Geen idee of dat gesprek lezen heeft geholpen of niet. Ik denk in jouw situatie wel, maar kan me voorstellen in de scenario's waar men de brokken wilt lijmen dat dit geen goed idee is. Die gesprekken zullen inderdaad bol staan van kritiek op jezelf etc en zullen relatief braaf zijn begonnen en dan effectief zijn uitgedraaid op een full blown affaire en je ziet dan het hele traject dat men heeft afgelegd.Kort mijn verhaal, puur omdat het ook therapeutisch is om het neer te schrijven.
Ik werd bedrogen in mijn laatste relatie na 8 jaar. Ben er zelf op uitgekomen door in haar gsm te neuzen toen ze sliep nadat ik me iets of wat zorgen begon te worden over bepaalde gedragsveranderingen. Eerst had ik gewoon fragmenten gelezen, maar ik moest niet ver zoeken om het bevestigd te zien.
Het is een speciale ervaring om de persoon van wie je houdt en die van jou hoort te houden dingen te zien zeggen tegen een wildvreemde man... Naast het overduidelijk kwetsende is het ook gewoon vernederend om te lezen hoe ze over je praten en ook over zijn partner.
Er werd gelachen met onze onwetendheid, er werd een soort schurkenrol in onze schoenen geschoven. Dit was wel iets dat me enorm opviel, beiden waren ervan overtuigd dat ze niets verkeerd aan het doen waren. Alles werd maar gerechtvaardigd.
Ik las in die gesprekken dan gesproken worden over issues in onze relatie waar ik nog nooit iets van gehoord had.
We hadden ook gewoon een goeie relatie dacht ik, met ons seksleven was niets mis, we gingen gezellig naar vrienden, naar familie en gingen op dates, we konden goed praten, maakten lange termijn plannen. Achteraf is het extra zuur als je de datums in hun gesprek linkt naar een datum dat we bijvoorbeeld gezellig op date waren geweest.
Toen alles wat was ontploft en ik mijn gerief aan het pakken was om te verhuizen heb ik dan de fout gemaakt door te zeggen 'fuck uw privacy' en heb ik terwijl zij dan gaan werken was me ingelogd op haar laptop en heb ik het gesprek tussen hen gelezen van het allereerste bericht tot het laatste bericht.
Enorm veel spijt van, want al die extra informatie had geen meerwaarde meer op dat punt.
Nu, uiteindelijk hebben ze hun affaire niet verder gezet naar de volgende stap. Toen ik het te weten was gekomen, was hij verplicht om het ook aan zijn vrouw te laten weten voor ik het deed in zijn plaats en die man heeft dan uiteindelijk voor zijn vrouw en gezin gekozen. Hoe het nu met mijn ex zelf is weet ik eigenlijk niet, heb ze op alles geblokt en ik vraag aan familie en vrienden die haar nog hebben op sociale media om me niets te vertellen over haar doen en laten.
Persoonlijk heeft dit alles me wel serieus geraakt en gekraakt. Ga naar therapie om het allemaal te verwerken. Ben enorm blij met de steun van vrienden en collega's.
Zoiets is heel traumatisch en dus goed dat je hulp zoekt.