sommigen dan met zichzelf kunnen leven.

Ik denk dat mocht ik ooit effectief mijn partner bedriegen met iemand anders dat ik niet zou kunnen zwijgen. Er is toch altijd een moment in uw relatie, die dan misschien in een dipje zit, dat je mekaar toch eens vastpakt, kust, beseft dat je die persoon toch echt graag ziet of hebt gezien,...
Om dan uw lippen stijf te kunnen houden...
Ik zou er gewoon niet van kunnen slapen denk ik
Dit dus. Toen het hier nog wel okay ging eens een andere vrouw gekust. Ge kunt dan wel zeggen, het is maar kussen, maar toch. Dat viel op dat moment niet binnen de afspraken. Heb het 3 dagen later maar gewoon gezegd en aangegeven dat ze ermee moest doen wat voor haar het beste aanvoelde.

Ge kunt inderdaad al eens naast de pot pissen, maar kom er dan ook gewoon vooruit en aanvaard de consequenties die daaraan kunnen hangen.

Ik vind de waarheid een beetje in het midden liggen. Iemand bedriegen ligt volgens mij niet in mijn karakter, dus ik denk niet dat ik dat op jongere leeftijd wel zou doen. Anderzijds is dat als tiener of jonge twintiger toch allemaal nog wat minder serieus en vrijblijvender dan nu als iemand die bijna 40 is. Ik til er toch wel minder zwaar aan dat iemand zijn lief eens heeft bedrogen als tiener dan later als er toch al wat meer maturiteit en verstand zou moeten zijn.

Waarom zou bedrog door iemand van 22 jaar meer te begrijpen zijn dan iemand van 42 jaar?
Lijkt me dat je op 22 toch ook een moreel kompas hebt en goed weet wat juist of fout is.
Ik geef die mens toch gelijk toen ik 22 was woonde ik thuis bij mijn ouders en ging nog naar school, was ik totaal niet matuur of stabiel, was ik enorm kortzichtig en manipulatief, onzeker, veel ambras in relaties, veel knipperlicht toestanden... als ge dan bedrogen wordt tjah dat is niet maar 1 persoon zijn schuld. En ik wijd dat zelf aan mijn jeugdige leeftijd en gebrek aan ervaring, dus waarom zouden zij dat niet als excuus mogen hebben voor hun gedrag toen. Alvast een beter excuus dan iemand van 40 die getrouwd is met kinderen.

In die tijd dacht ik daar uiteraard helemaal anders over.

Maar als ge uw partner geregeld het gevoel geeft dat zij een stuk trash is dat niks goed kan doen, constant wantrouwig bent en het gevoel geeft dat je puur daar bij blijft bij gebrek aan betere opportuniteiten, ja dan moet je imo ook niet uit de lucht komen vallen als een zielige hypocriet als die "partner" u bedriegt. En meestal ga ze dat dan nog verzwijgen omdat ze geen zin heeft in nog meer manipulatief mensonterend drama.

Laatst bewerkt:
Ik ga die discussie hier niet meer aangaan. Maar in tegenstelling dat je zou denken heeft het ons wat dichter bij elkaar gebracht..
Gewoon al heel veel gebabbeld, bepaalde frustraties zijn naar boven gekomen van beide kanten die we gaan aan werken. En ergens blij dat ik het toen niet wist kan u verzekeren veel zou hij niet meer gespeeld hebben nadien wat dan veel problemen voor mij zou geweest zijn.

En ergens blij dat ik het toen niet wist kan u verzekeren veel zou hij niet meer gespeeld hebben nadien wat dan veel problemen voor mij zou geweest zijn.
Niet persoonlijk, maar nooit gesnapt waarom je kwaad zou zijn op de man waarmee uw vrouw/vriendin vreemd gaat. Tenzij dit een goede vriend van u is natuurlijk.

2 x bedrogen das het hoogste verraad en dan denken ze nog dat ze in hun recht zijn, zitten compleet verkeerd in mekaar.
Een rechtvaardigheidsgevoel ontbreekt bij veel mensen.
Ik hoop dat die vrouwen het is meemaken, dan zal het veel minder zijn.
Ze moeten bij mij niet meer afkomen, vrienden blijven dat zal ook niet gebeuren.Ze waren al jaloers als ik even aan het praten was met een vrouwelijke collega, maar mij wel bedriegen.
Zieke mensen.

