Bedrijfswagen als startende freelancer

Wat een verschrikkelijk idee om me eerst met de i5 te laten rijden en dan de ix1 😅.

I5 echt heerlijk, voelde ook verrassend licht en de grootte voel je niet.

Talking about a different league very much :biglaugh:

i5 is idd leuke wagen; ik denk niet dat ik na de huidige X5 zou terugschakelen naar een i5 (veel kans dat ik na deze ook nog verder hybride X5 blijf rijden), maar het is er absoluut eentje die als een reële kanshebber fungeert.
 
Laatst bewerkt:
Die draaicirkels zijn wel een dingetje aan het worden .. er was gisteren toevallig een bezoeker bij mij thuis met een IX1 en dat was (net als bij eigen wagen trouwens) toch wat aanmodderen. Vorige wagen had er eentje van 10,2m en dat is toch makkelijk. Als ik ooit nog eens toe ben aan een nieuwe wagen zal ik daar toch wat aandacht aan besteden denk ik.
 
Door het wegvallen van de bedrijfswagen van mijn vriendin (ugh), is het mijn beurt om een wagen te voorzien. In se twee opties:

1) Full electric: (bv. Model Y) groot nadeel is dat ik niet over een eigen laadpaal beschik (is ook geen optie) en dus afhankelijk ben van publieke laadpalen. Even rondgekeken en er is een wirwar aan tarieven. Het (on)praktische buiten beschouwing gelaten, zal het laden dus mogelijk een dure zaak worden.
2) Hybride (bv. zo'n Lynk & Co): nog even genieten van wat fiscale aftrekbaarheid + handiger in gebruik. Lagere aankoopprijs, maar ook meer beperkte aftrekbaarheid/hogere VAA.

Puur financieel vermoed ik dat optie 1) nog steeds het voordeligste zal zijn, ondanks het dure/publieke laden, gelet de 100% aftrekbaarheid van kosten/lagere VAA. Of zie ik dit verkeerd?
 
Als je een tesla abbo neemt valt die laadprijs nog mee bij tesla zelf

Klopt onderstaande info dan niet? Want dat is toch reteduur?


Met een Tesla abonnement aan 12,99€ per maand, of als Tesla-rijder, zakt die prijs tot 0,74€/kWh in België. Met een gemiddeld verbruik van 20 kWh per 100 km komt dit dus neer op een kost van 14,80€ met een abonnement of als Tesla-rijder, tot 17,80€ per 100 km voor wie tankt zonder abonnement.

Ik laad op het werk aan 29 cent per kWh, publiek hier in de buurt iets tussen de 30 en 45 cent, bij klant zit het rond de 50 cent.
 
Klopt onderstaande info dan niet? Want dat is toch reteduur?




Ik laad op het werk aan 29 cent per kWh, publiek hier in de buurt iets tussen de 30 en 45 cent, bij klant zit het rond de 50 cent.

Volgens deze info 0,34 cent: https://www.egear.be/tesla-supercharger-prijs/amp/
 
Net in de tesla gecontroleerd, de snelladers van tesla in west en Oost-Vlaanderen zitten allemaal tussen 40 en 45 cent per kWh.
 
Ja dat nieuwsbericht lijkt helemaal fout.

Screenshot_20240306-190441.png
 
goch, mijn volledige naft-rekening in diesel van een heel jaar is 1 dag werken voor mij op een jaar... Nog niet toe, eigenlijk... Laten we er anderhalve dag van maken met beperkte aftrekbaarheid.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan