Bedrag van domiciliering niet correct

romario99

Member
12tal maand geleden abonnement (looptijd = 18 maanden) afgesloten bij sport/voetbalmagazine voor 10 euro per maand. Nu is er deze week bijna 14 euro van mijn rekening gegaan per domiciliering. Na contact opgenomen te hebben met hun hulpcenter erkennen ze hun fout maar ze zijn blijkbaar niet van plan mijn 4 euro terug te storten (heb wel 2 gratis nummers gekregen als compensatie).

Kan dit zomaar?
 
12tal maand geleden abonnement (looptijd = 18 maanden) afgesloten bij sport/voetbalmagazine voor 10 euro per maand. Nu is er deze week bijna 14 euro van mijn rekening gegaan per domiciliering. Na contact opgenomen te hebben met hun hulpcenter erkennen ze hun fout maar ze zijn blijkbaar niet van plan mijn 4 euro terug te storten (heb wel 2 gratis nummers gekregen als compensatie).

Kan dit zomaar?
Als je vindt dat dit niet kan, contacteer de ombudsdienst of je rechtsbijstand. Of dat die 4 euro waard is moet je zelf maar uitmaken.
 
Dus als ze volgende maand 100 euro van mijn rekening halen en mijn abonnement met een jaar verlengen moet ik ook niet piepen?
Je hebt 2 gratis nummers ter compensatie gekregen. Als je het daar niet mee eens bent, kaart je dit bij de onderneming aan waar je een abonnement afsloot en geef je aan dat je hier anders mee verder gaat. Je kan dat als volwassenen uitpraten hoor. Hun tijd is echt wel belangrijker dan jouw 4 euro. Stuur in een keer je IBAN mee en het zal wel gefixt worden.
 
Kan dit zomaar?
Dus als ze volgende maand 100 euro van mijn rekening halen en mijn abonnement met een jaar verlengen moet ik ook niet piepen?
Klopt. Een domiciliëring is in se hetzelfde als een volmacht geven aan een derde partij om eender welk bedrag af te schrijven. Ik snap echt niet dat mensen dit doen. Behalve voor de bank zelf is dit voor mij een grote nono. Gebruik voor dit soort zaken toch gewoon een kredietkaart, dat geeft je veel meer flexibiliteit en bescherming.
 
Klopt. Een domiciliëring is in se hetzelfde als een volmacht geven aan een derde partij om eender welk bedrag af te schrijven. Ik snap echt niet dat mensen dit doen. Behalve voor de bank zelf is dit voor mij een grote nono. Gebruik voor dit soort zaken toch gewoon een kredietkaart, dat geeft je veel meer flexibiliteit en bescherming.
Alleen bestaat een domiciliëring niet meer en is daar nu een gestandaardiseerd Europees iets voor in de plaats gekomen. Officieel heet dat nu een mandaat geloof ik, maar ik ben ze niet zeker van. Veel mensen noemen dat nog wel een domiciliëring, ik ook trouwens.

Één van de zaken die toen veranderd zijn is dat je volgens mij tot 2 weken na het afhouden van het bedrag dat kan annuleren, waarbij je het bedrag dus terug krijgt. Dat kan je eventueel als drukmiddel gebruiken, al zou ik de 10 euro dan nog wel overschrijven.

Je kan dan ook nog vragen of je die 2 nummers op hun kosten moet terug sturen, ik gok dat je die gewoon gaat mogen houden.
 
Dat is tegenwoordig inderdaad “sepa direct debit” met mandaten die je moet ondertekenen. Overigens heb je als klant nog het recht om een aantal weken (2-3) na elke incasso naar de bank te stappen en de incasso te wijzigen of ongedaan te laten maken.
 
als het na 12 maand gebeurt gaat het waarschuwingslichtje bij mij aan dat je gewoon een goedkoper tarief had het eerste jaar en dat je nu overgeschakeld bent naar het normale tarief van het abonnement.

Niet zeker dat het zo is, maar je moet zeker eens nagaan. In juli en augustus zijn er veel jobstudenten bij klantendiensten die mensen graag met een antwoord wegsturen die na 1 maand opgelost moet worden door een andere :)
 
Heb (denk ik) goed de kleine lettertjes gelezen en het was wel degelijk 10 euro per maand en dit 18 maanden lang. Kan me trouwens niet herinneren dat er een andere betaalmethode werd aangeboden aangezien ik ook geen voorstander ben van domicilieringen.

Ik wist trouwens niet dat je een domiciliering kon annuleren en uw bedrag kon terugeisen. Als ik het correct heb opgezocht, heb je zelfs 8 weken de tijd om dit te doen.

Je kan dan ook nog vragen of je die 2 nummers op hun kosten moet terug sturen, ik gok dat je die gewoon gaat mogen houden.

Heb de nummers nog niet ontvangen. Abonnement loopt nog een 6tal maanden en als compensatie wordt deze met 2 weken verlengd.
 
Terug
Bovenaan