.Ze waren al jaloers als ik even aan het praten was met een vrouwelijke collega, maar mij wel bedriegen.
Zieke mensen.

Er zijn twee spreekwoorden die je goed moet onthouden:

“Zoals de waard is, zo vertrouwt hij zijn gasten”
“Aan uzelf kent ge een ander”.

Maw, iemand die zelf erg jaloers is en snel een ander beticht van vreemdgaan, is meestal zelf diegene die niet te vertrouwen is en vreemdgaat,

Niet persoonlijk, maar nooit gesnapt waarom je kwaad zou zijn op de man waarmee uw vrouw/vriendin vreemd gaat. Tenzij dit een goede vriend van u is natuurlijk.
Omdat die persoon waarschijnlijk heel goed weet dat hij met iemand in bed duikt die een relatie heeft of getrouwd is en op die manier ook zijn aandeel heeft erin?

Omdat die persoon waarschijnlijk heel goed weet dat hij met iemand in bed duikt die een relatie heeft of getrouwd is en op die manier ook zijn aandeel heeft erin?
Kwaad op die man ok, maar die iets willen aandoen?
En zoals gezegd, als die vrijgezel is en de familie van toeten of blazen kent of als hij niet eens weet dat er een partner is,...

Kwaad op die man ok, maar die iets willen aandoen?
En zoals gezegd, als die vrijgezel is en de familie van toeten of blazen kent of als hij niet eens weet dat er een partner is,...
Wat is het nu?

Mensen iets willen aandoen is marginaal, maar het idee dat je niet kwaad mag zijn op de persoon waarmee je partner je bedriegt is voor mij nu wel nogal naïef/zweverig. Ja, indien dat een eenmalige dronken stoot is zal die ook niet weten dat er bedrog in het spel is, maar anders vind ik dat een goedkoop excuus hoor.

Wat is het nu?

Mensen iets willen aandoen is marginaal, maar het idee dat je niet kwaad mag zijn op de persoon waarmee je partner je bedriegt is voor mij nu wel nogal naïef/zweverig. Ja, indien dat een eenmalige dronken stoot is zal die ook niet weten dat er bedrog in het spel is, maar anders vind ik dat een goedkoop excuus hoor.

Dat vind ik dan weer raar. Waarom zou ik kwaad worden op de wereld rondom mij, het is met mijn partner dat ik afspraken heb gemaakt en niet met de rest van de wereld. Als het nu is met een kameraad of met een familielid (waar ik dan weer de onuitgesproken afspraak mee heb dat ze mijn lief aub niet binnen doen) is het iets anders ja.

Dat vind ik dan weer raar. Waarom zou ik kwaad worden op de wereld rondom mij, het is met mijn partner dat ik afspraken heb gemaakt en niet met de rest van de wereld. Als het nu is met een kameraad of met een familielid (waar ik dan weer de onuitgesproken afspraak mee heb dat ze mijn lief aub niet binnen doen) is het iets anders ja.
Ik vind het een gebrek aan fatsoen om iets te beginnen met een persoon die al een partner heeft (en die bedriegt). Ik zie niet in hoe je dat ethisch kan verantwoorden met "jamaar IK ben single en die persoon bedriegt de partner maar ik heb daar niets mee te maken".

Uiteraard moet je ook kwaad, waarschijnlijk kwader, zijn op de persoon die bedrog pleegt.

Wat is het nu?

Zijn eerste uitspraak was iets aandoen => dus daarop kwaad zijn in de grootorde van fysiek geweld, dit snap ik niet
Kwaad in de zin van lastig zijn op iemand, akkoord.
Maar de schuldige is nog steeds diegene met partner die vreemdgaat.

Ik vind het een gebrek aan fatsoen om iets te beginnen met een persoon die al een partner heeft (en die bedriegt). Ik zie niet in hoe je dat ethisch kan verantwoorden met "jamaar IK ben single en die persoon bedriegt de partner maar ik heb daar niets mee te maken".
Wist diene mens zelfs dat er een partner was?

En dan nog... ik kijk naar mijzelf en de mensen rondom mij, ik ga echt geen rekening houden met al de rest.
De rest is zelf oud genoeg om hu keuzes te maken.

Volledig de verantwoordelijkheid van uw lief om duidelijk te communiceren naar die persoon dat de vlieger niet op gaat. Kan ook zijn dat het uw lief zelf is dat het initiatief heeft genomen. Of misschien heeft ze er uberhaupt niet (duidelijk) heeft gecommuniceerd over haar relationele status of wat dan ook.

Wist diene mens zelfs dat er een partner was?
Geen idee, ik spreek algemeen. Tenzij dat iets eenmalig is, is dat volgens mij iets dat je snel te weten komt.
En dan nog... ik kijk naar mijzelf en de mensen rondom mij, ik ga echt geen rekening houden met al de rest.
De rest is zelf oud genoeg om hu keuzes te maken.
Mja, ik vind dat een zeer individualistische benadering die ik niet onderschrijf.
Volledig de verantwoordelijkheid van uw lief om duidelijk te communiceren naar die persoon dat de vlieger niet op gaat. Kan ook zijn dat het uw lief zelf is dat het initiatief heeft genomen. Of misschien heeft ze er uberhaupt niet (duidelijk) heeft gecommuniceerd over haar relationele status of wat dan ook.
Ik spreek dan ook in de veronderstelling dat het wel duidelijk is dat het om bedrog gaat, en dan vind ik dat je dat niet gewoon kan doen alsof iemand die dat goed genoeg weet volledig onschuldig is. Is dat de "primaire" schuldige, goh, nee, maar de wereld loopt vol shitty people en die is erbij. Het feit dat je dat wel problematisch zou vinden indien het om een vriend gaat, toont voor mij ook gewoon aan dat het iets is dat ethisch wringt.

Dat is misschien conservatief of naïef, maar anderen niet aandoen wat je zelf ook liefst niet meemaakt lijkt me hier nu wel op te gaan.

Geen idee, ik spreek algemeen. Tenzij dat iets eenmalig is, is dat volgens mij iets dat je snel te weten komt.

Mja, ik vind dat een zeer individualistische benadering die ik niet onderschrijf.

Ik spreek dan ook in de veronderstelling dat het wel duidelijk is dat het om bedrog gaat, en dan vind ik dat je dat niet gewoon kan doen alsof iemand die dat goed genoeg weet volledig onschuldig is. Is dat de "primaire" schuldige, goh, nee, maar de wereld loopt vol shitty people en die is erbij. Het feit dat je dat wel problematisch zou vinden indien het om een vriend gaat, toont voor mij ook gewoon aan dat het iets is dat ethisch wringt.

Dat is misschien conservatief of naïef, maar anderen niet aandoen wat je zelf ook liefst niet meemaakt lijkt me hier nu wel op te gaan.

Goh ik vind dat wel een beetje een conservatieve jager/prooi benadering ja.

Het zal wel eens gebeuren he, dat er iemand tussen zit die echt gaat zitten 'jagen' op een persoon die in een relatie zit, maar in de overgrote meerderheid van de gevallen denk ik dat het iets is dat twee mensen overkomt. Eerst is het gewoon een toffe babbel, en daarna nog ene, en dat gaat dan over in wederzijds geflirt en als ge niet oppast escaleert dat richting iets anders en dan zit ge in de problemen. In elk geval opportuniteiten genoeg voor de persoon met een lief om een duidelijke grens te trekken en dan kan de andere persoon doen en laten wat ze willen maar daar stopt het dan ook he.

Misschien ben ik veel te braaf, maar het getuigt wat mij betreft van een gebrek aan fatsoen om willens wetens geen respect te hebben voor andermans relatie. Hoe zou je je voelen bij de situatie dat je partner je bedriegt met een collega die wel degelijk op de hoogte is van je relatie, zelfs als het initiatief niet eens van die collega uitgaat? Je partner gaat dan in de fout, maar ook die collega, die zich maar had moeten beheersen. De kaarten liggen uiteraard anders als 'de ander' niets afweet van de relatie.

Terug
Bovenaan